• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing 737MAX - statustråd

Re: Boeing 737MAX - statustråd

Hovedsaklig forsinkede motorleveranser og Airbus sliter med det samme. Boeing har strippet motorene av en del parkerte MAX’er for å avhjelpe problemet.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Da kan det se ut som at Kina åpner opp for å bruke Max igjen.

https://www.hangar.no/kina-snur-vil-godkjenne-boeings-737-max/

Man får se, men nå har jo selv kinesiske flyselskap om aldri har fløyet noe annet enn Boeing startet å bestille fly fra Airbus

https://airinsight.com/xiamen-airlines-adds-40-a320neo-family-to-its-fleet/

Chinese carrier Xiamen Airlines will renew and grow its fleet with forty Airbus A320neo family aircraft. The order is significant in that Xiamen has been a Boeing-only operator so far and has orders for the MAX 8.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Southwest mottok sin 100. MAX denne uken, og er da første selskap med tresiffret amtall MAXer i flåten. Alle hittils er -8
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Westjet planlegger å bestille 42 (+22 opsjoner) MAX-10 .. Denne er statter en tidligere kansellering på 15 maskiner.

https://paxex.aero/westjet-737-max-10-order/

With this additional order, the WestJet Group will accept delivery of no fewer than 65 aircraft in the next six years, at least 50 will be 737-10 aircraft, furthering our commitment to affordable travel options for Canadians and jobs for our company and the aerospace industry.
– WestJet Group CEO Alexis von Hoensbroech
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Trodde MAX-10’s fremtid fremdeles var ganske ullen? Er dette en av de største utenlandsbestillingene for -10?
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Uniteds første MAX-10 ble observert ferdiglakkert i begynnelsen av denne måneden. De skal ha 200 stk så fremtiden er nok ikke ullen. :)
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Uniteds første MAX-10 ble observert ferdiglakkert i begynnelsen av denne måneden. De skal ha 200 stk så fremtiden er nok ikke ullen. :)

Så lenge de får den sertifisert ... ;) Men det ser bedre ut nå.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Så lenge de får den sertifisert ... ;) Men det ser bedre ut nå.

Boeing 2022 er paa ingen maate Boeing 2010 - Boeing by Bubba var nok ikke en snarvei til overskudd, men en snarvei til problemer.

Det er en utrolig stroem av nye meget velutdannede ledere som ankommer Boeing hver eneste uke, LN-MOW graater nok over at det er mange fra India, men vi som jobber tett med India vet mye mye bedre (India er saa mye mere enn Call Centere). Den lille Italienerinnen har aldri hatt mer aa gjoere (og naa er Boeing den eneste kunden). Good for Boeing, Good for Quality and Good for us).
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

8405 67775 N871HK 737-8
FeMUo1gakAAKPPp


Fra https://twitter.com/AeroimagesChris

Kan ikke tenke meg at det finnes kulere MAX-liveries, selv om dette bare er one off.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Hadde aldri sett for meg at jeg skulle like å se den brunfargen returnere. Nostalgien lenge leve.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Skymark går for MAX, når de etterhvert skal bytte ut sine 737-800. En blanding av kjøp og leasing, og også både -8 og -10

https://www.ch-aviation.com/portal/...737-max?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Skymark Airlines (BC, Tokyo Haneda) has signed a Letter of Intent with Boeing (BOE, Washington National) for ten B737 MAX with options for a further two. The Japanese low-cost carrier said it was planning to order four aircraft, including both B737-8s and B737-10s (although without disclosing the exact split) with deliveries scheduled to begin in 2026. The two additional options will also be secured directly from the manufacturer.
 
Back
Top