Boarding hos Norwegian....tregt

Originally posted by Tommy777

Jeg er enig, DY boarding går treigt. Jeg har bizzi kort, det skulle vel i utgangspunktet gjøre boarding lettere, noe det overhodet ikke gjør. Når du boarder med TPC skrives det ut en lapp og ferdig! Skjønner ikke hvorfor DY ikke klarer det. DY er mye tregere enn SKBU, det er helt sikkert

Bizzi går jo enda tregere enn boarding pass, de må jo taste inn infoen manuelt vuirker det som. Mye enklere hos SAS, der er det bare å trekke kortet og ta setekvitteringen. I tillegg virker det som DY tar omobrd alle pax på begge sider av skaranken på OSL, mens SAS normalt har en siode for boarding pass og en for kort.

Originally posted by LN-FHU

Dog skal det nevnes at BUSK bruker et annet system under boarding, PACS , hvordan det fungerer vet jeg ikke mht. om det er raskere eller tregere i bruk.

Er det ] dette? :question:

Originally posted by Farmer

Lager pilotene manuelle loadsheet, eller har de noen elektroniske hjelpemidler ombord i cockpit til dette ?

Har sett at enkelte er utstyrt med kalkulator ^_^

Manuelle loadsheet på alle stasjoner.

Hilsen,
Laurenz

Ja boarding i Tromsø var imponerende rask...nesten for rask da de ikke fikk rengjort setene ombord!!!

Prøv og stå og borde på OSL for DY.. RÆVA utstyr..
Synes det er ganske merkelig at vi ikke kan bare kjøre kort i kort leser osv, men disse funker som høyvekta på moss og er ikke til og stole på..
Samtidig så er det disse bordingkort leserne.. det går ikke en gang uten av hele greie bare står.. og da blir man stresset når man har masse folk som skal ombord samtidig..
Nei det er ikke rart det går tregt, IT har ikke hatt sitt inntog på OSL eller på DY for den saks skyld...
Det som kan funke er strekkodene.. om de ikke er krøllete osv. for passasjerer gjør de merkeligste ting med alt de eier og har har jeg inntrykk av...
Men det blir vell bedre en eller annen gang...om 10-20 år...

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by LN-FHU

Dog skal det nevnes at BUSK bruker et annet system under boarding, PACS , hvordan det fungerer vet jeg ikke mht. om det er raskere eller tregere i bruk.

Er det ] dette? :question:

Nei, PACS er det nye sjekkinn systemet. Det er et java/js basert grensesnitt mot PCI/PAH og andre systemer. Det fungerer stort sett greit nå, men var problematisk og tregt i starten. (Som det meste nye SAS Data/CSC har/er involvert i).

Det SITA utviklet var turnstilen (de punktene på innenlandsgatene hvor passasjeren selv trekker kortet og går ombord).

Originally posted by nphelay
Samtidig så er det disse bordingkort leserne.. det går ikke en gang uten av hele greie bare står.. og da blir man stresset når man har masse folk som skal ombord samtidig..
Nei det er ikke rart det går tregt, IT har ikke hatt sitt inntog på OSL eller på DY for den saks skyld...
[...]
Men det blir vell bedre en eller annen gang...om 10-20 år...

SITA/equant/orange eller hva de nå heter nå, har sagt at det kommer nytt utstyr (gate reader etc) men man har ikke blitt enige om hva som skal skaffes... så tid får vis...

Originally posted by EB

Ja boarding i Tromsø var imponerende rask...nesten for rask da de ikke fikk rengjort setene ombord!!!

Akkurat som sist jeg reiste med SK fra TRD til OSL, og ble presset i bakerste sete på en -800, der det knapt er plass til et barn.
Setet var særdeles tilgriset, men jeg gadd ikke si fra, da flyet allerede var godt etter rute.
De hadde det vist litt travelt hos SK óg!!!!

Ellers er jeg enig i at boarding hos SK virker mer effektiv og smidigere enn hos DY, uten at jeg er sikker på at det er noen spesiell tidsforskjell!?

:old VC-10

Originally posted by Superhai

Det SITA utviklet var turnstilen (de punktene på innenlandsgatene hvor passasjeren selv trekker kortet og går ombord).

Okei .... er det bare SAS som bruker det, eller funker det med bizzi-kortet ogsaa? Er det koblet opp mot boarding modulen i Starcheck saa paxen boardes naar han trekker kortet?

Okei .... er det bare SAS som bruker det, eller funker det med bizzi-kortet ogsaa? Er det koblet opp mot boarding modulen i Starcheck saa paxen boardes naar han trekker kortet?
Funker ikke med Bizzicard desverre.. det er meget synd for det hadde gjort jobben vår mye lettere.
Må slå opp på navn når jeg får alle typer kort inkl bizzicard.. hva er vitsen med kort da sier jeg bare...Det går tregt spesielt når vi ikke finner passasjeren og den står og tripper og vil gå ombord for han mener han har bilett på det flyet så etter mye om og men og telefon til Bilett kontoret så skal paxen egentlig reise dagen etter osv.. så det er mye styr på gate på innland skal jeg love dere..Starcheck er lite felksiblet og vanskelig og finne fullflex kunder...kan for eks ikke slå inn bizzicard nr noe sted og det gjør ting mere kompilisert..
Nei DY må finne på noe der så ting er mindre stressende og lettere for oss som skal borde... det vil jo bli bedre for de...
Utlands avgangene går mye mere smertefritt da alle har bordingkort og bilett med strekkode.. med unntak her også da self(sammarbeid med flynordic og sterling som ikke alle ganger funker bilettmessig)

Originally posted by nphelay

Funker ikke med Bizzicard desverre.. det er meget synd for det hadde gjort jobben vår mye lettere.
Må slå opp på navn når jeg får alle typer kort inkl bizzicard.. hva er vitsen med kort da sier jeg bare...Det går tregt spesielt når vi ikke finner passasjeren og den står og tripper og vil gå ombord for han mener han har bilett på det flyet så etter mye om og men og telefon til Bilett kontoret så skal paxen egentlig reise dagen etter osv.. så det er mye styr på gate på innland skal jeg love dere..Starcheck er lite felksiblet og vanskelig og finne fullflex kunder...kan for eks ikke slå inn bizzicard nr noe sted og det gjør ting mere kompilisert..
Nei DY må finne på noe der så ting er mindre stressende og lettere for oss som skal borde... det vil jo bli bedre for de...
Utlands avgangene går mye mere smertefritt da alle har bordingkort og bilett med strekkode.. med unntak her også da self(sammarbeid med flynordic og sterling som ikke alle ganger funker bilettmessig)
De fleste med litt fartstid i SGS slipper å ta den telefonen til billettkontoret da de klarer selv å lese bestillingen i Amadeus/resaid:p

Back