• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Braathens Braathens International Airways - status og nyheter

Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Går rykter om at de skal ta over OY-VKF pluss en 330 til, for å fly chater for ving og tui.
 
Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Går rykter om at de skal ta over OY-VKF pluss en 330 til, for å fly chater for ving og tui.

Det hadde vært artig om de hadde gjort det, MEN de ber jo om trøbbel. Kun 2 stk A330 er litt lite å basere ops på, enda mer innleie og tap er ikke det BIX/BRA-gruppen trenger nå på vei ut av rekonstruksjonen. I såfall bør de ikke bruke dem på LH-flighter som krever LH-fly til å ev. operere erstatning for deres A330 med sang. Dette høres ganske mye ut som et rykte som har fått føtter å gå på, men en vet jo aldri.
 
Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Det hadde vært artig om de hadde gjort det, MEN de ber jo om trøbbel. Kun 2 stk A330 er litt lite å basere ops på, enda mer innleie og tap er ikke det BIX/BRA-gruppen trenger nå på vei ut av rekonstruksjonen. I såfall bør de ikke bruke dem på LH-flighter som krever LH-fly til å ev. operere erstatning for deres A330 med sang. Dette høres ganske mye ut som et rykte som har fått føtter å gå på, men en vet jo aldri.

Det er vist interne rykter innad i selskapet i følge flygtorget.se
 
Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Her er tråden hos flytoget.se: https://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=302452

Høres rart ut, for det første forsvant ikke OY-VKF fra DK pga at OY-VKB ankom,
OY-VKC og -VKD ut = OY-VKA og -VKB… DK justerte andelen 330-produksjon ifbm konkursen i TC for noen år siden/tidvis 330 som var «stuck» på verksted/lagring osv. i samme periode.

Og så skrives det at media har varslet at 2 A330-200 skal inn i BRA, noen som finner eller har kilde?
 
Hvor skal i så fall mersalget tilsvarende +/-800 seter daglig til og fra sydenland komme fra?
 
Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Går rykter om at de skal ta over OY-VKF pluss en 330 til, for å fly chater for ving og tui.

Når vi nå vet at VKF er på vei til å bli Cola-bokser og annet, så kan disse ryktene kanskje avskrives som nettopp det? Ser dog det fortsatt er bra fyr i den BRA-tråden på Flygtorget. :cool:
 
A319 - SE-RGV - skal være overført fra BRA International til Braathens Regional

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15953

SE-RGV, en av BRA Internationals tidigare Airbus A319, nu med 144 säten, har flyttats över på Braathens Regional, som därmed har 14 ATR 72–600 och en egen A319 för främst inrikestrafik. BRA International får därmed tre A319 och tre A320 i sitt stall, främst för chartertrafik, men väntar förstärkning under året.
 
Re: BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

Når vi nå vet at VKF er på vei til å bli Cola-bokser og annet, så kan disse ryktene kanskje avskrives som nettopp det? Ser dog det fortsatt er bra fyr i den BRA-tråden på Flygtorget. :cool:
De har nok problemer som ta inn oy-vkf ikke vil løse.

https://www.dn.no/reiseliv/per-g-br...-per-g-braathen-et-forferdelig-ar/2-1-1675504

Og søker ny flygesjef. Men de sliter nok med personalflukt ifølge flytorget.
https://www.flygtorget.se/Platsannonser/Detaljer/?Id=6139

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Last edited:
Det søkes i disse dager etter kapteiner til Airbus-flåten, med mulighet for base i enten Stockholm, Göteborg eller Malmö.
 
Back
Top