BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Someone

Moderator
Medlem
BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

BMI åpner daglige flighter fra London Heathrow til både Bergen og Stavanger fra 1. april. Rutene vil bli fløyet med A319

LHR-SVG BD537 08:55 11:50 1234567
SVG-LHR BD538 12:30 13:25 12345_7
SVG-LHR BD538 13:10 14:05 _____6_
(BMI vil fortsatt tilby SAS code-share på SAS sin SVG-LHR rute)

LHR-BGO BD551 14:05 16:55 12345_7
LHR-BGO BD551 14:25 17:15 _____6_
BGO-LHR BD552 17:30 18:20 12345_7
BGO-LHR BD552 17:50 18:40 _____6_

http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/spe...s-to-norway.aspx?intcmp=newroutesflashjan2011

Re: BMI åpner LHR-SVG og LHR-BGO

Er dette et resultat av ny strategi fra LH-konsernet, mon tro? Kanskje man kan forvente å se mer av dette, og jeg antar at SAS ikke er så veldig begeistret for en slik utvikling...

Gode nyheter - betjente ikke BMI disse rutene for leeenge siden også???
PS - kom gjerne til TRD også ;)

Er dette et resultat av ny strategi fra LH-konsernet, mon tro? Kanskje man kan forvente å se mer av dette, og jeg antar at SAS ikke er så veldig begeistret for en slik utvikling...

Nå handler det først og fremst om å få BMI til å tjene penger ikke hva alliansepartnere måtte synes. At man er i samme allianse betyr ikke at man ikke kan konkurere. Selv ser jeg på dette som vel så mye som et angrep på KLM sin sterke posisjon på Vestlandet.

BMI legger samtidig ned er rekke ruter som f.eks ruten LHR-GLA

Nå handler det først og fremst om å få BMI til å tjene penger ikke hva alliansepartnere måtte synes. At man er i samme allianse betyr ikke at man ikke kan konkurere. Selv ser jeg på dette som vel så mye som et angrep på KLM sin sterke posisjon på Vestlandet.

BMI legger samtidig ned er rekke ruter som f.eks ruten LHR-GLA

Det er klart at en allianse ikke innebærer fravær av konkurranse. Hadde det vært tilfellet så hadde diverse lands konkurransetilsyn lagt ned forbud mot slike allianser. Det er selvsagt også riktig at BMI gjør det som tjener BMI, men det vil vel overraske meg om ikke SAS er en smule bekymret for dette (iallefall om det blir i større utstrekning). At det er for å demme opp for KL kan så være, men det hjelper uansett ikke SAS.

KL har støvsugd mye av det norske markedet som holder til på vestlandet, TRD og KRS også for den saks skyld. LH har jo økt på BGO og starter TRD, og nå BMI til BGO og SVG... BMI, velkommen skal dere være!

Spørsmålet er jo om dette blir nådestøtet for SAS sin LGW rute til BGO. Den er jo tross alt noe malplassert, slik at en codeshare på LHR-ruten burde være mye bedre for begge parter.

Ouch, dette må svi for SAS. Nå kan vi vel snart vinke farvel til SKs rute BGO-LGW. Det blir hvertfall enda en måte å komme seg ut i verden på fra Vestlandet nå. Gratulerer!

Hva slags materiell vil bli brukt på rutene?

Ouch, dette må svi for SAS. Nå kan vi vel snart vinke farvel til SKs rute BGO-LGW. Det blir hvertfall enda en måte å komme seg ut i verden på fra Vestlandet nå. Gratulerer!

Hvis du leser post #1, så ser du det står A319 der.

Spørsmålet er jo om dette blir nådestøtet for SAS sin LGW rute til BGO. Den er jo tross alt noe malplassert, slik at en codeshare på LHR-ruten burde være mye bedre for begge parter.

SAS sin LGW-rute er jo en oddball i systemet, og er jo ikke noe bedre at den vel ikke går daglig. Så tror også det hadde vært bedre om SAS heller hadde satset på code-share med BMI og lagt ned LGW-ruten

Se post #1 for materiell.

Dette er ihvertfall meget gode nyheter for vestlandet. Mye bedre muligheter til aa komme seg ut i verden uten aa dra Amsterdam og med Skyteam.

BMI er generelt billige ogsaa, saa jeg tipper at KLM kjenner presset fra Lufthansa

Dette er ihvertfall meget gode nyheter for vestlandet. Mye bedre muligheter til aa komme seg ut i verden uten aa dra Amsterdam og med Skyteam.

BMI er generelt billige ogsaa, saa jeg tipper at KLM kjenner presset fra Lufthansa

Men BMIs nettverk er tross alt veldig begrenset i forhold til hva KLM kan tilby.
Jeg kan ikke helt se logikken i at folk skulle ville unngå Amsterdam og Skyteam. Som transfeerflyplass er vel Amsterdam generelt en del bedre enn LHR. Det skal nok mye til for å kapre fornøyde KLM-kunder, da må nok BMI legge seg en del under på pris.

Jeg tror nok SAS kan komme til å merke BMIs tilstedeværelse på BGO og SVG vel så godt som KLM.

Last edited:

Perfekt!!!!! Flytter til Bergen om 14 dager. Har drømt om at dette skulle skje, men trodde ikke lh ville ha noe feed med lhr.

Gode nyheter - betjente ikke BMI disse rutene for leeenge siden også???
PS - kom gjerne til TRD også ;)

Jo, iallefall ruten til Bergen. Den fløy British Midland en gang i tiden. Tror det må ha vært på 80 tallet en gang. Mener å huske at de fløy den med en DC9-31. Vet ikke hvor lenge ruten varte, men det var ikke spesielt lenge.

Det er sikkert noen andre som har flere detaljer.

Dette er for så vidt sant, men *A har en enormt nettverk ut av LHR, og nå får Bergenserne også tilgang til dette. Det alene er fort tilstrekkelig for å holde denne ruten i live.

Perfekt!!!!! Flytter til Bergen om 14 dager. Har drømt om at dette skulle skje, men trodde ikke lh ville ha noe feed med lhr.

Antar at mye av målet med rutene til SVG og BGO ikke bare er reisende med LHR som final stop, men også å feede IC-flighter. Vil dette kunne åpne for connections med "jomfruturer", BMI har vel ett samarbeid med Virgin? Eller vil det kun gjelde andre Star selskaper? Mulighetene er uansett store fra LHR. Vet ikke tilfellet med KLMs SVG-AMS men BGO-AMS var ofte høyt priset...

Men BMIs nettverk er tross alt veldig begrenset i forhold til hva KLM kan tilby.

LHR er vel en av verdens største *A-huber, så jeg ser ikke helt hvor du vil med det utsagnet.

Vil dette kunne åpne for connections med "jomfruturer", BMI har vel ett samarbeid med Virgin? Eller vil det kun gjelde andre Star selskaper?

BMI, har på linje med SK (og mange andre), interline-avtale med Virgin (og en drøss andre nettverksselskaper)

Back