Boeing 717 till Blue1

Re: Boeing 717 till SAS?

Tyvärr är inte Flygtorgets forum direkt känt för att ha poster med hög sanningsgrad. Säger dock inte att möjligheten finns.

Tyvärr är inte Flygtorgets forum direkt känt för att ha poster med hög sanningsgrad. Säger dock inte att möjligheten finns.

Instämmer fullständigt ! Man häpnar hur mycket dumheter som kan framföras på det forumet !

Det stod i en post på flygtorget.se's forum att 717 ska till Blue1 och ersätter då RJ85.

Ja, det er en som sier at Avro og MD-90 skal ut??

Dom ska gå till Blue1 som startar skolning i augusti på typen, Avron och MD90 skall bort.
Slik jeg forstår skal en Avro og en MD-90 ut, eller?

Vel, jeg tror dette er bare spekulasjoner.. Men tiden vil vise. ;)

Last edited:

På verdensbasis er det meg bekjent kun Click Mexicana som faser inn B717 nå, lett brukte sådan, så markedet for maskinen er vel ikke all verdens å skrive hjem om...

Veldig synd egentlig, for disse B717 (eller MD-95 som
jeg foretrekker å kalle dem) - er utrolig flotte. Moderne
glass-cockpit, og flott interiør i kabinen. Synd at ikke
AeBal kunne fortsette å eksistere, evt. fase inn
disse MD-95 i selve Spanair.

Det stod i en post på flygtorget.se's forum att 717 ska till Blue1 och ersätter då RJ85.

Greit nok at SAS elsker å sende alt de måtte ha av overskuddsmateriell til Finland, men jeg tviler sterkt på at Boeing 717 vil erstatte Avro RJ85, som Blue1 faktisk tok inn ytterligere to eksemplarer av (fra Cityjet) for under et år siden.

Har inte ens sagt att det är sant, men då kanske man kan få tillbaka MD-90 till SAS och yterligare MD-80 åker ut om de skulle behålla RJ hos Bluefinn.

Hvor lik stor likhet er det egentlig med en 717 og resten av MD flåten som SAS har her og der? Vil SAS kunne ta i bruk disse 717 ganske lett, eller blir det dyrt? Tenker på crew, mekanikere, bakkeutstyr, reservedeler osv. Ville jo i alle fall trodd at for blue1 sin del så er likhetene større enn mellom RJ85 og MD90, selv om det er avkreftet at de skulle dit. 717 er jo uansett ganske moderne og mer økonomiske i drift enn en del av de andre MD-maskinene sas har.

En 717 är hyggligt common med MD-90EFD, dvs. de 28 MD-90 Saudi Arabian Airlines har.

Annars är det ingen Commonality Alls, förutom att analoga MD-80 piloter kan gå en 11 dagars kurs och sen vara typeratade för 717.

Jeg gad godt se disse B717 på dansk indenrigs...de villle passe rigtigt godt,men stadig tror jeg de er på vej andet steds hen, OG KF er da en af løsningerne, men mon ikke de er på vej "overseas" ??
Hilsen
Ole

Vulkanutbrudd på Island - link til tråder

<moderator>

Ny dag nye muligheter for litt askeprat, minner om følgende tråder:

Ha en fin dag :)
</moderator>

Last edited:
SAS og B717 !?

Mener å ha lest at Quantum har hatt noen B717 som nå er tilbake på Svensk register. Skal SAS ta disse maskinene i bruk ? Og eventuelt hvor ?
Ref. til airfleet.
:rolleyes:

(Mod note: Slått sammen tråder)

Last edited by a moderator:

Tja , om Cimber går bellyup..., (eller når Cimber avtalene går ut.)

Back