SAS og Reitan Servicehandel med nytt skandinavisk reiseselskap
Snart kan drømmereisen kjøpes i butikker som Narvesen, 7 – Eleven og Rema 1000. SAS-konsernet og norske Reitan Servicehandel har gått sammen om å etablere et nytt skandinavisk reiseselskap, som får navnet GO.
Dermed har det skandinaviske markedet fått en helt ny og sterk reiselivsaktør - en nyskapning med et utsalgsnett som mangler sidestykke i Skandinavia.
- Vi har sterk tro på at dette samarbeidet blir en suksess. Når to så sterke eiere med så ulik kompetanse går sammen om å skape noe helt nytt innen reiseliv, blir resultatet veldig spennende. Ulikheten er vår styrke, fastslår Robin Kamark, Senior Vice President Airline Commercial i SAS.
Forklaringen er åpenbar: SAS kan reiseliv, og har 35 millioner kunder i året. Reitan Servicehandel (RSH) kan detaljhandel og har sammen med resten av Reitangruppen et enestående distribusjonsnett med 2400 utsalgssteder i Skandinavia.
- Sammen med en nettportal med unik teknologi, samt direktesalg av reiser via online terminaler i butikkene eller mobil, gir dette nye og spennende markedsmuligheter vi i SAS vil være med på å utvikle, påpeker Robin Kamark.
Det enkle er ofte det beste
GO-konseptet har paralleller til mottoet ”Det enkle er ofte det beste”.
- Vi skal gjøre det enklere for folk å få tilgang på unike reiser og opplevelser. Med hele 2400 utsalgssteder i Skandinavia kan GO-reiser og opplevelser kjøpes nesten overalt ved hjelp av noen få tastetrykk: På Narvesen, 7-Eleven og i Rema 1000 butikker. I tillegg vil GO-reiser og opplevelser på en unik måte kunne sys sammen og kjøpes gjennom vår nettportal og direkte på mobil, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Servicehandel.
GO-start i januar
GO-reiser er i salg fra januar 2007. Reiseselskapet vil tilby flere ulike reisekonsept. Ett av dem er en unik mulighet til selv å skreddersy reiser som inneholder mange elementer, for eksempel fly, bil, konsert og restaurant - og bestille alt med bare ett tastetrykk. GO vil også tilby ferdige turer innenfor kategoriene GO Sun & Beach, GO City Break, GO Active, GO Ski, GO Sport, GO Concerts, GO Family, GO Cruise – også opplevelser som ikke har vært tilgjengelige for folk flest tidligere.
I løpet av neste år vil hele distribusjonsnettet være på plass, med store TV-skjermer og ”GO online-terminaler” i de fleste av butikkene i Reitangruppen. Da blir det også mulig å kjøpe reiser på mobil.
fra SAS