Bodø Air Show

Re: Bodø Air Show

Ser så ut
Det legges også opp til at det skal gå gratis shuttlebuss mellom sentrum, Luftfartsmuseumet og Bodø Air Show, for bedre å utnytte parkeringsmulighetene i byen.

*filler*

ser d ikke som heilt nædvendig me buss fra byen te flyplassn
e jo bærre 1 km å gå

10-15 min å gra alle hoteller! Maks 2 km fra Rica, langs sjøgata til moloveien og opp Hernesveien til flyplassen :)

Midnattsol i Bodø fra 7. eller 8. juni og 4 uker sånn omtrentlig.

Attachments

• Bodø kart.jpg
    Bodø kart.jpg
    128.9 KB · Views: 441
Last edited:

Og det skulle vel bety at publikum må gå inn porten på militær side...?
Aldri i verden....., det tror jeg ingenting på!

Sol og kamera har aldri vært kriterier å ta hensyn til på flyshow....., og det har nok ikke med uvilje fra arrangørenes side, men heller i hvilken himmelretning rullebanene ligger...

Og det skulle vel bety at publikum må gå inn porten på militær side...?
Aldri i verden....., det tror jeg ingenting på!

Vi gikk jo inn på militær side på Rygge da :) Vi tom kjørte igjennom området på militærside når vi skulle derfra :)

Blir vanlig rutetrafikk til og fra bodø innstilt eller flettes dette inn i programmet?

Husk at om Forsvaret ikke vil at militær side skal være primær bakgrunn for bilder så må folk gå inn på militær side...

Solen er vanskelig å snu, dessverre, med mindre man har stevnet om natten. Selv på flystevner under den kalde krigen var publikum på nordsiden av stripen i Bodø, hvor det er sivilt område og lett tilgang til byen. Fotoforbud håndheves ikke fra den sivile terminalen eller for passasjerer på fly inn til Bodø, og det er - synd å si - ikke spesielt mye spennende militært å fotografere fra den sivile siden :cool: Derfor vil fotografer kunne kose seg like mye på Bodø-stevnet som før.

Angående avstenging, er det lettere å stenge Rygge enn det er å stenge Bodø, hvis man har det på militær side. Display line - sikkerhetsstreken oppvisende fly må holde seg på bortsiden av - kan ikke ligge på nordsiden av stripen, for der ligger det en by...

Husk at om Forsvaret ikke vil at militær side skal være primær bakgrunn for bilder så må folk gå inn på militær side...

Det er nok ikke noe problem der.. man skal jobbe hardt for å se anleggene som stortsett ligger enten i eller bak fjellene på mil.siden

*er lokalkjent da jeg har vært stasjonert der*

Back