Bombardier skrinlegger CSeries

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Bombardier skrinlegger CSeries'

Litt overraskende, men jeg er sikker paa at de gliser bredt i Brasil. Slik vi har sett tyngdepunktet for RJ'ene forskyve seg fra 35-50 setere til 90-100 setere, vil jeg ikke bli forbauset om dette forskyver seg videre oppover etterhvert som LCC'ene (jeg liker egentlig ikke begrepet - volumtransportoerer passer bedre) blir flere og stoerre.

LCC = Loaded Compact Container

Mgete bra KOG...og takk for kortet!!! Skal ta navneforslaget opp til vudering i neste familieråd!!!

Interessant udvikling. Først røg BRJ-X, så CSeries. Til gengæld åbner det op for RRJ. Måske slet ikke noget dårligt træk af Bombardier. Der er et voldsomt behov for at forny flyflåder i det tidligere Sovjetunion. Det vil nok nærmere være russiske eller ukrainske maskiner, der kommer til at stå for det, fremfor europæiske eller amerikanske (nord som syd). Fly som også vil have gode chancer på dele af de mellemøstlige, asiatiske, afrikanske og latinamerikanske markeder. Måske endda RRJ også vil få øget chancerne på det vestlige marked med Bombardiers deltagelse. Eventuelt også Finmeccanica.

Noget lidt andet, en skam det aldrig gik med den lille tyksak Tu-334.

SAS ønsker neppe å være prøvekanin på en ny maskin fra Bombardier...

Back