• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA British Airways - ruter - post-koronatråd

Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

Tre nye italiaruter neste sommer, en fra hver av Londonflyplassene de trafikkerer.

https://www.aviation24.be/airlines/...ni-salerno-and-olbia-to-summer-2025-schedule/

Rimini: Flights from Heathrow to the Adriatic Coast begin May 15, 2025, operating thrice weekly.
Salerno: BA Euroflyer launches flights from Gatwick to the Amalfi Coast on May 22, 2025, operating thrice weekly.
Olbia: BA Cityflyer adds London City to Olbia in Sardinia starting May 25, 2025, with twice-weekly service from July.
 
Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

Rabat 2x ukentlig og Graz 3x ukentlig blir nye vinterruter fra LGW kommende vinter. Samt LCY-MAD legges til rutenettverket

https://www.aviation24.be/airlines/...xpanded-madrid-service-to-short-haul-network/

British Airways is boosting its short-haul network with the launch of new routes to Rabat in Morocco and Graz in Austria, as well as expanded service to Madrid from London City Airport. The additions bring the airline’s total number of short-haul destinations to 130.
 
Last edited:
Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

I tillegg til endringene/økningene fra LGW, nevnt i LGW-tråden, så øker også BA på disse longhaulrutene fra LHR neste sommer:

https://www.aviation24.be/airlines/...-flights-to-bangkok-miami-jamaica-and-beyond/

Miami & Dallas: Miami returns to a twice-daily Heathrow service, while Dallas regains daily flights.
Las Vegas, San Diego, Austin: More capacity, with Las Vegas rising to 13 weekly flights and San Diego/Austin upgraded to 14 flights per week each.
New York JFK: Nine daily flights now exclusively from Heathrow, with enhanced premium cabins on 777-200s.
Middle East: Expanded frequencies including daily Bahrain flights, 14 weekly Riyadh and Doha services, and five weekly Jeddah flights.
 
St.Louis, 4x ukentlig med 787-8, blir ny rute neste sommer.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

British Airways to launch new route from London (LHR) to St. Louis (STL) on April 19, 2026.LHR-STL operates 4 weekly using the Boeing 787-8:
 
Ytterligere 4 intra-europeiske ruter forsvinner S26


British Airways in last week’s schedule update removed 4 European routes from London for Northern summer 2026 season. Following routes will no longer be served from 29MAR26 inclusive.

London City – Frankfurt 10 weekly (BA CityFlyer)
London Heathrow – Cologne 12 weekly
London Heathrow – Riga 4 weekly
London Heathrow – Stuttgart 14 weekly
 
DUS er vel for mange et bra alternaltiv til CGN. Men å gå fra 14 til 0 på STR var da voldsomt? Er det som vi har sett andre steder svikt i London trafikken? Eurowings forblir da alene på STR-LON, men kanskje Wizz nå hiver seg rundt?
 
DUS er vel for mange et bra alternaltiv til CGN. Men å gå fra 14 til 0 på STR var da voldsomt? Er det som vi har sett andre steder svikt i London trafikken? Eurowings forblir da alene på STR-LON, men kanskje Wizz nå hiver seg rundt?
Det spoers hvem du spoer. DUS og CGN er bitre rivaler, men jeg ser poenget ditt saa klart. Det er ikke veldig langt imellom dem.

STR mister ogsaa alle flyvninger til Paris ved utgangen av vinterprogrammet, men AFKL har fortsatt STR-AMS.
 
Tyske markedet er vel i fritt fall på omtrent alt, selv om det er spor av bedring. Så det kan vel ha noe å si.
 
  • Like
Reactions: jb1
Det er overraskende at LCY-FRA gis opp av BA. LH har den fortsatt, men jeg trodde det maatte vaere en av hovedrutene fra LCY.

Ikke mer en dobbel daglig, og med enklere tilgang til London Sentrum fra LHR, og de heller satser på feed til LHR, så er det kanskje ikke så rart.
 
Ikke mer en dobbel daglig, og med enklere tilgang til London Sentrum fra LHR, og de heller satser på feed til LHR, så er det kanskje ikke så rart.
Sant, men jeg synes fortsatt LCY er en droem sammenlignet med Heathrow, men sluttlinjen teller.
 
  • Like
Reactions: EB
Sant, men jeg synes fortsatt LCY er en droem sammenlignet med Heathrow, men sluttlinjen teller.
City er grei når den fungerer -- mindre kø og stress. Men når tåken kommer inn fra Themsen blir det fort kanselleringer og taxi til Heathrow -- det er måneder der jeg helt unngår LCY av den grunnen -- etter å bli brent en gang for mye... ene gangen var lille julaften...

Samtidig har tidsfordelen stort sett forsvunnet -- med Elizabeth Line er Heathrow, Luton og Gatwick blitt mye enklere/raskere å komme seg til for de fleste.

Har klart følelsen (spesielt fra markedsføring) av at BA satser mer på Gatwick nå, mens LCY ikke er et reelt satsningsområde. Gatwick skal jo nå også få en rullebane til... Hadde ikke forundret meg om man etterhvert ser deler av City-flåten på Heathrow/Gatwick.
 
  • Like
Reactions: jb1
LCY har jo også blitt en vesentlig mer rettet mot ferie- og fritidsmarkedet nå enn tidligere. Og er jo langt fra en "ren" business flyplass lenger. Kombinasjonen Elizabeth Line, Teams og Brexit har jo ikke akkurat hjulpet LCY.
 
Tivat og Guernsey legges til neste sommer fra LHR.


British Airways will expand its short-haul network from London Heathrow next summer with the launch of two new routes, adding Tivat in Montenegro and Guernsey in the Channel Islands to its schedule.
 
Back
Top