British Airways - ruter - post-koronatråd

Re: British Airways - post-koronatråd

BBC World News (TV) sier 15 ruter, men nevner kun Seoul og Seychellene.

Last edited:

Permanent her kan jo bety så mangt. F.eks at de da kan annonsere enkelte av disse som en «ny» rute i 2023

SYD er planlagt tilbake fra slutten av mars

https://www.ch-aviation.com/portal/news/111418-british-airways-resumes-kangaroo-route-from-late-1q22

British Airways (BA, London Heathrow) is heading back to Sydney Kingsford Smith via Singapore Changi from March 27, 2022, following a two-year suspension of the Kangaroo Route between Australia and the United Kingdom.

Også er jo flere av disse "permanent" stengte er planlagt gjeninnført. Ser Pittsburgh og San Jose starter opp igjen i sommer. Bangkok er planlagt gjeninnført fra høsten 2022

Bangkok har hatt litt av en utvikling i "nyere historie" for BA, gått fra å være stop-over på daglige kangaroo ruten til SYD gjennom 2000-tallet (med MEL tag-on i sin tid) med 744 til å kanskje bli relansert vinter 2022 som sesong rute med low-yield konfig og sannsynligvis retur dagflyvning. Den lå jo i inne denne vinteren men ble droppet, Bangkok konkurransen er naturligvis steinhard og yield sikkert nok utsatt så det holder, selv uten en pandemi. Blir ikke overrasket om BA ikke kommer tilbake her, men velger å rute kundene via Finnair/Qatar.

Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

Dagflighten JFK-LHR kommer tilbake i mars, samtidig som LGW-JFK

LHR-EWR økes fra 2x til 3x daglig, og husker jeg rett er vel det tilsvarende som før Korona? Den 3. flighter som legges til blir også en daglig østover, med avgang EWR 07:55 om morgenen

https://mediacentre.britishairways....daytime-flight-from-newark-to-london-heathrow

Jo. Ruterne er nu oppe på niveau af før corona. Jeg ved ikke hvor mange daglige American havde Pre-COV på LHR-JFK men jeg kiggede tilbage i 2017 på en tur fra LHR til JFK (Det SKULLE være en 747 flyvning), at jeg ikke kom afsted er en anden side af sagen men jeg kunne spotte 9 daglige fordelt mellem American og British Airways.

British Airways - ruter - post-koronatråd

Jo. Ruterne er nu oppe på niveau af før corona. Jeg ved ikke hvor mange daglige American havde Pre-COV på LHR-JFK men jeg kiggede tilbage i 2017 på en tur fra LHR til JFK (Det SKULLE være en 747 flyvning), at jeg ikke kom afsted er en anden side af sagen men jeg kunne spotte 9 daglige fordelt mellem American og British Airways.

Sommeren 2019 hadde BA og AA 15 daglige London-New York.

12 JFK-LHR (2 av disse var dagflighter)
2 EWR-LHR
1 JFK-LGW

Last edited:

Sommeren 2019 hadde BA og AA 15 daglige London-New York.

12 JFK-LHR (2 av disse var dagflighter)
2 EWR-LHR
1 JFK-LGW

Skal ikke kunne udtale mig om 19 da jeg ikke kiggede på ruten, jeg ved ihvertfald hvad jeg så tilbage i 17. jeg kiggede så også udelukkende JFK glemte jeg at tilføje.

Er det 3x daglig de er tilbake med på OSL nå?

Ellers ser det ut som det ikke var en god helg for bagasjen på LHR....

FOQcBnPWQAICHBQ

I dag har BA hele 19 avganger fra LHR til GVA. En del BA2*** som før covid var LGW-ruter, men lell.

Ser ut som om de er igang med nattstopp igjen. En rask kjik på uke 13 viser at det er 5 daglige onsdagen og 4 fredagen. 3 daglige ellers i uken

Last edited:

Ja, men om litt over en uke begynner sommerprogrammet og da øker de tilbake til 5 daglige igjen som i gode gamle dager. Samme med SAS 5 x daglig, blir bra med OSL-London trafikk fremover om man tar med Norwegian og Ryanair på toppen. Tror britene treffer godt nå med å dumpe alle koronakrav, så får vi se om markedet er til stede for å fylle alt dette.

Ja, men om litt over en uke begynner sommerprogrammet og da øker de tilbake til 5 daglige igjen som i gode gamle dager. Samme med SAS 5 x daglig, blir bra med OSL-London trafikk fremover om man tar med Norwegian og Ryanair på toppen. Tror britene treffer godt nå med å dumpe alle koronakrav, så får vi se om markedet er til stede for å fylle alt dette.

Nei det stemmer ikke. BA har stort sett 3 daglige.

Skjønner ikke helt hva du henviser til, men gøy med en bolding

Henviser til din påstand om at View tar feil. Du skrev at BA har stort sett tre daglige, mens View skrev at de øker om en drøy uke. Hva de har nå, gjelder ikke fra sommerprogremmet.

Markerte deler av teksten med "bold" for å påpeke det.

Henviser til din påstand om at View tar feil. Du skrev at BA har stort sett tre daglige, mens View skrev at de øker om en drøy uke. Hva de har nå, gjelder ikke fra sommerprogremmet.

Markerte deler av teksten med "bold" for å påpeke det.
Gir vel ikke veldig mening om jeg sier noen tar feil og så skriver jeg hvorfor om noe helt annet?

Back