Braathens-pilotene melder seg ut av Flygerforbundet

Replying to Topic 'Braathens-pilotene melder seg ut av Flygerforbundet'

Originally posted by BU9001/V2.0

Vi er ansatt i SASBraathens og forholder oss deretter.

PFOR + NSF vil ha oss med i kampen nå,i en diskusjon vi ikke er part i.Dette etter å ha truet oss med tap av annsenitet etc. etc.
Nå er lister og base ikke vesentlig lenger.

Misforstå meg ikke.Jeg sympatiserer med de fleste problemstillinger. Saken er at vi er allerede i SASBU og må forholde oss til det.

Det er synd at du/dere inntar den holdningen. Hadde dere vært nøytrale hadde ikke førstside oppslaget i Aftenposten kommet. Dere har som forening tatt side. Det skaper enda mere splid.
Tiden får vise hvordan dette går. Lykke til alle sammen.

Originally posted by Kua

Originally posted by BU9001/V2.0

Vi er ansatt i SASBraathens og forholder oss deretter.

PFOR + NSF vil ha oss med i kampen nå,i en diskusjon vi ikke er part i.Dette etter å ha truet oss med tap av annsenitet etc. etc.
Nå er lister og base ikke vesentlig lenger.

Misforstå meg ikke.Jeg sympatiserer med de fleste problemstillinger. Saken er at vi er allerede i SASBU og må forholde oss til det.

Det er synd at du/dere inntar den holdningen. Hadde dere vært nøytrale hadde ikke førstside oppslaget i Aftenposten kommet. Dere har som forening tatt side. Det skaper enda mere splid.
Tiden får vise hvordan dette går. Lykke til alle sammen.

Nøytrale?

Vi er vel like mye opptatt av å beholde jobbene være som det du er?

Gå over i STT,så går det bedre.Det skal litt mer trening i multi.:hi2

Originally posted by Kua

1 april går avtalen ut. Ledelsen vil gjerne gjennomføre oppdelingen før denne dato. Hvorfor? Fordi de vet det blir bråk. Å gjennomføre oppdelingen før 1 april er et direkte avtalebrudd.

Så en oppdeling etter 1.april er helt greit?

...vet jo det ikke er så enkelt, men jeg bare spør :)

Neeiii - oppdelingen av SAS i tre individuelle juridiske enheter ble foretatt for leeenge siden (2003/04)!! (Se mine tidligere postinger, og sjekk SAS' pressemeldinger.)

Etter 1. april 2006 skal flybesetningenes avtaler reforhandles: I henhold til at de nå er ansatt i tre individuelle selskape: BUSK/SKSE/SKDK og ikke i "det gamle SAS".

Ikke rart at hr norske direktør smilte bredt på TV da han "inviterte" de "aksjonerende pilotene" til å forhandle med SASBraathens (det norske selskapet som SAS for lengst har utskilt som en egen juridisk enhet).

Duh - men jeg mener fortsatt at pilotene var i utakt med omverdenen....

Skulle nesten trodd at SK-ledelsen hadde gått på kurs hos Lorenzo!'

Må gå og se på "Nytt-på-nytt" - som sikkert vil gi oss skjellsettende info.... BLÆH!

:lol

Originally posted by captaink
Jeg nekter å tro at den eneste veien til suksess ligger i å outsource virksomhet til slike operatører. Hadde passasjerene visst hvordan kvalitetsstyring foregår i øst ville de knapt hatt passasjerer. Men ved å utvikle en markedsprofil som utstråler tette bånd til moderselskapet SAS så skjønner ikke folk forskjellen.

Men tro meg, forskjellen er ENORM. :naughty:

Nå har det vel blitt avslørt endel, la oss si "uheldige epsioder" med tanke på kvalitetssystemer hos SAS den siste tiden også:naughty:

Heh - kanskje konsernledelsen har vært for opptatt med å spare inn peanøtter på union-busting til å sørge for kvalitetssikring i de viktigste leddene mht å operere flyselskap?

:biggrin :D :biggrin :D :biggrin

Mye moro om fly på Hallo i Uken i går oxo :spin:

Back