Blue1 sin nyeste 717

Jamesbond_ppk

ScanFlyer Blue
Var en tur til HEL 2 uker siden. Her er en veldig kort trip report...

Jeg satt på nødutgang. Hadde masse plass og nyttet flyet. Flyet kommer fra Spanair (dere kan se på bildene, at en del ting står fortsatt på spansk), og har en "Star Alliance" livery. Personlig liker jeg de andre KF sin 717 liveryene bedre.

Det var ingen vann på toilettene, gjetter at ikke alt var funksjonnelt ennå... Kabinen er meget behagelig med mer plass en på Avro flyene. Bak i flyet bråker det litt, men det var ikke noe overraskende...

Kabinen er hovedsaklig i god stand, mange nye paneler er på plass, men bordet mitt var ganske skittent... Den ene detaljen viser at flyet har hatt en lang liv tidligere...

Tok vedlagte bilder med iPhonen, beklager dårlig kvaliteten.
 

Attachments

  • IMG_0235.JPG
    IMG_0235.JPG
    146.6 KB · Views: 1,073
  • IMG_0236.jpg
    IMG_0236.jpg
    144.2 KB · Views: 1,047
  • IMG_0237.JPG
    IMG_0237.JPG
    182.1 KB · Views: 1,015
  • IMG_0238.jpg
    IMG_0238.jpg
    79.2 KB · Views: 971
  • IMG_0241.JPG
    IMG_0241.JPG
    195.6 KB · Views: 967
  • IMG_0242.JPG
    IMG_0242.JPG
    143 KB · Views: 405
  • IMG_0243.JPG
    IMG_0243.JPG
    148.5 KB · Views: 378
  • IMG_0244.JPG
    IMG_0244.JPG
    128.2 KB · Views: 315
  • IMG_0245.JPG
    IMG_0245.JPG
    152.9 KB · Views: 294
  • IMG_0252.JPG
    IMG_0252.JPG
    123.5 KB · Views: 267
Herlig! Takker for fin foto/trip-report med MD-95 i fokus,
herlig maskin dette her spør du meg - men savner disse
maskinene i Spanair.
 
Takk for at du delte disse bildene, skal ut å fly med KF og 717 om et par uker, så noen bilder som viser sånn ca hva man kan forvente seg er ikke å forakte :)
 
Ikke vann og møkkete bord. Småting som trekker ned helhetsinntrykket, ja. Takk for bildene.
 
B717 OH-BLN is a recent arrival at EMA. It arrived using its reg' as the callsign & is in for painting.

I think this may be the first B717 to visit EMA?

Martin

Denna fann jag på en Uk discussion fora.

Ser ut som om EC-KHX aka OH-BLN har kommit iväg till EMA för paint. Tror denna blir Star också. Jag hörde om att ZIM Aerospace och Blue1 hade kommit överns om nya stolar till 717.
 
Takk for rapporten. Blue1s 717-maskiner ser helt greie ut, men som forventet ikke noe å hoppe i taket for ...
 
Ok, da har jeg hatt en tur i denne maskinen (OH-BLP) og en av KFs RJ-85. Konklusjonen ble at beinplassen i 717 var helt grusom. Satt med beina kliint opp i setet forran i nesten 3 timer (og jeg er ikke så veldig høy rundt 1.82), mens på RJ-85 kunne jeg fint få en knytteneve mellom kneet og setet forran.

Men det kommer kanskje ann på hvor i flyet man sitter..
 
3 av Blue1 717 har 120 stolar med 28" pitch efter rad 18. De tre andra har 115 stoalr med 31" hela vägen. Detta p.g.a brist på delar från tillverkaren av vissa paneler ombord. Detta kommer attkorrigeras med de nya stolarna!
 
3 av Blue1 717 har 120 stolar med 28" pitch efter rad 18. De tre andra har 115 stoalr med 31" hela vägen. Detta p.g.a brist på delar från tillverkaren av vissa paneler ombord. Detta kommer attkorrigeras med de nya stolarna!

Takk for informasjonen, jeg satt på rad 22 så det var nok derfor plassen var meget dårlig.
 
3 av Blue1 717 har 120 stolar med 28" pitch efter rad 18. De tre andra har 115 stoalr med 31" hela vägen. Detta p.g.a brist på delar från tillverkaren av vissa paneler ombord. Detta kommer attkorrigeras med de nya stolarna!

Hvilken vei? Skal de lage torturkammer av alle sine 717, eller skal de satse på 31"?

Blue1 var herlig å fly når de opererte med Avro, 5 i bredden (avro er godkjent for 6 i bredden), god benplass og liten kabin som gav en avslappet atmosfære.
 
Hvilken vei? Skal de lage torturkammer av alle sine 717, eller skal de satse på 31"?

Blue1 var herlig å fly når de opererte med Avro, 5 i bredden (avro er godkjent for 6 i bredden), god benplass og liten kabin som gav en avslappet atmosfære.

De opererer fremdeles med Avro... Jeg har en SK-Award tur med Blue1/SAS booket i april... 717 opp via CPH, og Avro hjem igjen via ARN. Mellom BGO, CPH og ARN er det SAS som flyr oss.
 
Ja, Blue1 har vel fortsatt seks Avro RJ-85 og disse skal ikke ut av flåten med det første. Fem av disse har 2-3-seating, mens det sjette flyet kommer fra Cityjet og har 3-3-seating. Det gikk nylig ut en annen Cityjet-maskin fra flåten.
 
Back
Top