Bra mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Brygger maks en halvliter om gangen siden det bare er meg som drikker det sorte gullet her i huset. Har en termos jeg tar med på jobb men den er som regel tom etter halvannen time på kontoret. Når jeg er hjemme brygger jeg bare en kopp om gangen. 15 gram nykvernet kaffe og 225 ml vann.

Mine gamle foreldre plaide å koke kaffe til frokost. Så ble den varmet etter middagen. Gjenværende kaffe ble varmet opp neste dag. Det var den gang man drakk kaffe av små fingerbøl ...

Den verste kaffen jeg har fått, var forøvrig utenfor Fairbanks i Alaska. Jeg var på vei tilbake til hotellet etter å ha ekspedert et par flighter på Eielson. Fikk et voldsomt kaffesug, og svingte inn på en bensinstasjon ved North Pole. Jeg så at trakter'n sto på og spurte om den var fersk. - Jada, svarte fyren. - Jeg satte den på i morges. ... Dette var ved titiden .. på kvelden.

Regner med at du har hørt om nordlendingen som kom inn på kafeen og ba om kaill kaffe?

Jeg mener oppriktig om man liker Trump så er man ganske så irrasjonell. Men ja sånn går det vel når California, New York etc subsidierer Alabama etc med sine skattedollar.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Jeg er oppriktig redd for hva som kommer til å skje pga. hans desillusjonerte behov for å bare ta Grønland. Han kommer ikke til å gi seg. Han bruker allerede Putin-retorikk «det vil være uvennlig å ikke gi oss Grønland». Enten blir det en annektering ala Russland og Krim, med militærmakt, eller trusler ala Columbia til Danmark (og Grønland) bare gir seg. Og når det skjer, har han frikort til å gjøre hva han vil i hele verden. Permanent presidentskap, eller etterfølgelse av Musk. Arktis og hele verden kommer til å bli voldtatt. Helt krise, men som med klimaendringene (som også er helt krise) sitter vi alle og tenker «meh, det ordner seg vel», trekker på skuldrene og booker neste feriereise.

Back