Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Airshow 2012

Været lover bra. Det snør ikke.

Jeg må vel egentlig få si at Bodø viser seg fra sin beste side nå i kveld. Måtte det vare!

Attachments

• 269287_10150851211641671_340140628_n.jpg
    269287_10150851211641671_340140628_n.jpg
    109 KB · Views: 607

Været lover bra. Det snør ikke.

Jeg må vel egentlig få si at Bodø viser seg fra sin beste side nå i kveld. Måtte det vare!

Bodø har vist seg fra sin absolutte beste side for oss søringer - helt sykt, solen gikk ned og solen kom opp igjen :-) og ikke minst hyggelig selskap m andre "flypratere" på Bryggerikaia i kveld :-)

Mulig jeg fremstår som grisk, men...

Billettservice.no ber meg skrive ut hele side 1 av forhåndskjøpt billett. Er de seriøs? Papiret er jo 80% blekksløsing! Stiller da følgende spørsmål:
- Kan jeg bare benytte mobiltelefonen og la kontrollører lese av strekkoden på skjermen?

EDIT: Det løste seg, og dagen var fantastisk. :-D
Gleder meg til å gå gjennom alle de vakre og vemodige bildene.

Last edited:
Hvilken knalldag.... Selv om vi sto på stand, fikk jeg med meg det meste, og med solen stekende, ble det både såre føtter og røde kinn... Nå sitter Farmer og jeg i Camp Wias og roer den ned med en pils... Og det var kjempehyggelig med alle forummedlemmene som stakk innom!

Flott dag! Sto på stand i dag jeg også, men fikk sett mye. Blant annet Widerøestanden til MOW!

Jeg var over på spotterplassen, ble plassert på den shelteren helt nede i enden nesten. Bra plass, fikk flya rimelig rett over hodet ja :-) nå blir det no mat snart, noen som skal samles no sted? Gjerne egon hehe

Hvis noen er i området der og vil joine på en pils og en matbit, så stikker jeg straks ned på egon. 45063612 er mitt nr, asgeir er mitt ekte navn ;-)

Last edited:

Hvordan ble bildene når flyene går såpass "rett opp" over dere? Måtte dere skrive under på at dere er på shelteret på eget ansvar? (nært flystevne-operasjoner, etc.).

For en herlig dag. Jeg er lettere solbrent. Solkrem er naturligvis for pyser!

Og ingen er vel i tvil om at dette bildet er tatt i Bodø?

PS. Ingen underskrifter, Andreas. Og flyene kom til tider svært fort og lavt. Men det er jo bare heftig! Mange halve fly på minnekortet i dag :)

Attachments

• IMG_3107_1400.jpg
    IMG_3107_1400.jpg
    64.6 KB · Views: 450

Stilig bilde

Flott dag selv om køen for å komme inn i dag tidlig ikke hjalp på bakrusen. Trynet er godt grillet, men slik skal det være. Støtter utsagnet om at solkrem = pyser

Dagen ble avsluttet med en småflytur til Engeløya :)

Totalt tok 20 fly kvelds/midnattsols-turen dit for litt grillmat og snakk! Artig.

Super dag!

Har Starfighter'n vært i lufta?
Nei, ingen "burner run" heller, den bare takset litt frem og tilbake foran publikum.

Var også på spotterområdet i går, herlig plass, men transporten dit var mildt sagt håpløs.. Den første transporten dit gikk klokka 1045, altså etter det første interessante innslaget, den belgiske F-16, greit nok. Men det skulle vise seg at det ikke skjedde. Først rundt klokka 1100 dukket det opp to minibusser, til 50 spottere.. Needless to say så fikk ikke alle plass, vi som ble stående igjen ble lovet at de skulle komme tilbake og hente oss, men det varte og et rakk. Sk-105 fløy, vi var fortsatt på parkeringsplassen, en halvtime gikk uten tegn til noen transport, F-18 fløy, ingen transport. Først rundt en time senere kom de.. Det skulle være transport til og fra området hver andre time, men mellom 1200 og 1815 så jeg ikke en eneste minibuss...

I dag blir det det sivilie området, gidder ikke vente på transport i fem timer hvis det begynner å regne.

Ellers var gårsdagen flott :)

Det høres jo ut som transporten den beskrivelsen der, synd at de veldig ofte er sånn.
Småregn for øyeblikket, satser på at det ikke blir noe mer enn bare det.

Nettopp kommet tilbake på hotellet, nok en fin dag på Bodø Airshow, selv om det har småregnet og blåst så og si hele dagen. Dro ikke over på spotterområdet i dag, og så det var endel andre som heller ikke gadd. Alt i alt er jeg veldig fornøyd både med showet og turen, Bodø har vært et trivelig sted å besøke :)

Jeg gadd heller ikke spotterplassen i dag, mye pga av transporten, tok ikke sjansen på å ikke rekke flyet hjem. Men også pga at det skjer endel på stevneområdet som man ikke får med seg helt på andre siden. Mye bilder i dag og, motlys kan gi tøffe effekter ;-) veldig fornøyd med 1D MK III'n, veldig fornøyd!

Er no på vei tilbake til Bergen etter en fantastisk helg i Bodø. Må bare få takke alle de som har jobbet hardt for å få til et så bra show. Håper det ikke blir så lenge til neste flyshow i Norge. Det var også hyggelig å møte andre fra forumet :)

Noen som veit hva som hendte med det ene flyet i patrouile Swiss idag? Det landa etter en liten runde med bremseskjerm og kjørte rett til park

Back