British Airways og Norge

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Er det bare meg eller har British Airways lite med avganger i Norge ? Føler at jeg ser mindre til de enn for eksempel KLM og Lufthansa. Føler også at de bruker mindre type fly enn før.

Er dette korrekt. Greier de ikke å konkurere med for eksempel KLM i Norge ?

* Hvor mange avganger har de til og fra Norge på en dag / uke egentlig ?

Personlig så har jeg ikke flydd British Airways siden 1997. Verken shorthaul eller longhaul. Flyselskapet virker alltid å være et dyrere alternativ enn for eksempel KLM og Lufthansa. ..

Noen som kan si noe mer om dette her ?

Bor forøvrig i Stavanger

BA flyr LHR-OSL t/r 5x daglig, oftest med A319 el A320, men også flere flighter m A321 nå i sommerrutene.

BA flyr LHR-OSL t/r 5x daglig, oftest med A319 el A320, men også flere flighter m A321 nå i sommerrutene.

Dessverre bare fire daglige. De bruker hele nummerrekka fra BA761-770, bortsett fra 764/765 som forsvant for en del år siden. Tror også de flyr bare tre av de enkelte dager.

Når det er sagt, har det bl.a. blitt nevnt på Flyertalk at flightene oppleves som veldig fulle.

Edit: En kjapp sjekk av et par tilfeldige uker nå i sommer på Expertflyer, tilsier at alle fire går daglig.

Last edited:
Fløy med BA ut fra OSL i mars. Det var mye passasjerer på flightene. Service var god. Vi fikk så mye drikke vi ville. Vin,cola og juice.

Har BA någonsin flugit 767-300ER till OSL?

Å ja, da. Den gikk vel fast mens de fortsatt fløy på FBU, og et år eller to etter at OSL åpnet. Den gikk faktisk på BA766/767-rotasjonen, sånn at den fløy på flightnummer BA767 tilbake til LHR ;).

Vi har nokk sett mere til BA fra norske flyplasser hvis slot kapasiteten var bedre ved LHR. Tror de med glede ville ha tatt kampen om passasjerene som bruker SAS, KLM og Lufthansa hvis de hadde muligheten med mindre fly og høyere frekvens

Vi har nokk sett mere til BA fra norske flyplasser hvis slot kapasiteten var bedre ved LHR. Tror de med glede ville ha tatt kampen om passasjerene som bruker SAS, KLM og Lufthansa hvis de hadde muligheten med mindre fly og høyere frekvens

BA fløy vel daglig 757 LHR-SVG på 90-tallet. Hvorfor la de ned? (med forbehold om at dette ikke er besvart i en annen tråd :))

Generelt sliter mange flyruter som bare terminerer i UK på grunn av den høye Air Passenger Duty, men også hvis man tar et transferstopp på over 24 timer underveis så slår den inn i fullt monn.

Dessverre bare fire daglige. De bruker hele nummerrekka fra BA761-770, bortsett fra 764/765 som forsvant for en del år siden. Tror også de flyr bare tre av de enkelte dager.

Når det er sagt, har det bl.a. blitt nevnt på Flyertalk at flightene oppleves som veldig fulle.

Edit: En kjapp sjekk av et par tilfeldige uker nå i sommer på Expertflyer, tilsier at alle fire går daglig.

Det er sjelden det bare er 3 BA-avganger. BA flyr 4 avganger 1234567,
men BA769 er noen ganger innstilt på lørdager, men det er ikke ofte.

Nå i sommerprogrammet, har de følgende daglige avganger fra OSL:

BA761 0755
BA763 1155*
BA767 1715
BA769 2105
*mandager 1200

Ankommer, som følger:
BA762 1100 (turn)
BA766 1610 (crewbytte)
BA768 2025 (turn)
BA770 2225 (nattstopp)

Ruten opereres for det meste med A320 nå i sommerprogrammet,
enkelte dager/avganger med A319/A321.

Det er sjelden det bare er 3 BA-avganger. BA flyr 4 avganger 1234567,

Det kan hende. Jeg vet at når jeg tidligere har søkt på avganger, så har jeg sett enkelte dager med bare tre. At alle fire går hver dag er flott, og jeg skulle også gjerne sett igjen 764/765-rotasjonen også :)

I tillegg kan nevnes Aarhus-ruten, som går 2xdaglig mandag-fredag og 1xdaglig søndager.
Denne opereres riktig nok av Sun-Air of Scandinavia (EZ), men flys med BA flightnummer og "BA-malte" fly. BA8269/8270 og BA8271/8272.

Re: British Airways - ruter - post-koronatråd

Ser ut som BA dropper nattstopp i Oslo fra vinterprogrammet. BA761/770 er hvertfall borte i november og desember pt.

Ser ut som BA dropper nattstopp i Oslo fra vinterprogrammet. BA761/770 er hvertfall borte i november og desember pt.

Da er de nede i tre daglige mellom London og Oslo? Man må vel tilbake til 1980-tallet eller muligens enda lenger tilbake sist gang de hadde et så svakt tilbud på ruta?

Da er de nede i tre daglige mellom London og Oslo? Man må vel tilbake til 1980-tallet eller muligens enda lenger tilbake sist gang de hadde et så svakt tilbud på ruta?

Fin mulighet for SAS om de beholder 5 daglige. Ser BA har kuttet jevnt over short haul i vinter, masse reduksjoner i UK og Europa. Vet ikke om det er manglende tro på etterspørsel eller mangel på fly/mannskap.

Back