Braathens SAFE - modeller på EBAY

Re: Braathens SAFE - modeller på EBAY

Har en følelse av at den 767'ern kommer til å bli sviiinaktig dyr :rolleyes:
Men hadde sett bra ut i samlinga... :)

En liten hint för modellbyggare: om man får tag i Liveries Unlimited dekalark till B737-200 i 1/144 och samtidigt har Hasegawas B767-200 i 1/200 så kan man kombinera dessa och få en superb norsk 767!

Braathens-dekalerna finns att få tag i här och där fortfarande, såg själv ett ark på Luchtvaart Hobby Shop i november.

Hei Viking255! Kan du bekrefte at det er Braathens B 737-200 i skala 1:144 ute på markedet? Har ikke fått med meg det og finner heller ingen ting på www,aviationmegastore.com.

Espen hilser

Dekaler altså (gikk litt fort i svingene her nå.....).

Espen

Hei Gulboble! Dette er modeller fra Wooster i Irland (fra den originale fabrikken som gikk konkurs). Modellene er ikke de mest detaljerte og formene er ikke bestandig naturtro. Synes spesielt ikke de var så heldige med cockpitvinduene på enkelte modeller. På en annen side er dette første generasjons samlemodeller for ordinære privatsamlere. B 767 ble produsert i et lite antall og er etter min mening et klart samleobjekt. Wooster produserte også en BU 737-200 modell i samme dekor som 767'n.

Espen

Hei Viking255! Kan du bekrefte at det er Braathens B 737-200 i skala 1:144 ute på markedet? Har ikke fått med meg det og finner heller ingen ting på www,aviationmegastore.com.

Espen hilser

Hei Espen,

Liveries Unlimited ga ut dette dekalet for en god del år siden. Jeg
har bygget modellen og dekalene var veldig bra.

Send meg en email, så kanskje jeg har et ekstra som du kan få
kjøpe til vanlig Lima November pris......

Happy modelling,
Ruben

Ruben har ju redan svarat, så jag bidrar med en scan av arket jag har! Mina dekaler kommer att hamna på en 737-500 så småningom, DACOs superba byggsats finns redan i min garderob och väntar...

@raider66: Här är en samlarsite om Wooster där det finns bilder på allt som Wooster gjort. Mitt samlande började med Wooster (och Schabak!) en gång i tiden, det är en bra start på en samling. Och vissa modeller är ju unika, som dessa Braathens-objekt. Alla som samlar har någon gång haft Woosters i sin samling, törs jag nog säga.

Attachments

• budek.jpg
    budek.jpg
    140.5 KB · Views: 402

Ruben har ju redan svarat, så jag bidrar med en scan av arket jag har! Mina dekaler kommer att hamna på en 737-500 så småningom, DACOs superba byggsats finns redan i min garderob och väntar...

@raider66: Här är en samlarsite om Wooster där det finns bilder på allt som Wooster gjort. Mitt samlande började med Wooster (och Schabak!) en gång i tiden, det är en bra start på en samling. Och vissa modeller är ju unika, som dessa Braathens-objekt. Alla som samlar har någon gång haft Woosters i sin samling, törs jag nog säga.

Hei Viking255
(det burde være et krav om fullt navn, til glede for oss som ikke kjenner alle på forumet.....)

Hvis du vil spare på ditt B737-200 ark, eller bruke det til en 200....
Så har Lima November utgitt dette skjemaet til 400 og 500, nemlig
LN144-506. Det kan kjøpes direkte fra meg til kr 100.- (norske...) innkludert
porto. Ellers så har jo Hannants, AHS etc disse for salg.

Happy modelling,
Ruben

LN144-506.jpg

Hei Viking255
(det burde være et krav om fullt navn, til glede for oss som ikke kjenner alle på forumet.....)

Hvis du vil spare på ditt B737-200 ark, eller bruke det til en 200....
Så har Lima November utgitt dette skjemaet til 400 og 500, nemlig
LN144-506. Det kan kjøpes direkte fra meg til kr 100.- (norske...) innkludert
porto. Ellers så har jo Hannants, AHS etc disse for salg.

Mitt namn står i min signatur.

Jag upptäckte att du hade ett ark som är anpassat för 737-500, beställning kommer.

Jag upptäckte att du hade ett ark som är anpassat för 737-500, beställning kommer.

Hei Hans,

NÅ så jeg navnet ditt !!. Komentaren gjaldt ikke deg spesielt, men
hele Scanair forumet. Jeg foretrekker absolutt forum der alle må ha
sitt fulle navn, slik som feks IPMS Norge sitt.

Happy modelling,
Ruben

Hans !

Arket kan anbefales på det varmeste. På samme måte som ditt BU -200
ark er dette også art work fra Jennings ....
Geir

Hei Hans,

NÅ så jeg navnet ditt !!. Komentaren gjaldt ikke deg spesielt, men
hele Scanair forumet. Jeg foretrekker absolutt forum der alle må ha
sitt fulle navn, slik som feks IPMS Norge sitt.

Visst har du en poäng, kanske något att ta upp med forumledningen? :)

Byr på disse jeg, i serien 1:200 modeller jeg har fløyet. Egentlig ikke 767, men avkommet samler også på modeller. Han fløy BU 767 BDU-FBU (ref tråden om SAS og Bardufoss) med mor og søster. Det var den gangen det gikk å sende to familer med "company airline" Les 719 skv fra Bodø til Bardufoss da det var ledige plasser derfra til Oslo.

Visst har du en poäng, kanske något att ta upp med forumledningen? :)

Hans,
Det har vært diskutert, og konsensus ble vel den gang at fullt navn i signaturen er optional - men satt stor pris på. :-)

Byr på disse jeg, i serien 1:200 modeller jeg har fløyet. Egentlig ikke 767, men avkommet samler også på modeller. Han fløy BU 767 BDU-FBU (ref tråden om SAS og Bardufoss) med mor og søster. Det var den gangen det gikk å sende to familer med "company airline" Les 719 skv fra Bodø til Bardufoss da det var ledige plasser derfra til Oslo.

Du er ikke alene om å by på 767'en! ;)

artig budrunde, gratulere til den som vant.

Hilsen,
Laurenz(Hagabakken)

767'en gikk for $71 ..... rar budgiving .. har aldri skjoent hvorfor folk byr flere dager foer varen gaar ut .. det bare driver opp prisen.

Back