Breeze - nytt selskap fra David Neeleman

Re: «Moxy Airlines» - nytt selskap fra David Neeleman

Tja, logoen er grei, da er det verre med plasseringen på halen
 
Re: «Moxy Airlines» - nytt selskap fra David Neeleman

Tommel opp... Neeleman liker blått
 
Breeze har søkt om å overta AOC til nylig nedlagte Compass, hvilket jeg antar er raskere og billigere enn å skaffe sitt eget fra bunn av?

I deres oppdaterte forrretningsplan er planen å starte ruteflyvninger i mai 2021, men at de allerede i oktober 2020 kommer seg i luften, og vil fly enkelte chartere. Planen er også å starte med 15 E190 leaset fra NAC, da første A220-300 første kommer et godt stykke ut i 2021


https://www.flightglobal.com/strate...ansfer-presents-business-plans/139249.article

Breeze applies for certificate transfer, presents business plans
 
Last edited:
Noen oppdateringer fra Breeze:

- Pilotreninger skal ha startet i siste halvdel av september
- Førte E190 eller E195 skal fortsatt være på plass i oktober, men de droppet "charter" og går rett på ruteflyvninger fra våren 2021
- Første A220-300 planlagt August 2021
- Flere investorer fra JetBlue skal være med på laget, og tidligere Air Canada CEO, Robert Milton, går inn i styret
- Ingen konkrete destinasjoner, men de snakker om ruter mellom en flyplass i sørøst til fire flyplasser i nordøst. Så fra en flyplass lenger sør, til fire flyplasser i nordøst. I første omgang, før det snakkes mer om nok en flyplass i sørøst og "nordover"
 
https://www.paddleyourownkanoo.com/2020/12/01/new-u-s-airline-wants-flight-attendants-to-go-to-university-full-time-and-live-in-shared-company-accommodation/


A new U.S. airline from serial aviation entrepreneur David Neeleman will require flight attendants to enrol into a full-time online university course and live in shared accommodation provided by the company according to a job ad recently posted by the airline. Breeze Airways is set to launch next year and will be based in Salt Lake City where Neeleman hopes to tap into a market of previously overlooked smaller city pairs that have been ignored by the big players.

Breeze will be Neeleman’s fifth airline startup after launching well-known brands like jetBlue more than 20 years ago, as well as Canada’s WestJet and Brazilian airline Azul. Neeleman, who is originally from Brazil but was brought up as a Mormon in Salt Lake City, has also attempted to turn around Portugal’s loss-making TAP Air.

The COVID-19 pandemic might make it a particularly tough time to launch a brand new airline but Neeleman believes there’s space for another low-cost airline with routes likely to first concentrate out of its Salt Lake City hub. “There are literally hundreds and hundreds of city pairs that are crying out for non-stop flights,” Neeleman said earlier this year, while promising Breeze would be the “world’s nicest airline”.
 
Ble vesentlig sterkere toner på flyet enn hva illustrasjonen tidligere i tråden kan gi inntrykk av. Hadde mer sansen for tonene på illustrasjonen, men det er uansett befriende å se noe annet enn tilnærmet helhvite skrog. Ser frem til komplett dekorert skrog.
 
N90NA er eid av Nordic Aviation Capital ...

Og en E190. Forstår jeg det rett har de endret litt på oppstart planen ved at de også leaser 15 E190 fra NAC, samt endel E195 fra Azul som tidligere annonsert. Også etterhvert fyller på med nye A220-300
 
..det er uansett befriende å se noe annet enn tilnærmet helhvite skrog.


ENIG! Denne livery´n har noe ´Maersk-aktig´over seg og den har jeg alltid hatt sans for!
 

Attachments

  • IMG_2331.jpg
    IMG_2331.jpg
    18.9 KB · Views: 312
  • IMG_2332.jpg
    IMG_2332.jpg
    22.9 KB · Views: 312
  • IMG_2330.jpg
    IMG_2330.jpg
    20.5 KB · Views: 310
  • IMG_2335.jpg
    IMG_2335.jpg
    29.4 KB · Views: 312
Last edited:
Ansettelsespolitikken for kabincrew er blitt litt kontroversiell ...

https://simpleflying.com/breeze-airways-relaxes-flight-attendant-hiring-policy/

Notably, the association’s council is not so happy about the measures. It shared the following in a statement:

“From a Union’s perspective, that’s age discrimination plain and simple. This concept must be viewed for what it is – a direct assault on our profession and careers. No one should be required to do these things, especially when only compensated $1,200 per month for 15 days of work (or $80 per work day). To say it is insulting and an affront to our profession is a gross understatement.”
 
Back
Top