Bort med 'øyenbrynene'?

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Bort med 'øyenbrynene'?

Så en B736 på Arlanda i dag med pluggede "øyenbryn", er det lenge siden dette ble i gangsatt hos SAS? Noen som vet om dette planlegges for hele flåten? Så forøvrig det samme på en B733 fra KLM.

Re: Bort med 'øyenbrynene'?

Har forstått det slik at Boeing eller produsenten av disse eyebrow vinduene ikke ville produsere dem lenger da de ikke lenger så nytten av dem. Derfor blir ikke disse vinduene laget lengre og alle B737ene produsert etter den datoen har ikke utkutt i skin'et til dise heller. Sett til å tette igjen disse er tilgjengelig hos Boeing.

LN-RRA og RRB har ikke disse vinduene heller. LN-KKX har blitt plugget

Tror dette ble bestemt før 2006

Er klar over dette, men spørsmålet mitt er når SAS begynte å plugge disse vinduene på sine fly, hvis noen kan svare på dét - samt om resten av 737-flåten skal få samme modifisering.

SAS började plugga i samband med att de nya -700orna levererades. Alla NG i SAS-flottan ska tyvärr få sina eyebrows pluggade, det tar bort mycket av karaktären från Boeing tycker jag. Ekonomi i all ära, men det "hör liksom till"...

SAS började plugga i samband med att de nya -700orna levererades. Alla NG i SAS-flottan ska tyvärr få sina eyebrows pluggade, det tar bort mycket av karaktären från Boeing tycker jag. Ekonomi i all ära, men det "hör liksom till"...

737 ser jo bedre ut uten øyenbryn etter min mening

Enig med deg der KennethGS. Det forundret meg virkelig hvor dårlig utsikt flygerne hadde fra cockpit under min siste tur med en bolagslanggris (SAS 737-883) på klappsetet. Det er ikke mer en noen måneder jeg satt i co-pilot-setet på en Hawker Siddeley Trident 3B og var forundret over hvor utrolig god utsikt det var fra det setet.

Med andre ord fremtiden bringer alltid fremskitt ;)

Men aa sitte i cockpit paa Tristar er raadigg. Fenomenal utsikt!

Heisann!

Du ser bra ut fra vinduene i en B737 så lenge du sitter i flight deck seat... og ikke i jump seat... og det er vel flight deck seat du flyr fra... ^_^

Ikke mye å se ut fra #4 og #5 vindene på B737, bortsett fra sjenerende sollys som kommer inn. På grunn av mye vedlikehold og nye regler i QRH'en for sprekker i disse vinduene så sette vi inn plugger i de tidligere leverte B737'ene, både -300/-500 og NG!

Dag

Har forstått det slik at Boeing eller produsenten av disse eyebrow vinduene ikke ville produsere dem lenger da de ikke lenger så nytten av dem. Derfor blir ikke disse vinduene laget lengre og alle B737ene produsert etter den datoen har ikke utkutt i skin'et til dise heller. Sett til å tette igjen disse er tilgjengelig hos Boeing.

LN-RRA og RRB har ikke disse vinduene heller. LN-KKX har blitt plugget

Tror dette ble bestemt før 2006

Det spørres jo her om SAS sine fly, men jeg legger merke til at Norwegians LN-KKH har blitt plugget. Men har ikke fått winglets slik som LN-KKX som er nevnt her. Ellers har jo også "Unicef-flyet" LN-KKS blitt plugget, men om det bare er folien som dekker vinduene eller om det er ekte plugger vet jeg ikke....

Noen som vet hvilke NAS -300 maskiner som har fått plugget vinduene pr. 21.05.2008 ??

Er LN-RRR, SE-DTH og LN-RPY som har fått fjerna brynene i SAS.

I NAX så er det: LN-KKH, LN-KKX, LN-KKS, LN-KHA, LN-KKM, LN-KKN, LN-KKJ, LN-KKG, LN-KKY, LN-KKZ, LN-KKE, LN-KKA, LN-KKP, og LN-KKL.

Correct me if I am wrong!

Last edited:

Kan noen forklare, og kanskje gi to bildeeksmpler på en gris med øyenbryn og en uten? Skjønner ikke helt greia...

Ja kan komme med noen linker!

Første bildet er med øyenbryn(Over Cockpiten ser du noen vinduer)
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/Boeing-737-683/1216975/L/

Det andre bildet er uten øyenbryn(Der ser du at det ikke er noen vinduer over cockpiten)
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/Boeing-737-683/1344212/L/

De vinduene er "Øyenbryn", med at de fjerner de vinduene så sparer de 10-12kg

Skjønner... Takk for kjapt svar. Nå ble ting litt klarere...

Back