Bromma kan bli lagt ned etter valget 14. September (2014)

På spørsmål om Arlanda vill klare begge deler uten å bygge ut, så mente de det.
Så var det en journalist som kunne stoffet, og nevnte en rapport fra sweavia som sa noe om at Bromma måtte ligge inne som live flyplass frem til 2038, da Arlanda ikke ville være istand til å ta unna både innenriks og utenriks på 2019 volum før da. Etter ny rullebane og mere bygg.

Hva betyr "må"? Det er vel ganske klart at Riksdagen kan vedta å legge ned Bromma, selv om det vil ha negative konsekvenser.
 
Den som lever får se om toget blir en reell konkurrent til regionalfly i Sverige.

Det är vad politikerna vill och de har sagt att de ska bygga snabbtåg söderut och västerut från Stockholm. Vi får se...

Problemet för ARN är slots i morgon och eftermiddagstrafik. BMA fungerar så att folk flyger till/från mindre städer på morgonen och hem igen på eftermiddagen.
 
Det er mange regioner i Svergie som ikke saa lett naas med tog. Bromma er populaer da den ikke bare ligger naer sentrum, men ogsaa at det tar kun faa minutter aa komme igjennom terminalen. Sporvognslinjen (Tvarbanan) er naa nesten klar til bruk, slik at man ikke vil sitte fast i noen trafikk. Dgg maa man bytte til T-bane om man skal til sentrum, men Tvarbanan er i ferd med aa bygges ut nordover mot Kista og forretningsomraadet der. Brommas problem er litt som med FBU i sin tid, den ligger midt i et omraade som kan bygges ut til boliger. Stockholm har kronisk boligmangel og dpaa sikt kan nok byen klare seg uten BMA.
 
Det blir kanskje til en langtidsplan der utviklingsplaner for Arlanda og en nedlegnings/utviklingsplan for Brommaområdet utvikles parallelt. En plutselig nedleggelse av Bromma flyplass uten en plan for fremtiden er en oppskrift på krangel, budsjettsprekker, politiske omkamper og forsinkelser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Never ending story... Nej, men sällan jag håller med de rödgröna i flygreöaterade frågor men här är jag fullt enig med dem. Bromma behövs inte, det finns tre flygplatser till runt Stockholm och det finns en anledning till att Bromma stängdes för lite över 40 år sedan första gången för inrikesflyg.
 
Never ending story... Nej, men sällan jag håller med de rödgröna i flygreöaterade frågor men här är jag fullt enig med dem. Bromma behövs inte, det finns tre flygplatser till runt Stockholm och det finns en anledning till att Bromma stängdes för lite över 40 år sedan första gången för inrikesflyg.

Faktisk er der 4 lufthavne rundt om Stockholm metropolitan.

Arlanda:
Bromma:
Skavsta/Nyköping
Västerås.
 
Never ending story... Nej, men sällan jag håller med de rödgröna i flygreöaterade frågor men här är jag fullt enig med dem. Bromma behövs inte, det finns tre flygplatser till runt Stockholm och det finns en anledning till att Bromma stängdes för lite över 40 år sedan första gången för inrikesflyg.


Enig, Bromma fungerer veldig bra, men den har utspilt sin rolle. Stockholm behøver arealet til noe annet, og fly med nye energikilder kan også benyttes andre steder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
BMA går jo allerede med tap, så når BRA forsvinner så er det ingen logikk i å beholde noen trafikk på BMA.
 
I følge svenske medier innebærer det at Swedavia stenger Bromma tidligere enn planlagt.
 
Braathens avvecklar sin egen reguljärtrafik så blir väldigt tomt på Bromma då.
De senaste åren har BRA utvecklat affärsområdet kontraktsflygningar åt researrangörer och andra flygbolag, detta utgör idag mer än hälften av verksamheten vid sidan om inrikes reguljärflyg. Inrikesmarknaden är betydligt mindre än den var före pandemin samtidigt som efterfrågan på kontraktsflygningar har ökat vilket lett till beslutet att inte fortsätta med reguljärverksamheten.

https://press.flygbra.se/posts/pressreleases/flygbolaget-bra-ingar-langsiktigt-avtal-med-s
 
Last edited:
Back
Top