• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Booking av RTW.

Martin

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Folkens,

Er blitt involvert i en mulig RTW-booking. Vet selsvagt hvordan man leter opp priser og routinger (f.eks. OW og *A sine RTW-verktøy - kom gjerne med evt. andre tips), og so far, so good. Må riktignok vente noen uker på at man skal kunne få kjøpt billetter så langt fram i tid.

Når man så legger opp routingen, og får opp prisen: Kan man da regne med at denne prisen "holder seg", eller kan prisene endre seg på samme måte som "vanlige" flybilletter?

Sorry hvis jeg spør litt dumt her. Jeg kommer sikkert til å få et spørsmål om "jeg tror det kan bli billigere", og siden jeg ikke har en døyt erfaring med slike routinger, aner jeg rett og slett ikke.

Sånn forøvrig, så er det snakk om OSL-SIN-BNE-HNL-OSL (pluss mellomlandinger - muligens et stopp i fastlands-USA på veg fra HNL til OSL), to voksne med avreise fra OSL ca. den 1/9-2012, med "ca.- to netter" på hver av stedene SIN og HNL, og et par uker i BNE, om noen skulle vite om noen fornuftige priser/routinger.

De bruker vel bare en bookingklasse, så prisen endrer seg nok ikke som følge av endring av revenue management, med mindre du må endre routing om klassen ikke er tilgjengelig lenger. Nå er det jo mulighet at prisen på RTW pakken i seg selv kan endre seg, men da neppe til noe billigere. Andre faktorer er jo at skatter og avgifter endrer seg med tiden, men det bør ikke gi veldig store utslag.

Angående pris så varierer den ut fra hvilket land du starter i. Har hørt det skal være ganske billig å reise fra Sandkassa, f.eks. Riyadh (hvertfall med OW). Til sandkassa er det jo greit å få tak i rimelig enveisbillett med DY. Turen må ende i det landet du startet, men det er bare å legge routingen om OSL på tilbakeveien og hoppe av der ;)

Angående pris så varierer den ut fra hvilket land du starter i. Har hørt det skal være ganske billig å reise fra Sandkassa, f.eks. Riyadh (hvertfall med OW). Til sandkassa er det jo greit å få tak i rimelig enveisbillett med DY. Turen må ende i det landet du startet, men det er bare å legge routingen om OSL på tilbakeveien og hoppe av der ;)

Jeg vet ikke om det er helt aktuelt. Det er min far med samboer som skal ut på denne turen, i tillegg til at samboerens tante skal være med på delen OSL-SIN-BNE (hun bor visst der nede, og er i Norge hver sommer - de skal "følge henne" tilbake). Det er nok ønskelig å komme seg enklest mulig ned til SIN, og ikke begynne å styre via sandkassa på separate bookinger.

De bruker vel bare en bookingklasse, så prisen endrer seg nok ikke som følge av endring av revenue management, med mindre du må endre routing om klassen ikke er tilgjengelig lenger. Nå er det jo mulighet at prisen på RTW pakken i seg selv kan endre seg, men da neppe til noe billigere. Andre faktorer er jo at skatter og avgifter endrer seg med tiden, men det bør ikke gi veldig store utslag.

Så da var det som jeg trodde? Da kommer jeg nok til å foreslå å booke "med en gang".

Noen som forresten vet om det finnes andre online-løsninger enn bookingmotorene til OW/*A/ST?

Martin, ingen RTW er komplett uten PPT, RAR eller Fiji etc . Sistnevnte bør være siste prioritet. ;)

Martin, ingen RTW er komplett uten PPT, RAR eller Fiji etc . Sistnevnte bør være siste prioritet. ;)

Det kommer jo an på hvor man skal. I dette tilfellet skal de til Australia, og kunne tenke seg en stopp i SIN ene vegen, og på HNL den andre. Da blir RTW en praktisk måte å booke det på.

Ja, det var litt lettere før, da hadde NZ mjølkerute HNL-PPT-NAN-RAR med 762

Back