Bonjour fra Provence

Someone

Moderator
Medlem
God morgen her fra Tourrettes-sur-Loup. Halvparten av barna er alt i bassenget, jeg sitter her med en kaffe før det blir en løpetur med broder. Nesten kaldt her i går, så måtte ta på en bukse i går kveld. Men blir bra utover dagen. Ha en fin dag.

God morgen fra havet.

Helikopter med avgang kl 07 fra land gir tidlig morgen oppgaver for oss som skal betjene den maskinen.
Aldri fred å få, selv ikke på en søndag før andakten.

Ha en god søndag.

FQTV

God formiddag fra Ris. Her har man fått bekreftetbat man er human og kan således begynne dagen og forumskriving. Egentlig siste dag av ferien…men siden det er bursdag i morgen så starter jeg jobben først på tirsdag. Nesten ikke til å tro…men 4 uker med sol og over 30 grader…hver dag. Kan vel si at 2025 ble tidenes sommer:-)

God formiddag fra Stavanger. Her våkna en ved 7 tiden og for først av gårde for å se til katten til yngste avkom. Deretter frokost hjemme og nå er det andre runde med kaffe. Bevilget meg også litt boikottet sjokolade :D
Ikke de største planer for dagen, men tenkte en visitt innom til eldste avkom.
Været her er upåklagelig, sol og 17°C
Ha en flott søndag :)

Nesten kaldt her i går, så måtte ta på en bukse i går kveld.

Ja, noe annet ville vel kanskje vakt uønsket oppsikt .. ;)

G’morgen. Her i SC ventes det 39 grader i dag, men så skal det gå sakte nedover. Det er lys i det hengende snøre, sies det.
Over 25 allerede, så får gjøre turen med pelsdotten litt avkortet ..

God dag fra hotel Riviera i Moss. Her har vi storkost oss på veldig flott hotellrom og med deilig tapas på Tapa, bare et par minutter unna i går. Tenk at vi kom over dette på et innfall fra Oversmurfadoren i en venstresving et sted mellom Hønefoss og Lier. Moss har kanskje ikke verdens beste rykte blant oss 50+, men dette var veldig fint.

Nå bærer det desverre hjemover og i morgen er 5 uker fantastisk ferie over. Fy flate, jeg gleder meg til neste år.

Ha en fin søndag

God dag fra Tananger,

Ferie ,ferie , straks båttur ut på sjøen og øya Rott senere ut mot Håstein. Det blir bading for noen og krabbefiske.

Ha en fin søndag.

511abaeab89adc0c23b633db4bc33780.jpg

Bonjour fra uteserveringen(!) på TRF.

Torp er jo en meget effektiv flyplass, der det ikke er nødvendig å møte opp før man må. Men sommer er som kjent synonymt med buss for tog på Vestfoldbanen. I år nord for Stokke og det betyr alternativ rutetabell. Så da var det greit å legge inn litt ekstra margin. Men hva gjør vel det men slike fasiliteter?

Kort posisjoneringsfligt over fjellet til BGO, før ferden går videre til MUC i morgen kveld.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God ettermiddag fra Lommedalen. Endelig er ferien over og man kan begynne å slappe av.... Våre Japanske venner ble avlevert på OSL kl 10:45, de hadde da god tid før Finnair flighten, til å få sjekket inn også spesialbagasjen, 2 sitteputer for barn i bil, som de ikke hadde sagt de kom med og som vi hadde klart i bilen. Det har vært 9 hektiske dager. Vi har kjørt ca 1500km, tatt ferge Strømstad-Sandefjord, vært på båtturer i Tvedestrands skjærgården, gått Fjelltur ved Vinstra, sett både Trollveggen, Trollstigen og Geiranger. Barna har badet i noe annet enn basseng for første gang, de har fisket (grønn)krabber, som er sluppet fri og plukket blåskjell og østers som vi har spist. Jeg tror nok deres første tur utenfor Japan er noe de kommer til å huske lenge.
Nå skal vi snart til mine foreldre for å instalere dørlås med kode og fingeravtrykks leser, og grille. I morgen må jeg opp 05:30 for å dra på jobb og kunne slappe virkelig godt av.

511abaeab89adc0c23b633db4bc33780.jpg

Bonjour fra uteserveringen(!) på TRF.

Torp er jo en meget effektiv flyplass, der det ikke er nødvendig å møte opp før man må. Men sommer er som kjent synonymt med buss for tog på Vestfoldbanen. I år nord for Stokke og det betyr alternativ rutetabell. Så da var det greit å legge inn litt ekstra margin. Men hva gjør vel det men slike fasiliteter?

Kort posisjoneringsfligt over fjellet til BGO, før ferden går videre til MUC i morgen kveld.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er du på vei til Salzburg? Håper de presterer litt bedre der enn på stadion.

God kveld fra hagen.. Svingte akkurat inn døren og kan bekrefte at Gudbrandsdalen er ufattelig mer scenic enn Østerdalen. Annies på Ringebu leverte som vanlig og nå hadde de til og med alkoholfritt øl på fat.. kan ikke alle ha det? Ble mye "bil" denne helgen og er virkelig glad for at barna har god musikksmak.

«God» aften. For de som måtte lure: Det går ikke å stå på en krakk og holde en takrenne, drill og fire skruer samtidig. Heldigvis var det takrenna som datt ned og ikke jeg, men den tok med seg en såpass stor bit av venstre underarm på veien nedover at det blir noen sting.
Og for de som lurer på om litt småpjusk mann får prioritet i helsekøen: Nei.
Her slipper’em inn både gravide kvinner og folk med krykker foran meg. Makan.

Attachments

• IMG_6042.jpg
    IMG_6042.jpg
    114.5 KB · Views: 151
God dag fra hotell Riviera i Moss.

Hva?!? Har dere reiset med Bastø Fosen (eller Bastø ferja som de kaller den nå). Jeg har reist minst 10.000 ganger med den (sånn er det når man har familie i både Østfold og Vestfold).

Reiste dere med den gamle eller nye ferja?

«God» aften. For de som måtte lure: Det går ikke å stå på en krakk og holde en takrenne, drill og fire skruer samtidig. Heldigvis var det takrenna som datt ned og ikke jeg, men den tok med seg en såpass stor bit av venstre underarm på veien nedover at det blir noen sting.
Og for de som lurer på om litt småpjusk mann får prioritet i helsekøen: Nei.
Her slipper’em inn både gravide kvinner og folk med krykker foran meg. Makan.

Huff da. Ønsker deg riktig god bedring. Du må nok bli en bedre kunde i helsevesenet før du blir prioritert i helsekøen. :p Helsenorge sitt Pandion kort er forresten ikke noe å jobbe mot. Jeg ville heller vært frisk og rask og stå i kø enn å havne i situasjonen jeg er i.

Huff da. Ønsker deg riktig god bedring. Du må nok bli en bedre kunde i helsevesenet før du blir prioritert i helsekøen. :p Helsenorge sitt Pandion kort er forresten ikke noe å jobbe mot. Jeg ville heller vært frisk og rask og stå i kø enn å havne i situasjonen jeg er i.

Takker! Satser på å prøve å holde poengsummen hos HelseNorge på samme nivå som min Eurobonus-konto, et pent rundt tall. Null.

Det målet hadde jeg også (holde HelseNorge.. på pent rundt tall. Null), det ble ikke så for meg.
Helsevesenet i Norge er fantastisk bra, men langt i fra feilfrie.

Back