Re: Boeing forsker på pilotløse passasjerfly
Nei, noe slikt er hverken enkelt eller billig. Du har heller ikke alle systemene som finnes i en selvkjørende bil til gjengelig i bilen du kjører.
Jeg er ikke flyver (om ikke du teller de første 7 leksjonene til PPL). Regner med at du ikke jobber med sensorsystemer eller automatiske styringssystemer til daglig?
Kanskje det, men hadde det vært så enkelt og praktisk så hadde vel slikt allerede vært installert i dag. Teknologien er der, jeg har radar på bilen min både foran og bak. Kommer det noe i nærheten begynner det å pipe og fargen på skjermen går fra grønt til gult til rødt.![]()
Nei, noe slikt er hverken enkelt eller billig. Du har heller ikke alle systemene som finnes i en selvkjørende bil til gjengelig i bilen du kjører.
Har hatt TCAS på fly siden 1992 men strenge regler om hvordan man skal reagere til signalene og opplysningene. Kan ikke bare dra i stikka, eller koble autopilot til TCAS.
Bra du har tillit til computer teknologi, men de som jobber med å kjøre fly til daglig er mere skeptisk. Regner med at du ikke er flyger?
Jeg er ikke flyver (om ikke du teller de første 7 leksjonene til PPL). Regner med at du ikke jobber med sensorsystemer eller automatiske styringssystemer til daglig?