Bonjour, det er tirsdag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen her fra Provence. Snart en dukket, og en av oss må ta turen til bakeren. Ser ut som jeg klarer styre unna dagens tur til stranden, og heller få meg en sykkeltur, og boklesing ved bassenget. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. Da er jeg på plass på sykehuset for dagens første dose med antibiotika. Deilig å kunne sove hjemme selv om jeg formelt sett er innlagt. Ingen store planer for dagen ellers. Må vel prøve å gjøre litt husarbeid kanskje.

God morgen her fra Provence. Snart en dukket, og en av oss må ta turen til bakeren. Ser ut som jeg klarer styre unna dagens tur til stranden, og heller få meg en sykkeltur, og boklesing ved bassenget. Ha en fin dag

Det er en av fordelene med å være transplantert Someone. På grunn av medisinene jeg får frarådet legene å være ute i sterk sol, så da har jeg alltid en god unnskyldning for å slippe å dra på badestrand. :)

Bonjour fra Lysaker,
Nok en dag på kontoret, deilig å se at det fylles opp igjen etter ferien. Alle mann på dekk for en spennende høst med mye som skjer. Ingen kan si at det er kjedelig i flybransjen i hvertfall. Ønsker alle en flott tirsdag!

God morgen fra kø (!?) i femtiårskrisa. Ligger på stabile 2.2 liter per mil nå i nedoverbakke. Deilig dag i går med nesten hele familien på strand-middag og hjem til "First Man" - igjen. For de som ikke har sett den så er det bare å kjappe seg. Maken til historie, skuespillere og ikke minst musikk. Grøss. Selv ungene sippet.

Last edited:
Dag to av høstsemesteret på jobb er i gang, så nå gjelder det å komme inn i den daglige tralten med ting som skal gjøres her og hjemme. Litt grått ute, men er vel meldt bedre etter hvert.

Salige er de som er best!

Og forøvrig god tirsdag fra Gaustad. Man kan si mye om ferie, men det er jaggu godt å komme seg tilbake fra "vin&koma" til "farris&epost" en tur også. Heldigvis varer det ikke så alt for lenge, da det jo blir en liten tur igjen til helgen.

Men først skal det altså kontoreres. Ha en fin en.

Hola fra Forskningsparken. Mye å sette seg inn i, men deilig med nye oppgaver og mer overkommelig sykkeldistanse til jobb, selv om oppvarmingen med sykkelvogn de fleste kilometerene tar på. Til gjengjeld går det veldig fort og lett når man setter igjen vogn og unge i barnehagen

God eftan fra Skaun!

Her skal det familieres i dag, koldtbord er bestilt og en ny Champagne er lagt på kjøl! Utrolig å tenke på at legitimasjonen viser at man er 50 år gammel…

Ble sprettet en 25 år gammel Cristal Champagne ved midnatt i går, så her skal det feires, helt frem til storfest på lørdag. :)

Nyt tirsdagen alle, det skal jeg!

Kim

Glad tirsdag. Booket både 757, 767 og Max til høstens ferie…klart det er en ekstra best tirsdag.

God ettermiddag fra Herning , Danmark,

Dagene tilbringes denne uken på World Championships Equestrian Games.
Kjekt å se verdens eliten av hester og ryttere. Mange inspirasjoner for høstens trening på hesteryggen hjemme når jeg kommer igang igjen i neste uke.
Rakk en kjapp tur ned til Billund for å se hva som var lagret av kjerrer der nede nå. Bilder legger jeg ut på fjesboka under temaet ; Fly with me.
Ha en god sommerdag videre.

Ta deg en tur bort til Fayance og se om du kan få det en tur med seilfly. Garantert en av de flotteste plassene du kan få en slik tur i Europa.
Nå i ferien må du nok regne med noen dager ventetid som ikke medlem.

G'mooorgen, ja. Da var det slutt på ferien her og. Nesten. En liten time igjen. Men får vel sniktitte inn i postboksen først. Men så blir det å stake opp tunellen til Mosjøen og skybroen videre til en kjeller utenfor Stockholm. Får håpe alt funker og at paypaltrollet ikke har gått helt berserk i de siste tre ukene.. Menmen ...

Jaggumeg Genesis på radioen i dag også ...

God Tirsdag ja, sola skinner og palmene er grønne.
Fikk nytt pass tilsendt igår og jammen er ikke det rosa..
(Trodde Norsk pass var mørkerøde)
Når ble de rosa mon tro?

Attachments

• 5A3328E7-0178-4309-9D06-03B8A065480C.jpg
    5A3328E7-0178-4309-9D06-03B8A065480C.jpg
    167.2 KB · Views: 144
God Tirsdag ja, sola skinner og palmene er grønne.
Fikk nytt pass tilsendt igår og jammen er ikke det rosa..
(Trodde Norsk pass var mørkerøde)
Når ble de rosa mon tro?

Rosa? Offisielt kalles fargen 'burgunderrød', men den varierer litt fra 'EU-standarden'.

Noen land har byttet farger på passene underveis. USA, for eksempel, byttet fra grønt til blått i 1976, mens Norge byttet fra knallrødt til burgunderrødt da de reduserte størrelsen på passet til dagens litt mer hendige størrelse (som også er standardstørrelsen for resten av verden).

Rosa? Offisielt kalles fargen 'burgunderrød', men den varierer litt fra 'EU-standarden'.

Nå tror jeg du siterer Dagbladet, som er ennå mindre troverdig en Simpleflying....

Norskepass byttet farge i 1999 eller noe sånt, så noe som kan sies å være fra rødt til burgunderrød. Selv om fargen var vel mer rød enn "burgund".

Så i 2020 kom det nye pass og disse kan vel klassifiseres som lakserosa. Enkelt sagt har vel passet gått fra rødvin til rose....

d9a39b8de44cb8f211a9d2241e415c60.jpg

Som du ser så er det ikke særlig burgunderrødt lenger… Jeg fikk nytt i september i fjor.

Ifølge Wikipedia er det det gamle passet som er burgunderrødt. Det nye blir enkelte steder omtalt som 'lakserødt.'

Nå tror jeg du siterer Dagbladet, som er ennå mindre troverdig en Simpleflying....

Jeg bare googlet det og det var det som kom opp først. Men ja, jeg er ogsåp mer enig i 'lakserødt', selv om passet er mørkere enn kofferten min (som jeg kaller Laksen). ;)

70dea92a25ff6e4d69ae212837d04a2d.jpg

Fun fact. Det byrået som designet de nye passene designet også maler for bl.a bruksanvisningene til produktene jeg driver og diller med. Det var rett i forkant av at passene kom ut.

Blant annet fikk vi en fargepallett og sånt som vi bruker. Det er relativt mye felles på vår fargepallett og de nye passene, så de jobber tydeligvis effektivt der inne. :)

Back