• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing selger og selger ...

Slik som de selger 737 er vel ikke fokuset så stort på en etterfølger til den gamle travereren...
 
Heisann EB!

Slik som de selger 737 er vel ikke fokuset så stort på en etterfølger til den gamle travereren...

Vi håper og håper, men vi ble fortalt i forrige uke at de har fulle bestillinger på B737NG fram til 2016...:8:

Vet at mange her på forumet ikke er noen favoritter av B737 av forskjellige grunner, men det er vel vanskelig å se bort fra en slik økonomisk suksess som dette flyet, spesielt B737-800! Skal bli interessant å se hvordan -900ER'en holder mål da vi får den første allerede i Januar...!

Dag
 
.. og slik ser den ut!

n37413_191207rntsl1t.jpg


,
 
Heisann!

Ja se der ja! Ikke akkurat noen Valdresråne det der nei...:up:

Takker til MOW for dette innlegget og jeg håper vi får se noen av disse i Januar!

Dag
 
Heisann!

Ja se der ja! Ikke akkurat noen Valdresråne det der nei...:up:

Takker til MOW for dette innlegget og jeg håper vi får se noen av disse i Januar!

Dag

Og passasjerene gruer seg til hva dere finner paa med denne feite julegrisen.:D


Hvilken rekkevidde snakker vi om?
 
Heisann Tommy!

Trans-Con...!

Boeing oppgir 2,700 nm og 3,200 nm w/aux tanks. Vet ikke i farten hva de bruker som minimun FoD, men vi får se...;)

Setter du carbon bremser og de nye Bridgestone RRR dekkene på sparer du 825 lbs over Honeywell High Capacity steel bremser...


...og feite...? Laaaange Julegrisen...!

Dag
 
5 timers griseri :D overlever de fleste. (ikke jeg ;))

En av selgerne mine hadde en presentajon i New Jersey her om dagen og floy CO. Han kom med foelgende uttalese etter han kom tilbake: "I got a little sandwich!! I couldn't believe it!!"

Helt utrolig hva folk ikke faar med seg :D

Du har faatt en ny tilhenger!
 
Transcon i en 757 eller 737-900 ... hva er egentlig forskjellen??

IMHO en haaploes debatt .. det er setekomfort og benplass som teller .. ikke om flyet har en eller to midtganger eller 22 eller 34 rader .. Sitter du midt i femmer'n paa en 777, lengter du uansett tilbake til en smaagris ..
 
Setekomfort, benplass og luftkvalitet....og nye maskiner som denne har merkbar bedre luftkvalitet enn f.eks. en sliten 767-300 fra Untied....
 
Transcon i en 757 eller 737-900 ... hva er egentlig forskjellen??

IMHO en haaploes debatt .. det er setekomfort og benplass som teller .. ikke om flyet har en eller to midtganger eller 22 eller 34 rader .. Sitter du midt i femmer'n paa en 777, lengter du uansett tilbake til en smaagris ..

Det er litt mer romslig i en 757. Har aldri sittet paa 5ern paa en 777. Naar det gjelder debatten en eller to midtganger er den slett ikke haaploes. Antall kvadrat du har aa bevege deg paa i en 762 kontra en 752 er mye stoerre. Kabinen gir en helt annen foelelse.

Men for all del, det gaar an aa presentere et kanon produkt med single aisle trans con: http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_PS.php

Det er jo et par ting som blir verre naar man ser paa COs 757 kontra 739. 752en har jo BF som er helt konge sammenlignet med 737 dom F. 753 har masse flere F seter enn 739, noe som gjoer at oppgradering blir mye lettere.


Setekomfort, benplass og luftkvalitet....og nye maskiner som denne har merkbar bedre luftkvalitet enn f.eks. en sliten 767-300 fra Untied....

Har ikke noe problem med luftkvaliteten med 763en til UA. Har hatt en masse komfortable turer med den maskinen over atlanteren. Merk at UA har like mange seter paa sine 767-300ER som paa disse nygrisene til Dag
 
Skal bli interessant å se hvordan -900ER'en holder mål da vi får den første allerede i Januar...!

Dag

Hva slags ruter kommer disse på?

Som signaturen min viser har jeg noen griseturer med CO til sommeren, og det hadde jo vært gøy og fått byttet ut en av de med en 900, sånn bare for å få enda en ny flytype på listen..
 
Heisann Martin!

Som nevnt ovenfor så blir det stort sett trans-continental flighter de vil bli brukt på som EWR-SAN, -LAX, -SFO, -LAS, -PDX, -SEA etc.

De skal også gå ned til Mexico og Karibien. Noe for dere som vil ta vinterferie der...:rolleyes:

Nå kommer jo også B757-200 med nye economy seter, in-seat power over hele og AVOD på løpende bånd og det er nok stor mulighet det blir det over Atlanteren.

Dag
 
Da skaffer du en 739 på CO652 den 13 Juli, da ;) :)

Vet du om det er bra belegg på Redeye'ne fra SFO til EWR? La merke til at det faktisk går to flighter den natten..
 
Hei igjen Martin!

Kjenner ikke så mye til SFO-EWR red-eye flightene, men stort sett, av en eller annen grunn, er disse veldig populære. LAX, PDX og SEA red-eye til IAH er alltid like fulle... :8:

Dag
 
Det er litt mer romslig i en 757.
Kabinen i en 75 og en 73 er helt lik, det er kun lengden som er ulik.

Det er jo et par ting som blir verre naar man ser paa COs 757 kontra 739. 752en har jo BF som er helt konge sammenlignet med 737 dom F. 753 har masse flere F seter enn 739, noe som gjoer at oppgradering blir mye lettere.

CO's 753 har 24 seter på 1.st og 192 i Y
737-900ER får 20 på 1.st og 153 (?) i Y
Dvs 11,1% av setene i 753 er første klasse, mens 11,6% av setene i 900ER er F. Det burde gi noenlunde like muligheter for oppgraderinger hvis de brukes på tilsvarende ruter.
 
739'en ser i alle fall veldig bra ut! Og med den bestillingslisten, går nok ikke 737-serien ut med det første. Det viser seg jo at den (nesten) kan utklassere enhver annen flytype - den kan jo brukes til alt!
 
Stilig lang-gris, da. Tar gjerne en slik en på CO1741 29.2 ;) (den er satt opp med 738, så sjansene burde vel være gode)
 
Last edited:
Back
Top