Boeing 787 - status og driftssetting

Interesant artikkel.
4 uker produksjonsstopp, da underleverandører ligger etter med sin produksjon.

Vel så interesant er at bygg nr 40 til 43 er i produksjonslokalet, at deler for nr 44 står klart og venter på at nr 40 skal bli ferdig og at delene til nr 45 (første til United-Continetal) er ankommet og ikke minst at det begynner å nærme seg produksjonsstart i NC-SC med nr 46
og at Boeing forventer at 12 til 20 787 er i drift ved årets slutt

Ved utgangen av 2013 forventer Boeing å produsere 12 fly i måneden.
 
Kan det at FAA har sendt permiteringsvarsel/permitert til 4000 ansatte (de er tomme for $) medføre nye forsinkelser i sertifiseringsprosessen

http://www.avweb.com/avwebflash/news/4000FAAWorkersLaidOff_205014-1.html?CMP=OTC-RSS

Air traffic controllers are still on the job, but on Saturday the FAA gave furlough notices to nearly 4,000 workers in a variety of positions, putting a stop to airport improvement projects and ticket-tax collection. The furloughs will also bring to a halt certification of new products by aerospace companies, according to Reuters. The congressional authorization needed to fund those jobs expired at 12:01 a.m. on Saturday. Employees paid from the FAA's Operations Account, which is funded from both the Aviation Trust Fund and the general fund, are not affected.
 
To bilder på Boeing 787-881 Dreamliner i förste kunder ANA livery.
En personlig gave fra President Scott Carson precis innan hans retirement.
PacMin Special ANA 1/100 scale model.

Varm hilsen fra,
/Hans
 

Attachments

  • IMG_5085.jpg
    IMG_5085.jpg
    66.5 KB · Views: 1,737
  • IMG_5061.jpg
    IMG_5061.jpg
    35.2 KB · Views: 1,709
Flighblogger melder om at ANA trolig mottar sin første maskin tredje uken i september, og at man regner med 5-6 maskiner totalt vil bli levert i 2011

http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/
With final certification submittals to the US Federal Aviation Administration in sight, Boeing aims to deliver the first 787 to Japan's All Nippon Airways around the third week of September, but is not likely to deliver more than five or six 787s before the close of the year, say company and industry sources, who say the slow pace of progress of reworking and outfitting each airframe is taking longer than expected.
 
Igjen fra ANA sin facebookside:

Boeing 787 with the ANA special livery will roll out from the Boeing Factory hanger Saturday afternoon in Everett, Washington. Spot it!!

Utrolig stilig! Håper noen er i nærheten av Everett på lørdag og kan knipse denne.

284876_10150273282960536_43613800535_7426268_805541_n.jpg
 
Det blir veldig pent ja. Men jeg er tydeligvis ikke den eneste som med en gang tenkte Skyteam. Det hadde dem ikke tenkt på :D
 
ANA's 787 features a multi-functioned bidet


will give journalists a sneak peak on Saturday, OBS

http://www.heraldnet.com/article/20110804/blog01/110809905/-1/rss03

All Nippon Airways and the Boeing Co. will give journalists a sneak peak on Saturday at the first 787 that will enter service as early as October.

On Thursday, ANA noted on Facebook one of the special features of its 787: a multi-functioned bidet.

For those of you who want to know what a multi-functioned bidet does, see the photo from ANA's Facebook page.
 
Da har det vært rollout av første maskin som skal leveres til ANA i spesial liveryet

http://www.flickr.com/photos/flightblogger/6015448479/

Jeg ser av bildene at 787 har gått fra å se ut som en kulepenn til å se ut som en fyllepenn. :) Det er altså gjort designmodifikasjoner på eksosrøret til APU-en, visstnok for å hindre at overskuddsdrivstoff renner tilbake og ved neste oppstart blåses ut. Jeg har litt problemer med å forstå hvordan den nye metallbiten skal få til det. Noen som har en ide?

Flott fly!
 
Wild guess:
Ejektor prinsippet skal jo i teorien sørge for at vesken suges ut av de passerende luftstrømmene når flyet flyr..

Men det spørs jo hvor forskjellig eksosen er nå i forhold til den gamle...
 
Back
Top