Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Airshow 2012

Ikke flyklubbflyene de står der alt rep. Av flyklubben, men de mangler for eksempel KC-135, C-17 og Russian Warbirds of Norway osv.....

Alt etter hvordan du ser på det, men det finnes ei side med bilder av flymaskinene:
http://bodoairshow.no/?page_id=2

På den andre siden er jeg enig med deg at det skulle vært en enkel liste med rader og kolonner med diverse informasjon om flymaskin, +++.

Alt etter hvordan du ser på det, men det finnes ei side med bilder av flymaskinene:
http://bodoairshow.no/?page_id=2

På den andre siden er jeg enig med deg at det skulle vært en enkel liste med rader og kolonner med diverse informasjon om flymaskin, +++.

Grunnen til at du finner denne oversiktelige listen som er oppdatert, er at jeg ringte til nettsjefen til Bodø Airshow 2012 å spurte om de kunne oppdatere listen, og han jeg snakka med var meget hjelpsom og gjorde det meget raskt, og han sa at det hadde de glemt og at det var bra at noen minte de på det, og vips saken i boks :)

Syns det er litt synd at belgierne skal fly så tidlig begge dager, det virker som de får en elendig slot hver gang de er i Norge... På Rygge i 2007 fløy de sist, etter de store trekkplastrene, og hvis jeg ikke husker helt feil rett etter det nederlandske F-16 displayet. På Rygge i 2009 var de igjen sist, og fikk ikke fly før nesten alt lys var borte. Jeg vet ikke hvordan det var i Bodø i 2008, men nå er de jo helt først, og sannsynligvis er det mange som ikke er like interesserte som oss som ikke har kommet seg til flyplassen når de skal fly. Og det er synd for displayene deres er alltid "top notch".

Syns det er litt synd at belgierne skal fly så tidlig begge dager, det virker som de får en elendig slot hver gang de er i Norge... På Rygge i 2007 fløy de sist, etter de store trekkplastrene, og hvis jeg ikke husker helt feil rett etter det nederlandske F-16 displayet. På Rygge i 2009 var de igjen sist, og fikk ikke fly før nesten alt lys var borte. Jeg vet ikke hvordan det var i Bodø i 2008, men nå er de jo helt først, og sannsynligvis er det mange som ikke er like interesserte som oss som ikke har kommet seg til flyplassen når de skal fly. Og det er synd for displayene deres er alltid "top notch".

Forsåvidt enig i det med den Belgiske F16. Men ellers synes jeg de har vært veldig flinke til å spre høydepunktene utover hele dagen. Og ikke slik det ofte er at høydepunktene kommer i en bolk helt til slutt.

Ja, det er jeg helt enig i :)

Men syns f.eks ikke det hadde gjort noe om de hadde byttet sloten til den belgiske F-16 med sloten til "bilshowet".

Jag ser fram emot att se fina bilder på Viggen in action i BOO efter helgen!
Hoppas det blir strålande väder med massor av sol :)

Været ser ok ut for VFR flyging opp langs kysten.
Traff Jacob Holländer, og team forleden dag. Må nesten se flygingen til Scandinavian airshow. Likte den Pittsen veldig mye.
Flyr opp fredag og ned søndag/mandag.
Må treffe dere! Kjenner ikke så mange, men har truffet Farmer og LN-MOW.
Har gått glipp av Kjeller,Kristiansand og Stavanger- Dette må jeg få med meg!

Kommer innom Bryggerikaia på på Fredagen, men blir ikke å spise eler no der. Alt for dyrt for min del.

Er virkelig spotterplassen ved antenna? Wow, der får man oversikt ja, så plassen når vi kom ramlende ned rullebanen i dag.. Skulle være mulig å ta bra bilder der ja! Og flyshowet i havna i morgen, er det havna som i at jeg kan gå ut døra på thon?

Og flyshowet i havna i morgen, er det havna som i at jeg kan gå ut døra på thon?

Det har du rett i! Havna er der hvor alle båtene er. Moloen er stedet hvis du ønsker å være nært. Bryggerikaia er også stedet å sitte hvis man ønsker å få med seg det, og siden de fleste av dere er der i morgen kveld, inkl undertegnede, er det ikke så verst i morgen altså! :D

Flere som skal på thon, eller alt er her eller forresten? Flyshow på moloen kan bli rått ja, rusla utpå tuppen der i sta. Venta på havørnen, men den kom ikke hehe

Jeg tror Austrian Air Force sin SK-105 tok av fra TRD og satte kursen for Bodø for ca. en halv time siden, stemmer dette?

Kjente at det begynte å kribble litt når den suste over hustaket :)

Kriblingen min er gjennom taket for øyeblikket, sett Patrouille Suisse på nært hold daglig siden mandag (riktignok på bakken), men det tok av når Frecce Tricolori ankom BOO i formasjon med perfekt utsikt fra kasernevinduet.

Back