Bodø Airshow 2012

Re: Bodø Airshow 2012

Det hoeres friskt ut... Hvor mange mellomlandinger regner du med paa turen?

Regner med at det blir Kjeller - Tynset - Værnes - Brønnøysund - Bodø, da det ikke er noen andre plasser enn Brønnøysund som har Avgas 100LL mellom ENVA og ENBO. 6.5-7 timer i luften totalt.

Er det noen som vet hvordan det står til med Starfighteren? Skal den fly på showet så burde den vel snart ha sin første flytur?

Den flyr kanskje i år, men tror det skal MYE til for at den er i luften til showet. Blir nok fast taxi run.

Når drar de fleste flyene hjem på søndagen? Er det vits å være der til det slutter kl 18.00?

Häftigt att AJ 37 Viggen kommer flyga under Bodö Airshow.
Jag tycker personligen Viggen är det klart brutalaste flygande fd militära jet veteranen i Europa!!
Swedish Air Force Historic Flight kommer med en imponerande Lineup till Bodö..J29 Tunnan, J34 Hawker Hunter och AJ 37 Viggen.

Ser ut til at vi dessverre kun får ett display fra den belgiske F-16 i Bodø, på søndagen skal den fly på et annet show i Spania, så da drar den vel på lørdagen...

http://www.mil.be/aircomp/subject/index.asp?LAN=fr&ID=1478

Nei det tror jeg ikke. For hvis du ser etter så er det i Spania kun Static display. Ikke oppvisning, så det er nok ikke samme maskin.

Ser og at de på alle show de skal delta og doble show kun har listet opp første dagen.

Bra det er noen som har øya med seg, jeg la ikke merke til at det var listet opp både static og flying displays på siden. Årets demo-maskin er visstnok i malebua as we speak, blir spennende å se hvordan den ser ut :)

Bra det er noen som har øya med seg, jeg la ikke merke til at det var listet opp både static og flying displays på siden. Årets demo-maskin er visstnok i malebua as we speak, blir spennende å se hvordan den ser ut :)

Sitter og leser og skriver en del på Facebook, og der ser jeg en som vist nok skal ha kontakter i det polske forsvaret. Og han de muligens har satt Bodøfolka i snakk med det Polske luftforsvaret. Og de snakker om kanskje kanskje å få den Polske Migen til Bodø. Hadde isåfall hvert sinsykt kult om det stemmer.

Etterlysningen av overnattingssteder i Bodø for flystevnehelgen i juni skyter fart, og det er bare å legge ut "søknader" her: http://www.facebook.com/groups/198729100244879/?notif_t=group_r2j
I dag er det en tosiders artikkel i Avisa Nordland, der bodøværinger oppfordres til å åpne dørene. Det er også ledige plasser på campingplasser, samt på hoteller på Fauske et stykke inn fjorden. Velkommen nordover til flystevnet, flymuseet og midnattsolen!

Sitter og leser og skriver en del på Facebook, og der ser jeg en som vist nok skal ha kontakter i det polske forsvaret. Og han de muligens har satt Bodøfolka i snakk med det Polske luftforsvaret. Og de snakker om kanskje kanskje å få den Polske Migen til Bodø. Hadde isåfall hvert sinsykt kult om det stemmer.
I følge Jerry har de sagt ja til å komme til Bodø, alt som gjenstår er å få klarsignal fra sjefen for det Polske Luftforsvaret :)

Da har den lille lokale Facebook-kampanjen ført til at det er 250 ledige private senger til leie i Bodø den aktuelle helgen. Ta med venner eller familien, let etter de siste ledige flybillettene eller planlegg en rask med bil etappe nordover eller sørover, og opplev både flystevne, flymuseet og luftforsvarsmuseet, midnattsol med reker på kaikanten i byen, Saltstraumen og mere til.
Flystevneinformasjon er fremdeles her: http://bodoairshow.no/ og der er det en lenke til Facebookgruppen der en kan kontakte utleierene og gjøre avtaler direkte. Vel møtt!

Arrangøren har nok ikke somlet med noe som helst. Det er begrensninger for hva man kan få til samtidig med begrenset med folk.

Kanskje er budsjetter i ferd med å fylles, kanskje stoppes det på politisk nivå, man vet for lite til at man kan tillate seg å bruke et så flåsete uttrykk som "somlet"... Det mener i alle fall jeg...

Bodø Air Show 2012 blir sannsynligvis det heftigste vi får se i Norge på veldig lang tid.

Dere som har anledning til å dra dit bør sette stor pris på det! På en norsk skala blir dette veldig stort.

Last edited:

Dessverre noen som aldri er fornøyd, og har svært liten innsikt i hvor mye jobb og begrensede budsjetter man har på flystevner...

Det skal sies at det er bra det er folk som pusher på og tipser flyshowkomitéer når de har idéer! Jeg blir bare litt overrasket over den negative tonen jeg merker mot flyshowet.

Arrangøren har nok ikke somlet med noe som helst. Det er begrensninger for hva man kan få til samtidig med begrenset med folk.

Kanskje er budsjetter i ferd med å fylles, kanskje stoppes det på politisk nivå, man vet for lite til at man kan tillate seg å bruke et så flåsete uttrykk som "somlet"... Det mener i alle fall jeg...

Bodø Air Show 2012 blir sannsynligvis det heftigste vi får se i Norge på veldig lang tid.

Dere som har anledning til å dra dit bør sette stor pris på det! På en norsk skala blir dette veldig stort.
Jeg vidreformidler kun det jeg har blitt informert. Jerry her på forumet var kontakten mellom det polske luftforsvaret og arrangørene av Bodø Airshow, polakkene hadde fått klarsignal til å delta på Bodø Airshow, og såvidt jeg forstod på Jerry var det bare for arrangørene å ringe og bekrefte dette i dag, det ble ikke gjort så da blir det ingen MiG. Så ja akkurat der syns jeg "somlet bort" er riktig uttrykk. Hvis det er slik at det ikke var rom for dette i budsjettet så var det jo tåpelig av dem å be Jerry bruke kontaktene sine i det polske luftforsvaret.

Back