Meget våt lørdag…..

Re: Meget våt lørdag…..

Surrehue lørdag....
I går var det julebord med tilhørende drikke, og etter en lang uke med mye jobb og lite søvn medførte det at man slo opp en gammel alkoholskade. Så nå sitter man her i heimen. Hadde planer om å få gjort en haug med ting i dag. Status so far: 0

Men jeg har fått satt noen øl i kjøleskapet da. Teller ikke det?

Og der kan man vel si at Brann ikke blir seriemestere (mest sannsylig). Hvor Glimt har igjen fortapte Lillestrøm i siste kamp på Aspmyra har Brann igjen Viking. Men Kjetil Knutsen er jo bergenser så det er kanskje noen bergensere som legger godvilja til og sier at en liten bit av gullet er i Bergen.

Last edited:

Brann var ikke gode nok i dag dessverre. Glimt er storfavoritter til gullet nå spesielt siden de har LSK i siste kamp som virker helt hjelpeløse for tiden. Men som fotballinteressert og Brann supporter i 50 år har jeg lært meg at kampene skal spilles før gull og medaljer skal deles ut. Det hender at lag som er helt fortapte og har rykket ned, plutselig slipper seg løs og varter opp med god fotball. Men realistisk sett så blir nok pokalen blir delt ut i Bodø.

Nord-Sverige har mange sympatiske bygder og småplasser med flott beliggenhet, gjerne ved et vann eller elv. Det er da fast dekke på innlandsvegen, og den er ganske rask å kjøre. Men å ligge bak en trailer som virvler opp snø kan være ei skikkelig pine.

Sympatiske bygder og beliggenheter er irrelevant når man skal tilbakelegge 3000km på kortest mulig tid. Campingen i Jokkmokk er sykt koselig, vil gjerne dit igjen, men vegen dit på sommeren med bobil var jævlig. Vet ikke om du har hørt om det, men telehiv er et utbredt fenomen der på innlandsfjellet, og i 2020 hadde de ikke prioritert å slette ut det vaskebrettet som var blitt til sesongen 19/20…. Whew. Selv vofsen begynte å pese av redsel fordi alt skrangla så oppigjennom der.

Futura sier ikke noe om hvor turen startet, men med utgangspunkt i Oslo-området er det en god del raskere å kjøre via Sundsvall og deretter E4 langs Bottenviken til Töre og videre nordover via ulike alternativer hvis man skal til Tromsø eller steder øst for Tromsø. E4 går stort sett utenom byene og har bedre standard enn E45, Inlandsvägen. Veiene nordover fra Töre er også av bra kvalitet. Vaskebrett og/eller telehiv har jeg aldri opplevd på hovedveiene i Sverige eller Finland.

Back