Jeg skal være ærlig å si at jeg velger allianse jeg flyr med i jobbsammenheng utifra hvor jeg har status. Ihvertfall på korte ruter, der man alltid fly economy.
Dette er en avtale med arbeidsgiver. Jeg flyr f.eks med Star fordi jeg får prioritet ved forsinkelser, fast-track, hurtig innsjekk, lounger også videre. Poengene er også fine, men det er jo pent lite man tjener opp når sannheten skal sies.
Så kan man si at; "hah, Fnate din fleskete slask. Mesker deg rundt med champis og presser flyprisene i taket for arbeidsgivers regning"
Men er det så enkelt? NIKS
Om ordningen med statuskort (med oven nevnte fordeler) ikke hadde eksistert ville følgende skjedd:
1) Arbeidsgiver måtte kjøpt business billett. Eller
2) Betalt mer for å få de flinkeste til å utføre jobben, samt å få mer dødtid mens den ansatte reiser. På lounge sitter de fleste og arbeider.
Når man sitter hjemme, eller reiser 5 ganger i året er det umulig å se påkjenningen. Det er som folk som sier at det vet hvordan det vil bli å få barn. Man er ikke på veien for å kose seg, men fordi det er lønnsomt for arbeidsgiver at man er der.
At en ansatt får "gratis" tilgang til den ekstra bakketjenesten gjør at de faktisk sparer penger. Den ansatte blir mindre sliten, kan arbeide mer og krever mindre smusstillegg.
Poengene man tjener opp på å fly er uansett mikroskopisk i den store sammenheng. Ivhertfall på kortruter.
Fnate Out
Dette er en avtale med arbeidsgiver. Jeg flyr f.eks med Star fordi jeg får prioritet ved forsinkelser, fast-track, hurtig innsjekk, lounger også videre. Poengene er også fine, men det er jo pent lite man tjener opp når sannheten skal sies.
Så kan man si at; "hah, Fnate din fleskete slask. Mesker deg rundt med champis og presser flyprisene i taket for arbeidsgivers regning"
Men er det så enkelt? NIKS
Om ordningen med statuskort (med oven nevnte fordeler) ikke hadde eksistert ville følgende skjedd:
1) Arbeidsgiver måtte kjøpt business billett. Eller
2) Betalt mer for å få de flinkeste til å utføre jobben, samt å få mer dødtid mens den ansatte reiser. På lounge sitter de fleste og arbeider.
Når man sitter hjemme, eller reiser 5 ganger i året er det umulig å se påkjenningen. Det er som folk som sier at det vet hvordan det vil bli å få barn. Man er ikke på veien for å kose seg, men fordi det er lønnsomt for arbeidsgiver at man er der.
At en ansatt får "gratis" tilgang til den ekstra bakketjenesten gjør at de faktisk sparer penger. Den ansatte blir mindre sliten, kan arbeide mer og krever mindre smusstillegg.
Poengene man tjener opp på å fly er uansett mikroskopisk i den store sammenheng. Ivhertfall på kortruter.
Fnate Out
Last edited: