Jeg er litt overrasket at Avro'en også skal bort etterhvert, trodde bare MD-90 skulle erstattes.
120 "paikkainen", blir ikke det trangt?
120-setere passer sikker Blue1 godt, men hvor skal de hente de siste 717-maskinene fra? Spanair? Og hvordan er tilgjengeligheten på markedet for denne flytypen mer generelt?
9 B717? Har Blue1 ikke 12 maskiner i dag, og dermed er der vel tale om en reduktion?
Kjerrene blir nydelige!!!
http://www.blue1.com/Tiedostot/Blue1_osio/Press_releases/summer-spring copy.jpg
Edit: Oops - den var stor .. tror linken holder ...
Blue-flow
Forrest-pond
Little-drip
Sky-trickle
Spring-rain
Summer-spring
(MTOW på 51 710)
Ser at alle fem på svensk register er ikke-HGW-versjon med bare 13 900 liters fuel tank (MTOW på 51 710/52 617 kg) og dermed range på maks. 2 545 km. Det gjør at både Barcelona og Biarritz på dagens rutekart er utenfor rekkevidde, og Nice, Roma og Athen fra HEL samt Kittelä-Paris er i grenseland for hva en 712 BGW kan klare og dermed må pålegges vektbegrensninger.
10kg høyere enn DC9-41 ..! (utrolig hva slags detaljer som henger seg fast i hjernebarken....) ^_^
Men så skal de jo ha flere enn disse fem maskinene - og det er heller ikke umulig at de beholder noen av de fem MD-90 som SAS eier.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.