British Airways has announced significant changes to its loyalty programme

Jeg så at jeg var blitt oppgrader fra Blue til bronze, og at jeg skulle få velge sete gratis, men det gikk ikke. Noen som vet om de bare har glemt å oppdatere siden for My booking?

Du får velge 14 7 dager i forveien. Ellers er det nok litt rusk i maskineriet i dag vil jeg tippe.

Last edited:
Det som jeg "stusser litt" over, er bonus-Avios. Henholdsvis 25/100/100% for Bronze/Silver/Gold. 50% for Silver hadde jo vært mer "logisk"?

Ikke at jeg klager, siden jeg "har planer om" å fallle ned til sølv igjen...

Ja, så det var 7 dager. Men et annet spørsmål, jeg når 400 TP i januar og gammel sølvgrense, var det ikke slik at gammel grense skulle gjelde ut inneværende opptjeningsperiode, eller husker jeg feil?

Ja, så det var 7 dager. Men et annet spørsmål, jeg når 400 TP i januar og gammel sølvgrense, var det ikke slik at gammel grense skulle gjelde ut inneværende opptjeningsperiode, eller husker jeg feil?

Pkt 1 - sjekk hva som står på ba.com ifht. manglende TP til neste nivå.

Pkt 2 - gamme grense gjelder kun for å beholde nivå. Skal man klatre er det ny grense som gjelder.

Pkt 3 - Det verar først fra 1. mars (tror jeg) de nye grensene gjelder. https://www.britishairways.com/travel/avios-and-tier-points/execclub/_gf/en_no

Lurte på om det var noen vits i å samle poeng hos BA for min neste BA-flight. Ligger langt unna å få bronsestatus og det eneste jeg ser ut til å kunne bruke er poeng+penger for billett. Jeg sjekket det for en aktuell reise:

1859,- for vanlig kjøp
eller
1919,- + 7500 poeng

Hos Finnair Pluss har jeg i alle fall mulighet til å få noen hundrelapper i avslag når jeg bruker poeng + penger. Er det noen jeg ikke har fått med meg når jeg ser BA Executive Club som helt bortkastet for meg?

BA-mil egner seg som regel ikke til uttak av generelle economybilletter pga. høyt fueltillegg. De har satt ned prisene "saver-billetter" intra-EU så OSL-LHR er en grei deal nå - 15000 mil pluss 248 kroner (evt. 7500 avios + 800 kroner) t/r. Generelt GBP 27 pr. leg. Prisen betinger at du har hatt opptjening siste 12 mnd.

Best verdi har BA-poengene på oppgradering longhaul fra premium Eco til business.

Forskjellen på BA og AY er vel at BA-poengene ikke går ut hvis du holder liv i kontoen minst hver 36(?) mnd.

De har satt ned prisene "saver-billetter" intra-EU så OSL-LHR er en grei deal nå - 15000 mil pluss 248 kroner (evt. 7500 avios + 800 kroner) t/r. Generelt GBP 27 pr. leg. Prisen betinger at du har hatt opptjening siste 12 mnd.
Sist jeg fløy LHR-OSL fikk jeg kun 181 poeng. 83 flighter før man får en bonustur? Tror nok jeg heller bruker Finnair Pluss. :lol:

Sist jeg fløy LHR-OSL fikk jeg kun 181 poeng. 83 flighter før man får en bonustur? Tror nok jeg heller bruker Finnair Pluss. :lol:

Da er det en god stund siden. Nå er 723 poeng billigste opptjening på den ruta, i Y uten status. De hadde en 25%-regel ala SAS, men de fjernet den, og gir nå 100% på alle bookingklasser i økonomi.

I tillegg kan man få business for en relativt billig penge (under 3000) om man vil tur/retur London, og da tjener du 1085 Avios hver veg.

I tillegg kan man få business for en relativt billig penge (under 3000) om man vil tur/retur London, og da tjener du 1085 Avios hver veg.
Betale 2000kr ekstra 8 ganger for å få en bonustur som er verdt ca. 700 kr? Tror ikke jeg er helt i den målgruppen. ;)

Betale 2000kr ekstra 8 ganger for å få en bonustur som er verdt ca. 700 kr? Tror ikke jeg er helt i den målgruppen. ;)

Kanskje ikke, men poenget var at om du tjente 181 poeng OSL-LHR sist du fløy BA, så tjener du fire ganger så mye nå. Flyr du f.eks. OSL-LHR-USA, så tjener du en god del mer enn du gjorde før.

Ja, og med dagens opptjening må du "bare" fly 34 t/r OSL-HEL for en "gratistur", mens OSL-LHR med BA holder det med 10 t/r ;)

Bommer jeg, eller var det snakk om roll-over av Tier points fra et år til et annet? Alså om jeg er sølv i år og tjenter 500 poeng i år, vil 100 pong overføres til neste år, eller gjaldt dette kanskje bare veien frem til gull?

Back