Av andre drastiske endringer, så ble ledelsen i Spirit sparket og den nye CEO er en fra Boeings ledelse. En har også utvidet kontrollen fra flyselskapene, både Alaska og United har nå egne ansatte som følger maskinene hele veien fra de blir produsert i Wichita, gjennom produksjonen på Renton og test/sertfiseringen på Boeing Field.
Jeg tror at det første som må skje er å få plass en nytt Styre som kan ta tøffe avgjørelser, dages styre er altfor mye gutteklubben kjekk og grei. Om topp ledelsen sitter i Washington DC eller Seattle tror jeg betyr mindre, hoved delen av Boeing Ledelsen sitter her i Seattle allerede.
Enda en max på tur? Håper ikke det. Fant denne tilfeldigvis mens jeg satt og trykket nå.
![]()
Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
At flyselskapene putter folk på fabrikkene er å kurere symptomene, ikke sykdommen, så det er jeg ganske likegyldig til. Det er en forbigående tvilsom "løsning". Det tok tiår å dra Boeing ned og jeg tror ikke bunnen er nådd. Å snu skuta kommer til å ta mange år.
Hva gjelder Norwegian og MAX så.. Får de virkelig så store rabatter? Boeing har jo en ordrereserve på flere tusen fly, de kan vel tåle redusert salg en periode mens de jobber med å faktisk bygge fly som ikke tar livet av folk.
Og i dag ble det offentlig at topp sjefen for Max har fått sparken
Spørsmålet mange lurer på er hvilke selskap som kommer til å fly B737- Max hos Lufthansa-gruppen og hos British Airways sitt IAG…for det er vel ikke sikkert at det er Lufthansa og/eller British Airways selv som kommer til å fly disse.
A former Boeing employee known for raising concerns about the firm's production standards has been found dead in the US.
John Barnett had worked for Boeing for 32 years, until his retirement in 2017.
In the days before his death, he had been giving evidence in a whistleblower lawsuit against the company.
Boeing said it was saddened to hear of Mr Barnett's passing. The Charleston County coroner confirmed his death to the BBC on Monday.
It said the 62-year-old had died from a "self-inflicted" wound on 9 March and police were investigating.
The Federal Aviation Administration publishes quarterly a compilation of enforcement actions against regulated aviation entities that are closed with either a civil penalty or issuance of a certificate suspension or revocation.
The agreement was struck as a result of the manufacturer’s ongoing delays “in fulfilling its commitments with regards to delivery of certain B737 MAX aircraft to the company,” the airline explained. It reduced Southwest’s contractual commitments to receive 59 MAX 7s in 2025 to 40 while increasing its MAX 8 commitments from zero to 19.
FAA won’t clear Boeing to increase 737 Max production for several months, agency head says
Boeing [NYSE: BA] and Aviation Capital Group LLC (ACG) announced today the airplane lessor has finalized an order for 35 737 MAX jets, including 16 737-8 and 19 of the larger 737-10 variant.