• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bookingklasse W, laveste opptjening?

ClassOne

Handelsreisende
Medlem
Heisann

Stemmer det at W hos SAS er den laveste? Hvor mange poeng kan jeg regne med Oslo - Barcelona t/r

På forhånd takk :)

Last edited:
T-klasse er vanligvis den aller billigste billetten, men sammen med klassene G,K,L,O,U,W som regnes som economy discounted får man bare 25% bonuspoengopptjening.

edit: 450 poeng for W-klasse til ALC

W er vel den dyreste bookingklassen blant billetter som gir 25 prosent opptjening. Det er lurt å sjekke hvor mye det koster å oppgradere til Q ettersom det er billigste klasse med 100 prosent opptjening, med unntak av V som vel ikke lenger er tilgjengelig innen Europa. And that's too bad...!

Takker for info, nå er det arbeidsgiver som har bestillt og betalt billettene, så jeg oppgraderer nok ikke.. Vet ikke engang hva de har betalt engang jeg..hehe

450 var lite syns jeg, men tar det jeg får..hehe. Fikk 600 på en vei på CPH - HAU i sommer i economy, så jeg trodde det skulle bli mer...

Nå ser jeg også at jeg har bommet, er faktisk Barcelona jeg skal til..hehe Alicante skal jeg til litt senere, men er vel ikke mye forskjell..

Edit: Ser nå av bonusoversikten at jeg har hatt en annen bookingklasse på CPH - HAU

Last edited:
Bare en liten kommentar til dette; skal om noen dager T/R TRF og Hannover med WF/SK (noe opereres av Cimer Sterling). Er booket i W ut og E hjem. Opp og ned samme dag. Ser nå at arbeidsgiver har betalt 5.774,- NOK for dette gildet...og der gir 25 % opptjening...OMG!!!!

Bare en liten kommentar til dette; skal om noen dager T/R TRF og Hannover med WF/SK (noe opereres av Cimer Sterling). Er booket i W ut og E hjem. Opp og ned samme dag. Ser nå at arbeidsgiver har betalt 5.774,- NOK for dette gildet...og der gir 25 % opptjening...OMG!!!!

Akkurat. Det er jo helt håpløst. Jeg tror ingen har problemer med å forstå at de aller billigste billettene gir 25 %. Men at priser som du viser til (og litt billigere også) gir 25 % er en regelrett fornærmelse mot trofaste kunder som bruker EuroBonus.

Ja, det er faktisk en fornærmelse. Så utrolig smålig av SAS, selv om jeg får 25 prosent ekstra blir det en laaang marsj for å opprettholde EBG´n.....

Back