Bra mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. En kopp kaffe før kursen settes mot toppen av byen. Stort sett interne møter før den store italieneren må hentes på Kolbotn før trening. Ha en best start på uken!

God søndag fortsatt fra Vegas. Hadde en nydelig utflukt med bil. Nå er jeg downtown og eter pizza som Midtiblinken tipset om . I morgen er det fly til La og en natt der før hjem . Uber sjåføren som kjørte meg i går til leiebilsentereret var ikke nådig mot Trump. Ja han var fra Marokko opprinnelig.
Sa det så enkelt som det var at om Trump gjør noe for deg så bør du sjekke nøye hva Trump får ut av det. Og Trump virker forøvrig mer og mer gal . Som om det er en rettighet at et amerikansk fly får dure på og lande i Columbia. Ser nå dessverre at Columbia ble en lydig hund.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
Du liker ikke Trump eller?

Meanwhile.... lite luftfartsrelatert her hjemme bortsett fra at det sannsynligvis blir en del booking i dag.
Håper også å få tid til å ringt pilotinstruktøren...

Ha en fin dag alle sammen;)

Herlig mandag fra kontoret.. Ble en time i treningsrommet i dag også og er fremdeles like overrasket over at det faktisk er gøy. I dag løp jeg bort ca 4 halvlitere med Aass Lite.

Kos dere.

Du liker ikke Trump eller?

Meanwhile.... lite luftfartsrelatert her hjemme bortsett fra at det sannsynligvis blir en del booking i dag.

Håper også å få tid til å ringt pilotinstruktøren...

Ha en fin dag alle sammen;)
Jeg mener oppriktig om man liker Trump så er man ganske så irrasjonell. Men ja sånn går det vel når California, New York etc subsidierer Alabama etc med sine skattedollar.

Morning fra kontoret. Litt hanglete, så lukter litt restitusjonspreg over kveldens planlagte løpetur. Pigger trengs i hvertfall, for det var nå bare is på veiene hjemme. EN podcast skal også spiller inn i kveld, så får pratet litt fly der og. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. Ble bilvask for løpetur i dag tidlig, men styrkerommet ble iallfall benyttet. Litt usikker på hvordan jeg skal klare å bli kvitt de fem kiloene som må bort fra mageregionen. Et punkt er iallfall å unngå hjemmekontor har jeg innsett. Kanskje jeg må innføre kveldstur med 20 kg ekstra sånn som han styrkeløfteren på nyhetene i går.

Dagen går vel med til å ferdigstille min lederskapsprofil også kan man vist nå opprette nye stillingstitler selv i det nye personalsystemet.

God morgen fra kontoret på Forus. Her er endelig topp 3 cocpiterfaringer representert i kontorvinduet. De skal få selskap av flere etterhvert, men dette er nå i alle fall en begynnelse.

Galskapen lenge leve...:p:old:stir:spin:fly

Attachments

• 20250127_100917.jpg
    20250127_100917.jpg
    112.8 KB · Views: 211
God tidlig ettermiddag fra Saigon Airport. I går var det halvdårlig være i Hong Kong, bittelitt regn. vi fikk ikke så mye ut av dagen, men følte vi hadde sett det vi skulle i Hong Kong. Vi tok banen fra Kowloon der vi bodde, til Central og dro på Dechatlon sportsbutikk og kjøpte hele 3 sekker, en liten sammenleggbar 20 liter, en 32 liter maken til den min kone dra på, som jeg drar på 23liters utgaven av og en 40 liter som jeg skal bruke når jeg er på reise. Vi dro tidlig med bane til flyplassen. Å gå de 800-1000 metrene fra Austin Metro stasjon til Flytoget var ikke lett. Ikke like godt skiltet alle steder. Vi kom tidlig til innsjekk til VietJetAir, veldig tidlig, så var oppi køen til avgangene før. Vi måtte, som vi visste, betale ekstra for innsjekket bagasje. Det gikk på rene kilo, så to kolli på til sammen 19,6kg ble minstetakst for 1 kolli. 200HK$ kostet det, ca 288Nkr. Kun betalbare i cash, så vi måtte til ATM å ta ut noe. Flyet var en del forsinket så det ble god tid til å surfe på nettet og se i butikker. Det er rundt 100 butikker og restauranter på flyplassen, men ingen sjapper som selger blader og bøker. Jeg har faktisk ikke sett en eneste bokhandel i Hong Kong, da vi litt sent bega oss til gate, var den i en "satellitt" som er forbundet med verdens høyeste flyplass gangbru. Det skal visst være plass til en A380 under. Der var det en liten sjappe som hadde noen(jeg skrev noen) blader og bøker. Airlinerworld koster ca 300Nkr. Flighten var litt over 2 timer forsinket og vi landet akkurat 2 timer sene i Saigon. Det var kjempekø til Imigration. Tok ca 1t20min. Bagasjen var kommet og tatt av båndet, så det var bare å ta den og gå ut i varmen, ca 26grader kl 02.00. Da vi kom ut, så vi hotellet, Ibis Saigon Airport, 350 meter unna så da bare gikk vi mot hotellet, sjekket inn, pakket ut og sovnet kjapt kl 02.30. (kl 03:30HK tid) I dag tidlig gikk vi ned å kjøpte frokost 45 min før den stengte, så dro vi på takterassen og badet i poolen. Dette må være verdens mest spottervenlige badebasseng. Vi fikk ikke svømt så mye da vi lå og så på flyene som landet og tok av. Mye A321 både fra VietnamAirlines og Vietvjetvjet. Godt blandet inn med mye stort fra Asia og Airfrance. Så fikk vi skrevet ut visum til Cambodsja og Myanmar og tok Shuttlebussen i 1km de 400 meter til flyplassen. Etter innsjekk, der de brukte en del tid på å finne ut om vi hadde betalt for innsjekket bagasje, noe vi heller ikke var sikre på, kom de til at vi hadde det. Så gikk vi ned til ankomst og booket og betalte en Grab for turen til Vung Tau, når vi kommer tilbake til fredag, sent på kvelden. Den kostet 1,6mil gærninger. Etter en lang kø for Emigration og security kom vi oss inn. Nå er flighten 2 timer forsinket. Det virker som om Vietvjetvjet, som jeg kalder dem. alltid er forsinket og gjerne med både 1 og 2 timer. Nå sitter vi på Burgerking i øvre etg, med kjempe spotter forhold og surfer og ser på flyene. Ha en trivelig dag, enten du står i endeløse flyplass køer eller ikke.

Sekkene jeg kjøpte:https://www.decathlon.co.uk/p/trave...564?mc=8787845&c=ash+khaki+green_smoked+black
https://www.decathlon.com.hk/en-HK/p/hiking-backpack-32l-nh-escape-500-quechua-8649348.html
Ibis Saigon Airport hotell:https://www.youtube.com/shorts/d3c15jGuO5o

Last edited:
God formiddag fra Malta!

Her ankom man sent i går kveld, dessverre uten bagasje! Årsaken var i følge ankomstservice at "KM Air Malta use another computersystem, so we did not see you luggage, sir"... Dette selv om bagasjen var tagget fra LPA, via ZRH helt til MLA... Kjøtthuer!

Så morgenen medførte hasteinnkjøp av hvitskjorte, cardigan, poloskjorte, undertøy, strømper etc. MAKAN, som Bongo ville sagt... :)

Nå møter, møter, møter og mer møter, så kanskje bagasjen dukker opp i kveld? Jeg ser på min airtag at den fortsatt er i Zurich og har ikke fått noen beskjed om når den kommer.

En god dag ønskes alle med rent undertøy og toalettsaker!

Kim

Halloen fra Tønsberg.
Her går det i jobb, krangling med forsikringsselskap og div ting som foregår i en hverdag. Alene med minstemann i kveld, da de to andre skal på svømmekurs, så da spørs det om man ikke må la han minste få plaske litt. Om ikke annet så hjelper det til å holde han våken en stund, slik at han etterhvert kan starte dagen noe senere enn 5-tida...

God mandag fra Chile. Straks ut på en løpetur før det blir for varmt. Men først kaffe. Ha en bra dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

. Som om det er en rettighet at et amerikansk fly får dure på og lande i Columbia. Ser nå dessverre at Columbia ble en lydig hund.

Vel .. Slike flighter er rutine og har vært det i mange år, med ymse kategorier ‘kunder’. Et slag mot lommeboka er nok uansett det beste trusselmiddelet….
Men uansett, til tross for mediaomtalen, er det nok begrenset hvor mange flere enn ‘det normale’ som kan deporteres. Det er jo ikke bare å dumpe dem ombord et charter-/militærfly. Det er en del rundt det som må håndteres også. Og det krever både tid og personell i mange ledd, til tross for gauling fra den oransje.

G’morgen fra regnet. Vovsen må luftes uansett.

God ettermiddag fra Forus Vest,

En grei start på ukas første arbeidsdag, som vanlig travelt.
Et avdelingsmøte står for tur før det blir utskei.
I kveld blir det jobbing med ungdomsgruppen i Flymuseet.
Fortsatt fin dag.

Men først kaffe.

Leste ordet «kaffe» og så kom jeg på at jeg satte på kaffetrakteren for snaue tre timer siden. Den kaffen der er bare å helle ut nå. Sånn går no dagene på pappaperm. Mini har flere tenner på vei så det påvirker jo dagsformen ørlite…

Ellers lite å melde herfra utover at det fortsatt blåser litt her i sør-vest. :-)

Leste ordet «kaffe» og så kom jeg på at jeg satte på kaffetrakteren for snaue tre timer siden. Den kaffen der er bare å helle ut nå.

Her i distriktet er jo det der ett fenomen! Det kalles da Fergekaffe, koster tidvis over 40 kroner koppen. Av enkelte utpekt til å være den ultimate kaffe...
Men jeg er enig med deg, det der er det riktig å helle ut:drunk:

All praten om kaffe satt på for x antall timer siden minner meg om at jeg som liten pleide å finne kald kaffe i microbølgeovnen hjemme :p:D

Kan til nøds varme opp en kaffekopp i mikroen. Men det skjer sjeldnere enn én gang i året.

HALLOOOOOO fra Lillestrøm. Var deilig å komme seg hjem i går, men kjenner jeg fortsatt er på USA tid, så 07.55 balja til London i morgen tidlig mistenker jeg blir skikkelig sur altså. Vurderer å booke taxi til Gardis.

Har forøvrig fått til en skikkelig frekk booking nå, som sparte masse penger. En open jaw OSL-SCL/JFK-OSL. Der fant jeg en rute med JFK-KEF-OSL (Delta+SAS) på vei hjem, noe som dro ned prisen over 13k NOK. :) Woop Woop!!!

Heia Bongos bookingtjenester & Camping

Ha en fortsatt deilig mandag

Kan til nøds varme opp en kaffekopp i mikroen. Men det skjer sjeldnere enn én gang i året.

Mine gamle foreldre plaide å koke kaffe til frokost. Så ble den varmet etter middagen. Gjenværende kaffe ble varmet opp neste dag. Det var den gang man drakk kaffe av små fingerbøl ...

Den verste kaffen jeg har fått, var forøvrig utenfor Fairbanks i Alaska. Jeg var på vei tilbake til hotellet etter å ha ekspedert et par flighter på Eielson. Fikk et voldsomt kaffesug, og svingte inn på en bensinstasjon ved North Pole. Jeg så at trakter'n sto på og spurte om den var fersk. - Jada, svarte fyren. - Jeg satte den på i morges. ... Dette var ved titiden .. på kvelden.

Back