BMI sølvkort for 1500 spenn...

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
BMI sølvkort for 1500 spenn...

Det hender av og til at flyselskaper laster helt koko priser inn i sine systemer, det har man jo alltid vært klar over. SAS sin full C feil til Kina og UA sin full C til Australia kan jo nevnes som ett par eksempler.

Jeg ligger litt på etterskudd med oppsparing til gull i BMI i år og har vært på utkikk etter en behagelig måte å opptjene statusen igjen. Det har blitt mye fokus på DEQM her i USA og siden jeg har fokusert på UA den siste tiden, er 1K allerede sikret for neste år uten å bli svett en gang. Derfor har jeg havna litt på etterskudd med BMI.

Har tilsammen rundt 18K EQM av nødvendige 38K for å beholde gull.

Jeg er med i en hysjhysj googlegruppe som sender ut feilprisede ting uten å poste det på nettet. For å være med i gruppen, må man godta en rekke vilkår som feks å IKKE RINGE flyselskapene før alle er ferdig med å shoppe. Poster man slike feil på nettet, tar det ikke lang tid før røverkjøpene forsvinner.

Anyways, UA lastet Boston til Miami i A klasse (First) for latterlige 119 hver vei, siden BMI gir minimum 600 miles for flighter og tripple poeng når man er i F, ble dette ett poengbonanza. Jeg booket ett møte i Boston 3 juni og tok den 4. fri. Utreise fra Chicago på morran 3. juni, den 4. går turen BOS-LGA-ORD-PHL-CLT-MIA, returen grytidlig den 5. går MIA-CLT-PHL-ORD. Det hele netter rundt 20K EQM og herligheten kosta 238 dollar totalt, alle segmenter i betalt F.

Jobben tok halvparten, så totalkost ble 119 dollar out of pocket for billetten, hotell i Boston dekkes av jobben, hotellet i Miami kom på 89 daler.

Tenker det skal bli en rapport fra dette galskapet..:D

Re: BMI sølvkort for 1500 spenn...

Jeg har enda ikke fått meg til å sette meg i ett sete uten mål og mening kun for å opptjene poeng.

Må ha vært en annen Tommy, det :lol:

Hehe.. Har møte i Boston, så teknisk sett har turen mål og mening. Bare litt kreativ routing på returen ^_^.

Hadde selvsagt aldri gjort dette dersom dette hadde vært normal pris (rundt 3K USD)

Men drunk blir man garantert siden man er i F... ;)

Definer "mål og mening" :rolleyes: :D

Skal kanskje ikke si så mye, da de fleste av mine upcomings har en omvei, selv om man kan fly direkte.. Men må innrømme at å reise via ORD for å komme seg til ORD... Jaja, god tur da, Tommy :p

Bra det ikke bare er jeg som driver med MR og er litt koko :lol:

Bra det ikke bare er meg som driver med MR og er litt koko :lol:

Ja, dette er litt koko, men jeg har mitt på det rene når jeg sier at turen har mål og mening ;)

Forskjellen er at mitt run gjøres unna på halvannen dag og er stort sett er gratis. Ditt koster 12-15 NOK og tar månedsvis ;) :p

Jeg slipper å ta meg fri fra jobben i det minste :p

Ser fram til tripreport på denne! Husk bilder :)

Litt av en tur, ja!
For å sammenligne med hjemmlige forhold:
Jeg reiser fra Krsand til Oslo for et møte. Hjemreisen går OSL-CPH-ZRH-FCO-BCN-FRA-OSL-KRS. Men hadde jeg fått det for 1500 kr i biz, hadde jeg nok tatt turen ja! :colgate: På samme måte som at jeg gjerne hadde tatt en biz billett til langtvekkistan for et par laken uten å ha noe mål og mening. Men det har med prisen å gjøre. Hadde ikke brukt 10 laken på samme for å si det sånn.

Tommy; blir gjerne med i den gruppa di! Jeg er klarert for "intercontinental top secret"!;)

BF:cool2

Litt av en tur, ja!
For å sammenligne med hjemmlige forhold:
Jeg reiser fra Krsand til Oslo for et møte. Hjemreisen går OSL-CPH-ZRH-FCO-BCN-FRA-OSL-KRS. Men hadde jeg fått det for 1500 kr i biz, hadde jeg nok tatt turen ja! :colgate: På samme måte som at jeg gjerne hadde tatt en biz billett til langtvekkistan for et par laken uten å ha noe mål og mening. Men det har med prisen å gjøre. Hadde ikke brukt 10 laken på samme for å si det sånn.

Tommy; blir gjerne med i den gruppa di! Jeg er klarert for "intercontinental top secret"!;)

BF:cool2

Ja, når det kom på under 200 dollar totalt for meg, var det liksom greit.

Kan ikke få deg med i gruppa, men kan videresende dersom det er noe jeg tror du kan bruke ;)

Jeg synes det er helt fair med en liten omvei for å sikre status. I januar skulle jeg til Manchester (fra Oslo) - og da fløy jeg Oslo-København-Hamburg-Zürich-Manchester og to uker senere Manchester-Zürich-Hamburg-Oslo. Krunglete selvsagt, men jeg får jo masse tilbake for det gjennom EuroBonus Gold. Kjipt å måtte gi opp om man er like rundt hjørnet...

Da var man I gang. Oppdaterer underveis, bilder kommer I morgen og det har faktisk blitt en del.. Ankom Boston I gaar ettermiddag paa en jobbkjoept oekonomibillett som ble oppgradert til F siden Y var full. Slapp derfor aa bruke oppgraderingsinstrumenter.. Damen som oppgraderte meg var saapass hyggelig/gjorde feil saa bookingklasse ble F. Satte disse poengene paa ua kontoen siden y kun gir 100% paa bmi. Med uas dobbel eqm kampanje, ble det hele 2400 eqm og det samme I miles paa konto. Ikke verst for 98 daler. Etter en kjapp middag paa en japansk restaurant var det kvelden paa four points v flyplassen. Helt ok, men hotellet hadde verdens tregeste shuttle. Sov lite, opp og kom meg paa flyplassen litt over 6. Egen terminal for usair shuttle. Genialt. Ingen koe noen steder. Stakk innom loungen som er flott, men hadde den verste buffeten jeg noen gang har sett. Biscoff og vakumpakket muffins. Yuck. Boarding paa tid. Kun 20 pax I en fresh 319. De serverte en pose med tilnaermet frokost. Musligreier som alle pax fikk

Avgaarde paa rute. Litt congestion inn til nyc saa de skarve milesene denne turen er tok faktisk godt over timen. Innflygning ned hudsom og landet rett inn mot nord. Shuttlebus til uas terminal og opp I loungen til ua der utvalget var betraktelig bedre. Ombord I uas 319 naa I 2B. Doerene lukkes

Ble litt avbrutt der av ett blikk fra en av flyvertinnene ombord, saa Blackberryen maatte av i en fei. Glemte aa melde at flighten mellom BOS-LGA ga 1800 BMI miles, baade destination og kvalifiserende + 25% gullbonus, som kun er paa destination. Siden Starwood har ett glimrende tilbud der de gir en gratis weekendnatt (fredag til mandag) for hvert annet opphold, fikk jeg i tillegg til vanlige poeng mm en gratis natt for de 80 dollarene jobben betalte, har opptjent 3 netter snart som skal brukes paa St Regis Dana Point, California. Laveste pris der er rundt 600 dollar natta og som Plat vanker det suite, saa disse 3 nettene sparer jeg 2000 dollar paa. Meget bra uttelling for 300 dollar ut av egen lomme, samt en del jobbovernattinger.

Transfer fra US til UA paa LGA betyr som sagt terminalbytte, men det er ikke som paa DCA at det gaar en buss airside. Her maa du ut av teminalen i fri luft og igjennom sikkerhetskontrollen paa nytt. RCC til UA ligger utenfor sikkerhetskontrollen, men det er alltid lite koe der. Var ved gaten halvtimen foer avgang, flighten hadde schedule 1005 til Chicago, saa foroeverig 0930 maskinen, en E170 i en laaaang koe for aa ta av paa 13. Landing paa 4 i dag (der kom vi inn). Boarding av First Class foerst, flyet var 80% full tenker jeg, First var helt fullt. Flott dame var kabinsjef. Det var bare aa skynde seg frem til koeen. Tok nesten en halvtime foer vi fikk tatt av.

Vi ble klarert opp til FL150 umiddelbart etter takeoff og satte umiddelbart kursen vestover. Channel 9 var paa. ATC var lite fornoeyd med climbhastigheten og instruerte vaare fuelsparende piloter om aa faa raevva i gir og holde 300 knots or greater under climb.

Ingen turbulens, setebelteskiltet ble slaatt av ved ca. 20K fot. Det ble servert drikker og noetter foerst, jeg hadde meg en ingefaeroel og en kopp kaffe. Deretter kom hvitduken paa bordet og det ble servert en snackstallerken som besto av skinke, roastbeef, to sorter ost og 3 sorter frukt med litt kjeks ved siden av. Merkelig at de ikke kan hoste opp noen ferske rundstykker, da hadde det vaert perfekt. Ved landing paa ORD, la man til ca. 2300 BMI poeng igjen. Gate C21, fant ut at det var greit aa ta bussen bort til Terminal 2 aa faa seg ett par gratis pils samt litt fingermat i Presidents/NWA klubben. Som sagt saa gjort. Under den korte bussturen, passerte vi en CO maskin parkert ved B1, da kom jeg paa at CO skal jo flytte sammen med UA og faar gate B1 til og med B4. Men hva med loungen? Vel, den er der fortsatt og medlemmer kan bruke denne frem til CO joiner Star. De hyggelige CO damene er dog borte, det samme er CO kundene som selvsagt vil vaere naert sine avganger, de er velkommen i UAs mye daarligere klubb uten gratis alkohol og internet (??). Jeg skal stikke innom for aa sjekke hvordan det ligger an der etter ett par drinker her..

Neste flight til PHL er litt forsinket, saa litt under 2 timer aa vente her.

Da passer det bra med en Heineken eller to naa her i loungen. Skaal!

Tommy: Jeg tillater meg å flytte denne tråden til Tripreports, da dette i høyeste grad kvalifiserer som en "live"-rapport :)

PS! For de som lurer: Delta har stengt sin lounge i Terminal 3 og flyttet hit. Og der landa jaggu LH sin 747 fra Frankfurt. Ble ett bilde, men litt lang avstand.

Oel nr. 2 maa hentes!

Tommy777 kan jeg også være med i den google gruppen ???

Dessverre, men jeg vurderer aa sette opp en egen gruppe etter veldig mange PM.

Kommer tilbake til den..

Back