Boardingkort på armen

Trdfly

Moderator
Medlem
Boardingkort på armen

beria og Samsung er gået sammen om at få boardingkort ind i fremtidens teknologi. Derfor kan man nu få sit boardingkort direkte på sit ur.
AF FIE HVIID OLESEN
Nu behøver man ikke længere rende stresset rundt i en lufthavn for at finde et sted at tjekke ind og modtage sit boardingkort, og smartphonen kan man lade blive nede i lommen. Bare ved at stikke håndleddet frem kan man nu vise sit boardingkort ved gaten.

Det spanske flyselskab Iberia har nemlig samarbejdet med Samsung om at gøre det muligt at have boardingkortet på et såkaldt smartwatch, som er fremtidens armbåndsur med flere og flere teknologiske funktioner.

Det er på Samsung Gear 2 and Gear Neo smartwatches at man får muligheden for at få sit boardingkort direkte ind i uret. Og så kan man desuden tjekke beskeder, høre musik, tage opkald og selvfølgelig se klokken på urene. Hos Iberia håber de på, at deres kunder vil blive tilfredse med den nye teknologi, der skal gøre deres rejse lidt mindre besværlig.
X=250&V=1_Ur.jpg
http://www.check-in.dk/hav-altid-dit-boardingkort-paa-armen#.VDW3rfl_spo

Re: Boardingkort på armen

Man må vel fortsatt ta fram BP på klokka, for den vet vel ikke at den er i nærheten av gate reader selv regner jeg med...

Her bør de bruke NFC, så holder det å legge klokka inntil.

Klarer ikke helt å se den store sensasjonen her .. det er jo bare Passbook på liten skjerm ...

Er det nødvendigvis framtiden å ha noen form for armbåndsur?

Vi er mange som aldri bruker den slags...

Den var såpass stygg og for oss som sverger til klassiske ur laget i Sveits så er det uaktuelt og gå rundt med en forvokst Timex

Er det nødvendigvis framtiden å ha noen form for armbåndsur?

Apple har bestemt at slik blir det... så nå er det bare å legge av lakner og plass på armen ;) For øvrig så er det passbook på Apple Watch også.

Ahhh... Endelig!
Jeg har så mye å foreta meg øyeblikket før ombordstigning når jeg ute å flyr, at dette kommer til å bli et skikkelig spark for effektiviteten. ;)

Jeg er klokkoman og har godt over 100 stk. Men akkurat denne kommer jeg nok ikke til å skaffe meg. Jeg synes faktisk ikke det er spesielt stressende å skrive ut et boardingkort hjemme eller få et utskrevet på en innsjekk-automat for så å vise det i security og ved boarding, så det argumentet holder ikke for meg.

Jeg synes det er en stor fordel å ha boardingpass til fly og buss på telefonen, og er særlig begeistret for passbook. Apple Watch vil bli vurdert, ikke først og fremst av den grunn, men også fordi den har pulsklokke, betalingsmuligheter, tilsynelatende bra sms-system og sikkert mye annet gøy. Og så er det sikkert greit å slippe å fiske opp phonen når man er i farta med kabinkoffert eller bag i den ene hånda, avis i den andre og baguett i den tredje ;)

Back