Bombetrussel mot LH A380

Huff da, jeg er glad jeg ikke var på den flighten. Må ha vært bra skremmende. I det hele tatt må det å få denne typen budskap i lufta være helt j***ig. Grøøs

"– Servicen fra Lufthansa har vært dårlig. Lite informasjon. Og kun en hotel-voucher i hånden. Vi må selv komme oss til hotellet og selv ringe for å få booket en ny flight."

Kjenner jeg noen ganger har lyst til å vri opp folk som løper til media hver gang de har fått en frosk i suppen for å skrike på at det "har vært sååååå lite informasjon". Det skjer så klart en gang i blant, men jeg har vært med på nok snag opp igjennom til å vite at informasjonen i 99,72% av tilfellene er helt fin... med mindre man (som flere gjør) gjemmer seg under en benk i sal 3 og venter på at direktøren i det utsatte selskapet skal komme å dra deg frem for å bære deg til hotellet.

[/rant]
 
"Lite information", siger den norske kvinde!

Jamen jøsses da! Der er "need to know" og "nice to know".
Passagererne får besked om bombetruslen, mens de er airborne!
Det er "need to know", men spørgsmålet er om det er særlig klogt?
Måske er det LH company procedure, måske er det kaptajnens
beslutning, I don't know!
Kaptajnen kunne evt. have sagt noget om et teknisk problem og så
ventet med at informere om bombetruslen til de var på
jorden/bakken. Men det var nogle pax måske også blevet sure over?

Måske vil nogle af de flyvende medlemmer dele deres
tanker med os?
Under alle omstændigheder burde brokkehovederne kunne tænke
sig til, at under emergencies har piloterne andet at lave end at
snakke løs til passagererne!
 
Den evindelige "Norske" suttringen. Ville hun blitt båret til hotel shuttelen ( antas at de var tilgjengelige ):rolleyes:

Når det er sagt, så har jeg venner som har fløyet med både FI og EI, som grunnet delays har misset connection, og blitt totalt overlatt til seg selv, både hva hotel og rebooking.
Men kom de i VG? Nei, ikke i det hele tatt.
 
Den evindelige "Norske" suttringen. Ville hun blitt båret til hotel shuttelen ( antas at de var tilgjengelige ):rolleyes:

Når det er sagt, så har jeg venner som har fløyet med både FI og EI, som grunnet delays har misset connection, og blitt totalt overlatt til seg selv, både hva hotel og rebooking.
Men kom de i VG? Nei, ikke i det hele tatt.

Så du mener klaging på mangelfull leveranse er "typisk norsk"? Og det baserer du på hva ei sier til VG og dermed dømmer 5 mill nordmenn basert på dette? Jeg tror det ville vært tilsvarende misfornøyde svensker, spanjoler, italienere eller sveitsere dersom noe tilsvarende hadde skjedd der.
 
Så du mener klaging på mangelfull leveranse er "typisk norsk"? Og det baserer du på hva ei sier til VG og dermed dømmer 5 mill nordmenn basert på dette? Jeg tror det ville vært tilsvarende misfornøyde svensker, spanjoler, italienere eller sveitsere dersom noe tilsvarende hadde skjedd der.

Jeg reiser selv mye med Lufthansa Long Haul, ikke så mye som deg muligens, men nok til at jeg ble berørt (fikk 3 Long Haul Flights cancellert) pga. streikene I 2016. I alle 3 tilfellene fikk jeg bade god informasjon og god hjelp, siste nå Desember kom den nye ruten med Air France inn som SMS under en time etter at jeg fikk SMS om at min opprinnelige avgang var innstillt.

Hotel ble også ordnet og det er mye som er klønete I USA / Kanada men å komme seg til på egen hand til flyplass hoteller er ikke vanskelig. Hotel Shuttle busser kommer fortløpende. Hadde det vært Bergamo hvor jeg forsøkte å finne transport til Flyplass Hotellet sent på kvelden, uten å henge ut Ryanair som jeg ankom med, hadde jeg kanskje forstått noe av det som taes opp.

Og jeg har ingen Star Alliance Status I 2016 - helt menig på 31A. Men det var jo bare 3 tilfeller under streik, men det viser at det ikke er helt håpløst(tm)
 
Litt vel mye VG i den artikkelen. Legg f.eks. merke til at det som sannsynligvis har blitt sendt ut eller gitt som en briefing til pressen fra NY Port Authority (flyplasseier) er glatt og VG-elegant oversatt til "havnevesenet". Typisk nok også hele pakka med at passasjerer "ble redde" og dårlig service samt lite informasjon. Høres det kjent ut..?
Jeg vil tro at LH, i likhet med de fleste andre oppegående flyselskap, har gode rutiner for slike tilfeller, men det blir naturlig nok en del kalabalik når det skjer.
 
Jeg reiser selv mye med Lufthansa Long Haul, ikke så mye som deg muligens, men nok til at jeg ble berørt (fikk 3 Long Haul Flights cancellert) pga. streikene I 2016. I alle 3 tilfellene fikk jeg bade god informasjon og god hjelp, siste nå Desember kom den nye ruten med Air France inn som SMS under en time etter at jeg fikk SMS om at min opprinnelige avgang var innstillt.

Hotel ble også ordnet og det er mye som er klønete I USA / Kanada men å komme seg til på egen hand til flyplass hoteller er ikke vanskelig. Hotel Shuttle busser kommer fortløpende. Hadde det vært Bergamo hvor jeg forsøkte å finne transport til Flyplass Hotellet sent på kvelden, uten å henge ut Ryanair som jeg ankom med, hadde jeg kanskje forstått noe av det som taes opp.

Og jeg har ingen Star Alliance Status I 2016 - helt menig på 31A. Men det var jo bare 3 tilfeller under streik, men det viser at det ikke er helt håpløst(tm)

Du skulle kanskje quote noen andre?
 
Dette gikk fint men det virker som nettverksselskapet ikke har gitt allverdens service:

"– Servicen fra Lufthansa har vært dårlig. Lite informasjon. Og kun en hotel-voucher i hånden. Vi må selv komme oss til hotellet og selv ringe for å få booket en ny flight."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/bombetrussel-mot-lufthansa-fly-over-usa/a/23871430/

Det er rart med det, men en bombetrussel mot et fly som har tatt av fra en Amerikansk Flyplass og lander på en annen Amrikansk flyplass havner pussig nok I nyhetsbildet her borte også - og det er en noe anderledes fremstilling enn hva VG legger frem, men hva vet vel Amrikanske media som ikke kan lese VG om noe
 
Så du mener klaging på mangelfull leveranse er "typisk norsk"? Og det baserer du på hva ei sier til VG og dermed dømmer 5 mill nordmenn basert på dette? Jeg tror det ville vært tilsvarende misfornøyde svensker, spanjoler, italienere eller sveitsere dersom noe tilsvarende hadde skjedd der.

Nei, jeg baserer det ikke på hva "EI" sier til VG, jeg baserer det på hva "DE" sier. Er ikke første gangen, og blir ikke siste gangen det skjer.
Hva de klager over/eller sutrer over i andre land er ikke intr. for meg, jeg bor i Norge og forholder meg først og fremst til mine landsmenn.
Det jeg mente med "sutring" er at uansett hvor mye og ofte du informerer, eller hva du tilbyr, så er der, ikke alltid, men veldig ofte, noen som raljerer over dårlig service, lite informasjon eller hva som måtte mangle.

Et eksempel, dog litt annerledes, observer ved irr hvor vanskelig det er for voksne oppegående mennesker, og kanskje la de med f.eks småbarn få hjelp først, eller komme seg med første mulige transportmiddel.
De fleste lar det skje, men vær ikke overrasket over at noen ikke synes så burde skje.

Men det er bare min lille upartiske observasjon etter 40 år i bransjen:8:
 
Hva de klager over/eller sutrer over i andre land er ikke intr. for meg, jeg bor i Norge og forholder meg først og fremst til mine landsmenn.

Det er vel hele ideen med å si at noe er "typisk" for en gruppe mennesker er atypisk sammenlignet med resten. Og dersom du ikke forholder deg til resten så blir det vanskelig å si at det du forholder deg til er typisk;).

Men nok kverulering. Jeg er for øvrig enig med deg ift betraktningene du gjør og hva enkelte forventer dersom noe går galt.
 
Back
Top