Bravofly bør absolutt unngås! Jeg er i USA nå, og reiste hit med billett fra Bravofly. I utgangspunktet kjøpte jeg to billetter: En til min datter og en til meg selv. Det jeg glemte var at min datter hadde endret etternavn da hun giftet seg, så billetten hadde feil navn på henne. Jeg forsøkte å ringe Bravofly, og havnet hos noen som snakket dårlig engelsk og ikke kunne hjelpe meg med mitt problem. Jeg måtte kansellere sa de, og bestille på nytt. Jeg hadde bestilt reisen som skulle gjennomføres i juni allerede i mars for å spare penger, nå var det kun 14 dager til vi skulle reise. For å gjøre det enkelt, kjøpte jeg ny billett til datteren, fikk plass på samme fly tur retur. Så med tre billetter dro vi fra Gardemoen. Hun benyttet sin nye billett, jeg benyttet halvparten av den fra Bravofly.
Etter noen dager i USA sjekket jeg hjemreisen, og ble overrasket over at det hadde kommet en epost fra Bravofly. Der sto det følgende:
Takk for henvendelsen. Vi må snakke med deg for å kunne håndtere forespørselen din mest mulig effektivt. Det har imidlertid ikke vært mulig å komme i kontakt med deg på de oppgitte telefonnumrene, slik at de endringene du etterspør er umulige å bekrefte.
For at vi skal kunne gi deg et nytt overslag for de nødvendige endringene i flybestillingen, må du kontakte oss på telefonnummer (+47)815 69 490 (0,312 NOK/min inkl. MOMS) Man - Fre 09.00 - 18.00 (Norsk tid).
Vær oppmerksom på at fram til vi hører fra deg, vil bestillingen forbli uendret.
Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Bravofly
Tidspunktet da eposten ble sendt viste at de ringt mens vi satt på flyet. De burde ha forstått at jeg ikke var tilgjengelig på telefon da.
Da jeg sjekket reisen, viste det seg at det kun var en billett igjen. Dette var forventet, men problemet var at mitt navn hadde forsvunnet. Min datter, som ikke reiste på Bravofly sin billett, var den som sto oppført for hjemreisen. Jeg forsøkte å ringe Bravofly, men kom selvsagt ikke gjennom på 815-nummer fra USA. Jeg forsøkte å ringe USA-nummeret som var oppgitt på Bravofly sine hjemmesider, men fikk da bare en telefonsvarer. Jeg ringte ikke Bravofly sitt nummer oppgitt for 24-timers service fra hele verden, der tar de penger for å starte en samtale, og de aksepterer kun betaling via Mastercard eller Visa hvilket betyr at kredittkortnummer må oppgis per telefon.
Enden på visa ble at jeg ringte Lufthansa og ba om hjelp der. De henviste til Bravofly, og jeg ba på mine knær om å slippe å ha mer med dem å gjøre. Jeg ba funksjonæren om å advare alle sine kolleger og venner mot å ha noe med Bravofly å gjøre. Og underet skjedde: Han ba meg vente, satte meg på hold, og kom tilbake etter 5 lange minutter. Jeg fikk et helt nytt bookingnummer, gikk inn på internett for å sjekke og det viste seg at bookingnummeret var knyttet til Lufthansa. Ingen referanse til Bravofly. Mulig at funksjonæren ikke hadde så god erfaring med Bravofly heller...