Nå er jo også selskap som TAP og United visst seg å generelt ikke kunne stoles på. :stir
Nå er vel dette litt utenfor SAS kontroll, hvis SAS partnere velger å kansellere, er det jo lite SAS kan gjøre?
Nå er jo også selskap som TAP og United visst seg å generelt ikke kunne stoles på. :stir
Swiss til og TAP hjem - begge i Business.
Så med andre ord så liker ikke United og TAP Air Portugal poeng-turer betalt med poeng fra andre selskaper.
Jeg er litt i tvil om SAS er helt uten kontroll i SudCaravelle`s tilfelle, om kun TAP eller kun Swiss hadde avbestilt ville jeg ha vært enig, men siden begge synkronisert er avbestilt og den eneste fellesnevneren er SAS lurer jeg på om dette kan ha mer med billett avregning / billett oppgjør å gjøre.
Selvom SudCaravelle har betalt med EB Poeng + avgifter, er det fremdeles et oppgjør mellom SAS og de partnerene som er involvert i reisen og jeg har en gryende mistanke om at SAS mistet adgang til Partner Priser for Poeng Reiser 1/1/2024.
Tror nok at det vil komme flere slike «avbestillinger» i tiden fremover.
Når det gjelder United, som egentlig er Continental (det er lett glemme at det var CO som kjøpte UA) CO var flinke til å sette minimums pris på Interline Strekninger, har en del gode eksempler som kan deles den 18 Januar, tror nok at den delen av CO`s økonomi avdeling ble med til dagens United og så det dreier seg ikke om å like Poeng Reiser, det dreier seg om få betalt !
Jeg er litt i tvil om SAS er helt uten kontroll i SudCaravelle`s tilfelle, om kun TAP eller kun Swiss hadde avbestilt ville jeg ha vært enig, men siden begge synkronisert er avbestilt og den eneste fellesnevneren er SAS lurer jeg på om dette kan ha mer med billett avregning / billett oppgjør å gjøre.
Så det er da TAP som driver kansellerer?
Så det er da TAP som driver kansellerer?
Og det er bonusreise (betalt med poeng), selve flyet går som normalt. Helt utrolig.
Det er kjipt, men ikke utrolig. Og viser man aldri skal stole for mye på et alliansesamarbeid
Det som er mer interessant akkurat nå og åpenbart problem for SAS: hvorfor kan ikke SAS selge vanlige billetter med United tilslutninger lenger? Hvertfall så lenge vi snakker UA flight nummer finnes ingenting akkurat nå. De få SK codeshare finnes muligens, men dem er det ikke så mange av. Har holdt på med bookinger denne uken og nå tror jeg SAS taper en del business til USA pga dette.
Det som er mer interessant akkurat nå og åpenbart problem for SAS: hvorfor kan ikke SAS selge vanlige billetter med United tilslutninger lenger? Hvertfall så lenge vi snakker UA flight nummer finnes ingenting akkurat nå. De få SK codeshare finnes muligens, men dem er det ikke så mange av. Har holdt på med bookinger denne uken og nå tror jeg SAS taper en del business til USA pga dette.
Det ryktes at samarbeidet er "avsluttet" noe som selvfølgelig vil være et problem for SAS.
Det jobbes vel på spreng i med å få i gang samarbeidet med Sky partnerne og da blir jo særlig Delta viktige. Men det er vel ikke bare, bare. Da må vel det offentliggjøres en dato for Star exit og Sky entry. CPH-ATL blir vel ikke offentliggjort før man har en endelig dato.
Det bør vel være mulig å få i gang et "foreløpig" salgs-/billettsamarbeid med Delta for å få opp et minimumstilbud i Nord-Amerika, mens man venter på store endringer rundt allianser.
...evt på SAS. Jeg hadde samme problemet for 2 år siden. LH byttet flightnummer (men beholdt rutetidene) på en connection. De flyttet alle pax fra LHxxx til LHyyy og for meg så det ut som de bare flyttet alle bonuspassasjerer over i en vanlig bookingklasse (antagelig av praktiske årsaker pga mangel på awardseter). Kontaktet LH og de fortalte hva de hadde gjort. Det medførte en billettendring, og SAS som eier av billetten måtte godkjenne dette. Det nektet SAS å gjøre fordi det ikke var award-klasse.Ser ikke hva som er så utrolig med det.
Det er kjipt, men ikke utrolig. Og viser man aldri skal stole for mye på et alliansesamarbeid