• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

British Airways og Norge

Med Star-Alliance fikk også Lufthansa et helt annet grep om Norge (og Skandinavia) og da ble det ikke like attraktivt/nødvendig å reise via London.
 
Jeg er ikke råkkestjerne på Heathrow, må reise over Nordsjøen for å være råkkestjerne [emoji869]

Ikke jeg heller etter at jeg sluttet å fly med dem. Heldigvis tok Paris og Amsterdam over. Men jeg savner BA. De Franske er like merkelige som BA men ikke fullt like kule. Men de flyr i det minste. Hvis de ikke streiker da.

Anyway... off topic og alt det der.

MAKAN!!!!!
 
At LHR er så ille er jeg ikke enig i. Sammenlignet med f.eks CDG og FRA synes jeg faktisk LHR er vel så grei mht til connections. Har man status i OW eller reiser på biz eller first går det hele veldig greit og raskt. Hvis ikke blir det litt kø, men ikke verre enn andre større hubs rundt om i verden.
Jeg håper OSL-ruten kommer tilbake til T5 etterhvert, men T3 er egentlig også helt grei, spesielt om man connecter med andre OW-selskaper enn BA.
T5 er bedre om man kun skal til London, da gangavstandene er betraktelig kortere..
 
At LHR er så ille er jeg ikke enig i. Sammenlignet med f.eks CDG og FRA synes jeg faktisk LHR er vel så grei mht til connections. Har man status i OW eller reiser på biz eller first går det hele veldig greit og raskt.


Et par ting med LHR - man må alltid gjennom security (minus om man kommer fra domestic). På mange av de andre store i Europa slipper man jo det når man flyr intra-EU, fra USA og en del andre destinasjoner. I tillegg så har status i OW hatt lite å si i security inntil nylig. Fasttrack var stengt stengt i transfer både på T3 og T5 en god stund :rolleyes:
 
Kan se ut som nattstopp er tilbake i Oslo. Ja, det var jo liksom der i vinterprogrammet 2023/24 også da, helt til de drev med kanselleringer over en lav sko. Men det er fremdeles T3 i London i sommer også
 
Last edited:
Kan det tenkes de kommer tilbake til Sola og Flesland når SAS/KLM ser mer mot Køben og Amsterdam fremover?
 
Kan det tenkes de kommer tilbake til Sola og Flesland når SAS/KLM ser mer mot Køben og Amsterdam fremover?

Jeg ser på det som ganske lav sannsynlighet, gitt både slotsituasjonen på LHR. Og at Norwegian virker ha et bra grep om lokaltrafikken til London.
 
Kan se ut som nattstopp er tilbake i Oslo. Ja, det var jo liksom der i vinterprogrammet 2023/24 også da, helt til de drev med kanselleringer over en lav sko. Men det er fremdeles T3 i London i sommer også

Ikke like ille kommende vinter, men også nå kutter British Airways, blant annet på OSL, sammenlignet med hva de opprinnelig hadde lagt ut.

https://www.aeroroutes.com/eng/240527-banw24lhreu

Antall avganger i vinterprogrammet
London Heathrow – Oslo 550 > 528
 
Back
Top