Boeing leverer første 737 med 'PIP'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing leverer første 737 med 'PIP'

'Prototypen' ble supplert av CO og skal leveres i August. Som det går frem av artikkelen er dette 'work in progress' og ytterligere forbedringer er på vei, selv om de nå tydeligvis velger å 'lansere' nyheten.

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1851

The first Boeing (NYSE: BA) Next-Generation 737 with the certified performance improvement engines was delivered on a 737-800 to China Southern Airlines at Boeing Field in Seattle last week.

The new CFM56-7BE engine configuration, which is now standard on all delivered 737s, is an improved design that includes high and low pressure turbine modification. Coupled with drag reduction improvements that Boeing started phasing into 737 production earlier this year, it will result in lower fuel consumption and maintenance cost savings.

The new engine is part of the 737 performance improvement package that Boeing began testing in November 2010 with the goal of reducing fuel consumption by 2 percent. Other fuel performance incorporations will take place into 2012 and data analysis will continue to quantify the final benefit to customers.
 
Re: Boeing leverer første 737 med 'PIP'

'Prototypen' ble supplert av CO og skal leveres i August. Som det går frem av artikkelen er dette 'work in progress' og ytterligere forbedringer er på vei, selv om de nå tydeligvis velger å 'lansere' nyheten.

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1851

Vel ikke helt.

Boeing har levert förste fly som har stage 2 av all 3 stages av PIP... Full impimentasjon av alle 3 PIP stages kommer vel ikke för L/N 3969...:old
 
Re: Boeing leverer første 737 med 'PIP'

Det stemmer, det.

PIP 1 ble implementert fra LN3570 (diverse mindre aerodynamiske endringer), beregnet til 0,6% fuel saving.

Står litt her: http://www.boeing.com/Features/2010/11/bca_737i_10_16_10.html

PIP 2 er den som er omtalt her, implementert fra LN3700. Omfatter -7BE-motorer, inkludert noe lenger "eksosrør". Ytterligere 1,2% fuel saving. Samt en heftig reduksjon i NOX-utslipp såvidt jeg forstår.

Står mer her: http://www.boeing.com/Features/2011/01/bca_fuel-efficient_737_01_18_11.html

PIP 3 vil, som BU662 sier implementeres med LN3969, og omfatter introduksjon av airconditioning ram air exhaust louvres. Disse er kjent fra 737cl men har ikke vært på NG - før nå. Skal gi ytterligere 0,2% fuel saving.

Så da snakker vi om en reduksjon på 7-7,5% i forhold til NG'er produsert i 1998... :up:
 
Re: Boeing leverer første 737 med 'PIP'

LN-DYU nr 3725 vil da ha 1,8% mindre forbruk en de som kom for ett år siden.... Blir ikke veldig overrrasket om den kommre til å brukes en del på Dubai ruten til vinteren, sammen med de 2 andre PIP som kommer senere i år.
 
Re: Boeing leverer første 737 med 'PIP'

Boeing slipper nå en pressemelding hvor de oppsummerer suksessen ...

"The Performance Improvement Package has contributed to a remarkable fuel mileage improvement compared to the non-PIP airplanes," said Takeshi Katsurada, vice president of flight operations engineering for Japan Airlines. "We can validate its improvement through each delivery flight performance monitoring and also daily flight operations monitoring to the extent of more than 2 percent fuel mileage improvement."

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2367
 
Back
Top