Brann til Kazakstahn

Hvorfor er Kazakhstan med i Europeisk fotball turnering .

De er med i UEFA, og det rent geografisk ligger deler av landet i Europa. Det vil si vest for Ural. Litt det samme gjelder jo Tyrkia, Armenia, Georgia og Azerbaijan, som litt avhengig av hvor man geografisk setter grensen toucher såvidt innom Europa.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Kazakhstan

Europaspill er innbringende, men mange glemmer at det også medfører en del kostnadsdrivende faktorer, herunder transport, opphold og spillerbonuser. Kronekursen hjelper heller ikke på.

Nei, men i og for seg godt premiepenger er i Euro, som jo oppveier litt her.

Vil også tippe at det er en av maskinene som er i biz konfigurasjon de skal bruke. Men vi får se etterhvert. Brann har kommentert at maskinen ikke har mer plass enn de selv trenger og de skal neppe sende nedover en delegasjon på 186 personer. Brann har også sagt at de skal legge opp til en behagelig reise for spillerne og særlig behagelig er det nok ikke å sitte 10 timer i en 737-800 med 186/189 seter.

Når man ser på kartet, så ligger jo hele Irak vest for Ural, og en stor del av Iran, men det ville vel aldri bli noen deltagelse i en europeisk turnering fra disse landene.

De ligger også sør for Kaukasus, som også markerer grensen.

Nå har Branndirektør Christian Kalvenes bekreftet at det blir Klasjet i biz konfigurasjon (de har lagt ut samme bilde som i et innlegg over). De tar også med seg egen kokk til Kazakstan. Christopher Haatuft som driver Lysverket med en stjerne i Michelinguiden skal bistå med maten. Haatuft reiser ned allerede søndag for å legge alt til rette for at Brannguttene skal få sunn, god og næringsrik mat når de ankommer tirsdagen.

Det var en bra sum gitt. Vi får håpe og tro at investeringen gir god avkastning og at det resulterer i avansement.

Det gikk skeis, gitt. Så da regner jeg med at flyet blir avbestilt og returen erstattes av en Kazakhstan Air Antonov AN-26 i stedet, med god gulvplass :P

Last edited:
Det gikk skeis, gitt. Så da regner jeg med at flyet blir avbestilt og returen erstattes av en Kazakhstan Air Antonov AN-26 i stedet, med god gulvplass :P

Det var en grusom kamp. Lenge siden jeg har sett Brann så dårlige. De skapte null og niks og to forferdelige tabber sendte dem ut med hodet først. Nå står vel allerede flyet i Almaty og de har kamp allerede på søndag så guttene må jo hjem. Å ligge på gulvet i en AN26 ville nok ikke være beste oppladningen til søndagens kamp. :D

Det kan jo saktens oies og akkes over fire mill på fly. Men hvis vi sier det var 50 mann (ser ganske fullt ut på bildet fra kabinen) ville det koste rundt 2,75 mill t/r på business for hele gjengen. Og med tanke på transfer, og alt det surr og tull som gjerne følger med på reiser i jallaland synes jeg faktisk ikke 30-40% ekstra for en elegant og smidig løsning er så gæernt.

Back