• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

bmi fyller flyene med statister...

jcnorway

Moderator
Medlem
Litt usikker på om man skal kategorisere denne som agurk eller ikke...

I stedet for å fly med tomme fly, velger et flyselskap i Storbritannia å fylle flyene med skuespillere.

Det tredje største flyselskapet i Storbritannia, bmi, vil operere med nesten tomme fly til høsten. Årsaken til det er at de vil opprettholde den lukrative lette- og landeavtalen de har med Heathrow, skriver The Times.

http://www.nettavisen.no/skraablikk/article2073565.ece
 
Har et bedre forslag....la flyentusiaster fly istedet. De betaler sikkert også noen få pund får muligheten.

Jeg hadde gledelig betalt en 50 lapp for å fly f.eks SVG-OSL, SVG-CPH eller andre ruter, ved slike muligheter.....

Liker å fly jeg :rolleyes:
 
Slotsene på Heathrow er jo absolutt verdifulle:
bmi does not want to lose its coveted slots at Heathrow, which are valued at £770 million.

Edit: ....ifølge kommentarene under Times-artikkelen er dette med å sikre slots ikke noen ny praksis innenfor luftfart.
 
Last edited:
Men her har vel to saker blitt rotet sammen?

Mellom Norwich og Dublin har Flybe skaffet seg noen ekstra passasjer for å komme over en eller annen grense på antall passasjer, noe de trengte for å utløse økonomisk støtte. For å beholde sloter på LHR så flyr bmi avganger de ville kansellert, dersom det ikke var viktig for dem å beholdene slotene.

Så vidt jeg kan se (eller se noen grunn til) vil ikke bmi gjøre noe for å øke passasjerantallet. For å beholde slotene, er det avgangen, ikke antall passasjerer, som er viktig. Det å ikke legge ned ruter er jo av de minst kreative løsningene som har vært prøvd for å beholde LHR-sloter.
 
Og sånn blir det jo etterhvert på OSL også, tror nok ingen uten vidre gir opp en slot ved åttetiden om morgenen f.eks...
 
Ingen slot paa gardermoen?!

LCY-ruten var jo et resultat av at SK tradet slot med en eller annen nord-norgerute...
 
Last edited:
Nå har Hangar hevet seg på saken, men med en del tall-surr:

- avgangs- og landingsrettigheter, som er verdsatt til £ 770,0 / NOK 7,23 millioner.
- hver slot på Heathrow er verdt opp mot £ 30,0 / NOK 282,0 millioner

Ser ut som forskjellen på mill og mrd ikke er så nøye, og kursen er rundt 9,40 for GBP :drunk:

Resten kan leses på
http://www.hangar.no/news/119/ARTICLE/1875/2008-07-18.html
 
Back
Top