Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Airshow 2012

Det kan stemme, god nærhet til rullebane. Forøvrig aldri sett F-16 på plassen der, men en del annet derimot.

Noen som vet hvor på stasjonen showet er, publikumsområder og static displays?

Om spotterområdet er med sola i ryggen så er det nok en haug eller lignende som ligger rimelig nære rullebanen.

I 2008 var det i alle fall publikumsområdet ca her, kanskje litt lengre ned mot rullebanen. Regner med det blir noe av det samme i år. Spotterområdet blir vel over på andre siden av rullebanen?

bodoairshow.png

Last edited:

Satser på at det vil være noe ekstra transport eller lignende mellom f.eks spotterplassene og publikumssiden. Det er rutinetransport, men det er en runde som blant annet kjører innom Bodin og byen også.

Jeg har ikke hørt noe, men det høres ut som et veldig bra forslag. Det er et velig bra området med god utsikt.

I mailen som ble sendt ut tidligere står det "For dykk meir "lokalkjende" vil området vera på ein liten haug ved flybasen. Sannsynlegvis vil vi nytte haugen ved TACAN-antenna." Da jeg aldri har vært i Bodø før vet jeg ikke hvor dette er, men det er det helt sikkert noen andre som gjør.

Okay, noen som vet om det finnes noen bilder tatt fra dette stedet fra før? Ser at finn.no sitt måleverktøy sier det er rundt 250 meter fra dette stedet til rullebanen og umiddelbart hørtes det mye ut, men det kan hende det bare er jeg som er trøtt i kveld.

Det kan umulig være så langt, er mulig å få brukbare bilder av ting på rullebane om man bruker telefon som kamera.

250 meter er sånn omtrent akkurat samme avstand som fra vollen ved 19R til rullebanen. Så det er ikke så hoppende galt :-)

Nå tar vel F16 av fra taxiway der? Harleyen som dundrer på rullebanen?

Back