Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Bak betalingsmur: https://check-in.dk/slut-med-seriecharter-udfaser-airbus-flaaden/Braathens International Airways vil i løbet af 2026 udfase samtlige syv Airbus-fly og overgå til en enhedsflåde af ATR 72-600.
Var det ikke så lukrativt å fly for sunclass og andre allikavel? Eller planlegger kanskje sunclass å fly mindre fly selv? Evt sende flere med vanlige rutefly?
Det er lite som tydet på det var lukrativt. Var vel mest Apollo, og der det var volum nok så blir det vel fort SAS også faller vel resten bort eller man må finne rutefly?
I et nytt forsøk på å tjene penger i flybransjen må Per G. Braathen (64) først kvitte seg med både fly og personell. – Alt annet tjener jeg penger på, sier han.
The financing activities initiated by the company have not been successful and as a result, the Board of Directors of Braathens International Airways AB has been forced to file for bankruptcy at the Stockholm District Court for the companies linked to the Airbus operations – Braathens International Airways AB and Braathens Crew AB. This means that all Airbus flight operations will be discontinued immediately.
30.09.2025 BIX 7101, Izmir, Tyrkia - Oslo 14:55 -18:05Din flyvning til Oslo vil bli operert med et større fly fra Sunclass Airlines. Ditt flynummer er DK9145, og avgangen er som planlagt kl. 14.55. Du kan reise med din nåværende billett. Ditt nye sete vil stå på boardingkortet ditt. Hvis du har sjekket inn online, må du sjekke inn på nytt. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal få samme service om bord som planlagt.
03.10.2025 BIX 1421, Split - Kristiansand 09:55 -12:15
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
03.10.2025 BIX 1077, Split - Oslo 17:40 -20:40
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
04.10.2025 BIX 1417, Palma - Oslo 14:20 -17:50
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
05.10.2025 BIX 1402, Trondheim - Rhodos 09:15 - 14:55
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
05.10.2025 BIX 1420, Rhodos - Kristiansand 15:55 -19:10
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
12.10.2025 BIX 1401, Rhodos - Trondheim 17:55 -19:35
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
28.10.2025 BIX 7101, Izmir, Tyrkia - Oslo 15:55 -19:05
Vi vil komme tilbake mer ytterligere detaljer om flyvningen.
Uten at jeg kjenner til det helt, men har Braathens kjørt samme modell som DY/D8 der ansatte i det ene selskapet kan fly for det andre?Tydligen berörs Airbus-operationerna hos både Braathens International Airways (SE-RGC/RGE/RGF/RGG/RGH) och Braathens Regional Airways (SE-RGD/RGV), samtliga maskiner "on ground".
Stämmer , jag har flugit några gånger med SE-RGD på SK-nummer och enligt besättningen flyger de både för Braathens International och Braathens Regional.Uten at jeg kjenner til det helt, men har Braathens kjørt samme modell som DY/D8 der ansatte i det ene selskapet kan fly for det andre?
Altså at BIX-ansatte opererer BRX sine to A319? Slik at SE-RGD og SE-RGV i grunnen kun er hos BRX på papiret.
Er ikke dette bare den internasjonale 737 firmaet som kutter virksomheten?Flyg BRA klarer ikke betaler regningene sine og har søkt om konkursbeskyttelse for å kunne restrukturere selskapet (inkludert gjelden) for å komme tilbake etter Koronakrisen
Er ikke dette bare den internasjonale 737 firmaet som kutter virksomheten?
ATR systemet ruller vel videre?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.