Braathens avvecklar sin egen reguljärtrafik så blir väldigt tomt på Bromma då.
Ja, med bare Finnair til HEL og Västflyg til Trollhätten, blir det lite vits fortsatt drive flyplass der.
Braathens avvecklar sin egen reguljärtrafik så blir väldigt tomt på Bromma då.
Kjenner vi svenske næringslivet, regionene rundt og flyplassene, vil nok det settes i gang flere prosjekter for å igjen få på plass en operatør inn til BMA.
Replay av Air Leap ...NyxAir vil kanskje prøve å finne seg partnere som vil fly til Bromma? Populair har jo sine ops ut fra Arlanda, men med mulighet for å satse uten konkurranse på kommersielle ruter fra Bromma kan kanskje være noe - de har jo 2 F50 (pax) på vei inn i flåten.
Men på lang sikt har nok mange innsett at det er over, men inntill da kan man jo fortsatt fly til BMA - hvis ikke Swedavia ganske så raskt sier stopp og legger ned flyplassen.
Den udmelding bliver nu udmøntet, oplyser lufthavnsoperatøren, der netop har varslet, at 90 ansatte i Stockholm-Bromma står til at miste deres arbejde, fordi der ikke længere er samme behov for lufthavnspersonale som tidligere.
Under måndagskvällens kommunfullmäktige beslutade Stockholms stad att säga upp Swedavia för Bromma flygplats, skriver det rödgröna styret i ett pressmeddelande.
Avtalen mellom bromma, Swedavia og Stockholm er sagt opp, dog gjelder den teknisk frem til 2038 ennå, men ikke umulig det blir en viss fortgang i prosessen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...s-stad-sager-upp-avtalet-for-bromma-flygplats
Braathens Regional Airlines (BRA) marked its final flight from Visby to Stockholm Bromma (TF427 op. ATR72-600 reg. SE-MKK) by flying a heart-shaped path over western Stockholm before landing.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.