Breaking news: SAS satser stort!!!

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article856486.ece

Spennende... Der fikk vi også svaret på hva Morten Torp skal gjør etter at han gikk av i DFDS etter bare noen måneder...
 
I dagens VG (på trykk, har den foran meg :)) står det å lese at selskapet skal kalles GO. Anne Grete Ellingsens tørre kommentar var at "-Når noen lykkes, er det gjerne slik at andre kommer etter". Slik artikkelen er utformet virker det som om Narvesen fremdeles skal selge DY-billetter også.
 
Mulig at Narvesen fortsetter som ekslusiv Norwegian agent og resten av Reitan selskapene skal selge SAS?

Men Norwegian har vel lykkes mest med polakker på Narvesen og SAS flyr jo ikke like ofte til polen - så SAS satser kanskje annerledes...^_^
 
hmm, jeg var ikke overbesvist om Norwegians satsning på å selge flybilletter på Narvesen, og uten at jeg har sett detaljene av "Go", så er jeg ikke helt overbevist. Hvem kjøper reiser på 7-11?? Vil det ikke være mer naturlig å kjøpe på nettet??
 
Kjøpe sydentur på Rema...?? Det kommer nok aldri jeg til å gjøre. Hadde jeg handlet på Rema så hadde jeg blitt en smule irritert om 1-2 eller 3 foran meg skulle kjøpe sydentur i kassa, men man har kanskje en løsning som gjør at dette skal gå lettere. Når stort sett de fleste etterhvert har internettilgang hjemme så ser jeg ikke den store gevinsten ved å bruke denne distribusjonskanalen. På Narvesen ser det ut til at man har billettsalget integrert i kassaapparatet, mens man her snakker om å installere flatskjermer i alle (?) Reitan-butikkene, og jeg antar at det er andre elementer knyttet til infrastrukturen som må på plass. Kostbart?

De kunne kanskje funnet på et annet navn. Navnet GO assosierer iallefall jeg til en tidligere LCC satsning, samt at man gjerne kunne gjort en innsats for å finne et godt norsk navn.
 
er dette en aprilspøk eller ??

Det er ingen her på jobb som kjenner til den og jeg jobber på det stedet som BURDE høre om dette før det kommer ut
 
Jeg er forresten spent på å se hvordan dette skal løses rent praktisk. Jeg ser for meg mye moro når personalet på Rema 1000 og 7-11 skal veilede på hvilken reiserute det er smart å velge. Men nå var jeg veldig skeptisk til når Kiwi overtok posttjenestene hjemme hos oss, og der høgg jeg seriøst i stein...:lol:
 
Hvorfor et norsk navn når det er snakk om en skandinavisk løsning!
 
TOS ønsket seg et norsk navn... Jeg synes ikke det er naturlig for et skandinavisk konsern. Ellers likte jeg Hurums forslag meget bra.... Takker og bukker...
 
Synes det er litt dumt og ta et navn som har vært brukt tidligere. Burde kanskje ha kommet opp med noe nytt, men det var vel kun danskene som fikk oppleve GO.

Go figure - go fly - fly SAS!:lol:
 
Jobber selv på en av de store Narvesen-kioskene, og kan bekrefte at det går svært lite norwegian-billetter her. Men så lenge salget er intergrert i kassasystemet har det jo ikke noe å si om vi har det eller ikke. Men er det kø blir det plunder med slike salg, da det fort tar et par minutter....
 
SAS og Reitan Servicehandel med nytt skandinavisk reiseselskap
Snart kan drømmereisen kjøpes i butikker som Narvesen, 7 – Eleven og Rema 1000. SAS-konsernet og norske Reitan Servicehandel har gått sammen om å etablere et nytt skandinavisk reiseselskap, som får navnet GO.
Dermed har det skandinaviske markedet fått en helt ny og sterk reiselivsaktør - en nyskapning med et utsalgsnett som mangler sidestykke i Skandinavia.

- Vi har sterk tro på at dette samarbeidet blir en suksess. Når to så sterke eiere med så ulik kompetanse går sammen om å skape noe helt nytt innen reiseliv, blir resultatet veldig spennende. Ulikheten er vår styrke, fastslår Robin Kamark, Senior Vice President Airline Commercial i SAS.

Forklaringen er åpenbar: SAS kan reiseliv, og har 35 millioner kunder i året. Reitan Servicehandel (RSH) kan detaljhandel og har sammen med resten av Reitangruppen et enestående distribusjonsnett med 2400 utsalgssteder i Skandinavia.

- Sammen med en nettportal med unik teknologi, samt direktesalg av reiser via online terminaler i butikkene eller mobil, gir dette nye og spennende markedsmuligheter vi i SAS vil være med på å utvikle, påpeker Robin Kamark.

Det enkle er ofte det beste
GO-konseptet har paralleller til mottoet ”Det enkle er ofte det beste”.
- Vi skal gjøre det enklere for folk å få tilgang på unike reiser og opplevelser. Med hele 2400 utsalgssteder i Skandinavia kan GO-reiser og opplevelser kjøpes nesten overalt ved hjelp av noen få tastetrykk: På Narvesen, 7-Eleven og i Rema 1000 butikker. I tillegg vil GO-reiser og opplevelser på en unik måte kunne sys sammen og kjøpes gjennom vår nettportal og direkte på mobil, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Servicehandel.

GO-start i januar
GO-reiser er i salg fra januar 2007. Reiseselskapet vil tilby flere ulike reisekonsept. Ett av dem er en unik mulighet til selv å skreddersy reiser som inneholder mange elementer, for eksempel fly, bil, konsert og restaurant - og bestille alt med bare ett tastetrykk. GO vil også tilby ferdige turer innenfor kategoriene GO Sun & Beach, GO City Break, GO Active, GO Ski, GO Sport, GO Concerts, GO Family, GO Cruise – også opplevelser som ikke har vært tilgjengelige for folk flest tidligere.
I løpet av neste år vil hele distribusjonsnettet være på plass, med store TV-skjermer og ”GO online-terminaler” i de fleste av butikkene i Reitangruppen. Da blir det også mulig å kjøpe reiser på mobil.

fra SAS
 
Dette er jo nye tanker fra SAS - så da blir nok mange fornøyd!!!
 
Back
Top