Bra belegg for ARN-TOS

Edricson

ScanFlyer Blue
Avisa Tromsø skriver om bra belegg på ARN-TOS i sommer.

– Det er en veldig populær rute. i år har belegget vært på 85 til 90 prosent på alle fyvningene, det vil si cirka 3.000 kunder. Vi ser også at belegget har vært bedre i år i forhold til i fjor, sier Johan Dyrendahl, informasjonssjef i SAS Sverige til itromso.no.

http://www.itromso.no/nyheter/Reise/article475978.ece

Det med "Vi vurderer om det blir mer enn en sommerrute" har jeg derimot mindre tro på, det er jo deres jobb å vurdere sånt hele tiden, som det gjentatte ganger blir påpekt her på forumet :)

Så nettopp dette selv. Det er kjempebra at ruten har fungert godt i år. Blir spennende å se om det kan dukke opp en helårsrute. (2x pr uke f. eks)

Last edited:
Bra for Tromsø og omegn om denne ruta forsetter.
Muligens er det marked for å drifte denne ruten noen to-tre ganger i uka med en 736.

Krysser fingrene for at dette åpner for utvidelser med nye ruter også! Købehavn hadde vært særdeles velkommen :)

Bra for Tromsø og omegn om denne ruta forsetter.
Muligens er det marked for å drifte denne ruten noen to-tre ganger i uka med en 736.

Ja tror ikke det er noe fare for at den forsvinner om sommeren med den belegget der på flyvningene. Neste år skal man ikke se bort ifra at de vil prøve seg på x4 i steden for x2 pr uke (forutsatt at de bare fortsetter med sommerflyvninger)

tok den ruten her på fredag til stockholm. var en koselig å rask tur dit. sku gjerne hatt det her tilbudet hele åre :)

Købehavn hadde vært særdeles velkommen :)

Tja, vi har jo diskutert dette før i forbindelse men manges ønske om KLs inntreden her oppe. For å få det til skulle man ideelt ha minst 2x daglige, og det binder vel et helt fly i nesten en hel dag, som sikkert kan brukes på kortere ruter til større byer. Legg til den uungåelige kannibaliseringen av OSL-rutene så spørs det om SK trenger dette.
'
Såvidt jeg forstår er det lokaltrafikk (og kanskje mer leisure enn forretning, noe som også gir forholdsvis lav yield) som danner grunnlag for Stockholm-ruten i dag og ikke transfer, og da tviler jeg på at København er en bedre idé enn London, og vi vet jo hvordan sistnevnte gikk. I denne forstanden tror jeg at 4x ukentlig bli for mye, og da foretrekker jeg en levedyktig helårsrute rute som går 2x ukentlig enn en storstilt satsing med 4x som går under.

Tja, vi har jo diskutert dette før i forbindelse men manges ønske om KLs inntreden her oppe. For å få det til skulle man ideelt ha minst 2x daglige, og det binder vel et helt fly i nesten en hel dag, som sikkert kan brukes på kortere ruter til større byer. Legg til den uungåelige kannibaliseringen av OSL-rutene så spørs det om SK trenger dette.
'
Såvidt jeg forstår er det lokaltrafikk (og kanskje mer leisure enn forretning, noe som også gir forholdsvis lav yield) som danner grunnlag for Stockholm-ruten i dag og ikke transfer, og da tviler jeg på at København er en bedre idé enn London, og vi vet jo hvordan sistnevnte gikk. I denne forstanden tror jeg at 4x ukentlig bli for mye, og da foretrekker jeg en levedyktig helårsrute rute som går 2x ukentlig enn en storstilt satsing med 4x som går under.

I går var det en nesten full MD-82 som gikk (6 ledige Extra seter), det var mange som skulle videre siden ombookninger og gater ble opplyst (bl.a. BRU) da vi nærmet oss ARN (ble nesten en time forsinket fra TOS pga sent innkommende fra ARN). Regner med at vi var omtrent 50% som gikk til bagasjeutleveringen, så kanskje transfer ikke er så gærnt, men mye svensker ombord det var det :-)

Brukte selv denne som transfer til ZRH/FCO (med LX) i forrige måned for en jobbtur.

Tror ni DY kan komma att öppna TOS-ARN till sommaren 2012 med 737-800?
Denna sommar flyger DY dagligen ARN-VBY-ARN med 737-800. Det är en riktigt kort flygning.
Kul att SK har haft succe på sin linje ARN-TOS-ARN.

Back