• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 777 30år

Someone

Moderator
Medlem
Re: 777 30-år

Det var det første langdistanseflyet jeg reiste med, riktignok nok på shorthaul. Det var vel i 2001 at jeg fløy fra CPH til LHR med Varig sin 777-200 ER. Dette var jomfruturen til 777 hos Varig og lakken var knapt tørket da den ble satt inn. Det var jo stas å fly med et splitter nytt fly og første gangen for min del. I etterkant var det likevel litt irriterene da det egentlig var satt opp MD11 på ruten. MD11 fikk jeg dessverre aldri fløyet.

Et flott fly og kan vel sies å være en stor suksess for Boeing. Blir spennende å se om 777-8 og -9 klarer å opprettholde dette. Jeg fikk teste Boeing 777 for første gang med KLM i 2004, og har til nå flydd fire av fem undertyper av passasjervarianten. Mangler bare -200LR av de som flyr i dag.

Last edited:

Tror jeg hadde min første tur med United sin 777 fra AMS til IAD i 1997…så 3 år til mitt 30 års jubileum med 777.

Kan også nevne at first flight for Boeing 777 var 24. juni 1994. Flyet, en 777-200, ble senere levert til Cathay Pacific og fløy som B-HNL. Det er i dag utstilt i Pima Air and Space Museum i Tucson, Arizona.

Tror jeg hadde min første tur med United sin 777 fra AMS til IAD i 1997…så 3 år til mitt 30 års jubileum med 777.

Omtrent det samme her ... fløy en fra Seattle til Chicago etter å ha besøkt 'Åtter'n' på Bainbridge Island. Lite visste jeg den gang at jeg skulle komme til å bo på øya selv. Husker at jeg tittet ned på vinduene på en 747-200 som sto parkert ved siden av oss ..

1997 her og, ORD-IAD-AMS med United, der første leg var ombord `Working together´som jeg så på Paris Air Show 2-3 år tidligere.
AMS var for å fly Thai Airways (MD-11) videre til ZRH, dermed alle opprinnelige Star Alliance-selskapene på en og samme tur til USA. Belønningen´for dette var gratisbilletter for to på hele rutenettet til hvert av selskapene; Sas, Lufthansa, United, Air Canada og Thai Airways.
Et meget generøst tilbud fra Eurobonus i anledning dannelsen av StarA :)

Last edited:
Re: Boeing 777 30år

Gratulerer med dagen 777. Om alle notater er riktige, var min første tur med 777 (200) med Austrian fra Wien til Sydney med stopp i Kuala Lumpur i 2007. Det har ikke blitt veldig mange turer med flytypen, men et titalls i 200 og 2 med 300.

30 år.. Husker lanseringen som om den var i går, og tenker fremdeles at når det er satt opp med en 777 så må det jo være mer eller mindre speller nytt innvendig.. Ser på memory at etter jeg begynte å logge turer siden 2006 så har det blitt 57 turer så totalen er vel noe over. Beste minne er vel en av de første EK160 som ble fløyet og da i suite 1A. 77W turene i det de akkurat var satt i drift hos SQ var jo også helt rått med svæææære skjermer og nydelige kabiner.

Første gang jeg har registrert i 2003 BKK-HKG med Thai

Har et 40-talls flighter registrert, men godt mulig det er noen flere
I all hovedsak med Thai til/fra OSL og innenriks i Thailand, men også reist med SQ og LX

Back