Braathens SAFE B 737-200 1:400 custom made

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei!
Siden det ser ut til å ta svært lang tid før det kommer en 1:400 Braathens SAFE B 737-200 i gamlefargene på markedet, så har jeg via min gode venn Zareh i Canada fått laget en modell hos en privat produsent. Jeg synes resultatet ble meget bra, selv om det nok mangler noen deltaljer som hadde vært med hvis f.eks Aeroclassics eller Phoenix hadde gitt ut en tilsvarende modell. Mange vil nok også synes USD75 er i overkant prismessig, men jeg strekker meg gjerne litt for å få en slik modell i samlingen. Jeg kommer nok også til å gjøre fremstøt for å få laget flere norske og nordiske modeller som ikke finnes på markedet.

Ta en titt på bildet som dere finner under Custom models-sksjonen på http://www.airplanereplicas.com. Det er fortsatt mulig å kjøpe en modell hvis det er noen som er interessert.

Happy collecting

Espen

Eftersom Zareh är högt i ledningen på AeroClassics tror jag man gör sej en otjänst genom att göra custom modeller genom honom. Då tror jag aldrig de kommer at produceras av AC.

Eftersom Zareh är högt i ledningen på AeroClassics tror jag man gör sej en otjänst genom att göra custom modeller genom honom. Då tror jag aldrig de kommer at produceras av AC.

Zareh sitter ikke i ledelsen i AeroClassics, men kjenner Andrew Klein godt. Derfor har han også god oversikt hva som kommer fra AC og hva som ikke kommer.

Beste hilsen Espen

Eller omvendt... Ser han at etterspørselen er stor så kan han tipse sin venn i AC.

Når det er så mange bare her i landet som samler på 1:400 scala, og når det er svært ønskelig med Norske og Nordiske modeller, så kansje det hadde vært en fordel å fått overbringt de rette om dette ? Da har mange flere også muligheten til å få tak i en etterlengtet modell av høy klasse til en fornuftig pris.

For hvis en custom made kommer på 75 dollar, ja så ville kansje en fantastisk "masseprodusert" modell ligge på de halve......

Hva med å få laget en liste over hva vi ønsker . og hvor mange som er intresert, og så få sendt det videre til f.eks Aeroclassics så de får vite at slike modeller er etterlengtet, og at det er et visst antall mulige kjøpere, bare her i landet ?

En Braathens 737-200 kunne jeg godt tenkt meg, men ser ut (som andre her sier) at apreplicas er utsolgt :-(

Det kommer flere, jeg har også nevnt Braathens 767-200 og fått garantier på at det kommer mere til oss fra Norge ;)

Og der kom den i posten :)

DSC_0105.JPG

DSC_0103.JPG

DSC_0104.JPG

DSC_0106.JPG

Back